|
|||||||||||||||||
Štvrtok 16.Marca 2000 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrat sa takmer strojnásobilZásadný nárast hostí v zimných mesiacoch Už od roku 1968, keď piešťanský hotel Magnólia postavili, si udržiava vysokú úroveň poskytovaných služieb, spĺňajúc kritériá v kategórii trojhviezdičkových hotelových zariadení. Vyžaduje si to aj jeho zaradenie do európskeho reťazca hotelov Minotel International, združujúci vyše 700 hotelov po celej Európe. Riaditeľom hotela je Ing. Peter Bakoš, pôsobiaci v rôznych funkciách tohto hotela od jeho otvorenia. Piešťany sú sezónnym mestom a aj náš hotel vždy trpel nedostatkom hostí v zimných mesiacoch. Napríklad využiteľnosť hotelovej kapacity bola v januári roku 1999 - 15-percentná, rok predtým 29,3 %, vo februári roku 1999 len 17,1 %, rok predtým 30,8 %. Sú to straty, ktoré skresľujú celoročné výsledky. Pred tromi rokmi sme sa preto rozhodli motivovať potenciálnych návštevníkov zabezpečovaním týždenných dovolenkových rekondičných pobytov, tzv. Kururlaub, pretože v roku 1998 sme vybudovali vlastné rehabilitačné centrum, ku ktorému pribudol vďaka niekoľkomiliónovej investícii na streche prevádzkovej časti hotela vlani nádherný bazén a bazén s vírivkou s výhľadom na okolitú prírodu výlučne pre hotelových hostí, čo je v cene pobytu. Prostredníctvom partnerskej cestovnej kancelárie, ktorá sa venuje aktívnemu cestovnému ruchu, sme sa zamerali na nemecky hovoriacu klientelu staršieho a dôchodkového veku. Ponúkli sme im výhodné cenové relácie, v rámci ktorých majú zabezpečenú nielen polpenziu, ale aj vstupnú lekársku prehliadku a pod dohľadom rehabilitačnej sestry denne dve procedúry - hydroterapiu, oxygénoterapiu, masáže, cvičenie v bazéne, perličkový kúpeľ i pobyt v termálnej vode vďaka spolupráci s Vojenským kúpeľným ústavom. Od novembra nastal výrazný obrat vo využiteľnosti hotelovej kapacity, ktorá výrazne stúpla - v novembri na 53,2 %, potom síce klesla na 44,1 %, ale v januári sme už zaznamenali 70,1-percentnú obsadenosť a posledný mesiac február bol rekordný, dosiahol 85,9 %. Myslím, že s takýmito údajmi sa nemôžu pochváliť ani atraktívne lyžiarske strediská. Na porovnanie - na týchto pobytoch sme vlani za celý rok urobili okolo deväťtisíc lôžkodní, pričom za január a február tohto roka, teda za dva mesiace len o tisíc lôžkodní menej. Zdá sa, že sme teda stavili na správnu kartu. Základom spokojnosti zákazníkov je komplex kvalitných služieb, komfort a s tým súvisia i ustavičné investičné injekcie do modernizácie hotela a jeho prevádzok. Tie sú však možné len tam, kde je finančný kapitál. Môžete nám povedať, aký bol obrat hotela Magnólia? Aby sme mohli posúdiť či obchodujeme dobre a či sme si zvolili správnu cestu, musíme porovnávať výsledky niekoľkých rokov. Kým v roku 1997 dosiahol maloobchodný obrat vo februári výšku 2,215 mil. Sk, o rok neskôr len 1,497 mil. Sk. Tento rok sme dosiahli viac ako 4 mil. Sk. Výška týchto údajov je porovnateľná s novembrom, decembrom a januárom. Obrat sa nám teda takmer strojnásobil. Má to vplyv nielen na ustavičnom investovaní do hotela, ale aj napríklad na odmeňovaní pracovníkov. Zo všetkého nás však najviac teší skutočnosť, že hostia sa k nám radi vracajú. Ale pre túto skutočnosť sme museli urobiť veľa. A kto patrí medzi našich najčastejších návštevníkov? Zahraničná klientela je veľmi citlivá na politicko-spoločenskú situáciu v krajine a jej zmeny. Pri akejkoľvek neistote prestávajú do našej krajiny cestovať a hotelieri to cítia najviac. Veľmi silná je skupina obchodníkov z Nemecka, Rakúska a Anglicka, ktorí prichádzajú na dvoj- až trojdňové rokovania, veľtrhy a výstavy, usporadúvané v širšom okolí od Myjavy, Nitry, Trenčína, Trnavy. Práve tí náš hotel dobre poznajú a patria medzi tých, ktorí opakovane a pravidelne využívajú služby hotela. No a na mimosezónne obdobia sme zabezpečili už spomínaný skupinový Kururlaub program. Aby sme sa vyhli nekonečným sporom a problémom súvisiacimi zo splnenia potrebných, hoci nelogických noriem, vyplývajúcich z platnej kategorizácie, v tomto roku plánujeme na vrchných poschodiach vybudovať dva reprezentačné apartmány pre zástupcov firiem, obchodných cestujúcich a VIP hostí, ktorých súčasťou bude aj pracovňa s počítačmi a s pripojením na internet. Čo naplánujeme, hneď sa snažíme i urobiť. Ďalšou polmiliónovou investíciou bude strojová modernizácia kuchyne. Som optimista a myslím si, že prognóza je dobrá. Keď je začiatok roka dobrý, bude dobrý celý rok. Toto tvrdenie opriem opäť o štatistiku - kým v roku 1998 sme vo februári mali 1400 prenocovaní, vlani len 778, uplynulý mesiac sme zaznamenali 4997 prenocovaní, čo je zásadný nárast. Rád by som pozval zástupcov cestovných kancelárií na prehliadku hotela a preverenie našich služieb. Privítame každú novú spoluprácu a týka sa to, samozrejme, i ostatných firiem. Zora Petrášová |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |