Flotila má 250 plavidiel Efektívne diskusné fórum - Intertransport 2000 Spoločnosť Slovenská plavba a prístavy patrí od svojho vzniku v roku 1922 pod názvom Československá plavebná akciová spoločnosť dunajská medzi najrenomovanejšie plavebné spoločnosti na Dunaji. Svojou flotilou 250 plavidiel rôznych typov a výkonnosti vykonáva prepravy všetkých druhov tovaru nielen na splavnom toku Dunaja, ale aj cez prieplav Mohan - Dunaj aj v oblasti Rýna a celej sústavy západoeurópskych vodných ciest. Informoval o tom generálny riaditeľ spoločnosti Slovenská plavba a prístavy Ing. Pavel Šesták, ktorý na okraj súčasného rozvoja uviedol: Slovenská plavba a prístavy to nie je iba doprava po Dunaji. Napríklad naša divízia Námornej dopravy so svojimi tromi loďami vykonáva prepravu suchých a pevných tovarov medzi prístavmi Európy, Afriky, Blízkeho, Stredného, ale aj Ďalekého východu. Divízia Prístav Bratislava poskytuje prekladné, skladovacie a ďalšie prístavné služby vrátane kontajnerového terminálu s polohou Ro-Ro a unikátne zariadenie na prekládku nadrozmerných a extrémne ťažkých kusov nákladu do hmotnosti 560 ton. Prístav Komárno, ktorý je v súčasnosti menej využitý v súvislosti s problémami so splavnením celého Dunaja, poskytuje veľkokapacitnú prekládku výlučne suchých tovarov a kontajnerov a tiež skladovanie tovarov. Prepravu cestujúcich zabezpečuje divízia Lodnej osobnej dopravy. Na pravidelných linkách z Bratislavy do Viedne a Budapešti ponúka atraktívne vyhliadkové a zábavné plavby modernými rýchloloďami. Technicky a priestorovo dobre vybavená divízia Lodenica poskytuje širokú paletu špecializovaných prác, ktoré sú zamerané na opravy a rekonštrukcie všetkých druhov plavidiel a plávajúcich zariadení. Divízia disponuje jedným z najvýkonnejších lodných výťahov a je schopná podľa želania zákazníka stavať aj nové plavidlá. Slovenská plavba a prístavy sa predstaví návštevníkom veľtrhu Intertransport 2000, kde v stánku č. 22 poskytnú odborníci kvalifikované informácie. Na výstave sa predstaví aj spoločnosť Dunajplavba - sped, s. r. o., ktorá v oblasti lodnej a kombinovanej dopravy poskytuje komplexné špedičné služby. Jozef Kunik
|
počasie Počasie prevládajúce na našom území má na väčšine územia priaznivý a povzbudzujúci vplyv. Pozitívne sú účinky na telesnú a duševnú výkonnosť a schopnosť sústredenia sa, na západe územia však môže byť tolerancia telesnej a duševnej námahy a koncentrácia nižšia. Spánok v oddychových fázach je občerstvujúci a pomáha dobrému zotaveniu organizmu. Osoby s kardiovaskulárnym postihnutím však nemajú preceňovať svoje sily, lebo pri väčšej námahe a stresoch by sa mohol zhoršiť ich zdravotný stav. Ustupujú reumatické ťažkosti. Vegetatívne labilní ľudia s nízkym tlakom krvi môžu reagovať sklonom k migrénam a miernym pocitom závratu. Na západe územia je mierne zvýšený sklon k dýchacím ťažkostiam. n Zajtra neočakávame podstatnejšiu zmenu v pôsobení počasia na meteosenzitívnych ľudí. (zč)n Dnes bude jasno až polojasno, zrána miestami hmla. Popoludní na západe postupne oblačno. Najvyššia denná teplota 13 až 17, na Orave, v Liptove a na Spiši okolo 11 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m napoludnie okolo 5 stupňov. Slabý vietor. n V sobotu a nedeľu bude prevažne veľká oblačnosť a miestami občasný dážď, na hrebeňoch Tatier sneženie. Najnižšia nočná teplota väčšinou 5 až 1 stupeň. Najvyššia denná teplota 10 až 15 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 5.46 a zapadne o 18.11 hod. Amsterdam | dážď | 14 |
Atény | polojasno | 14 |
Belehrad | takmer jasno | 16 |
Berlín | zamračené | 13 |
Bratislava | polojasno | 16 |
Brusel | dážď | 10 |
Budapešť | polojasno | 16 |
Bukurešť | jasno | 13 |
Frankfurt | dážď | 15 |
Helsinki | oblačno | 4 |
Istanbul | polooblačno | 10 |
Kodaň | oblačno | 9 |
Kyjev | oblačno | 5 |
Lisabon | prehánky | 14 |
Londýn | prehánky | 13 |
Madrid | slnečno | 14 |
Moskva | sneženie | 2 |
Oslo | polojasno | 6 |
Paríž | dážď | 14 |
Praha | dážď | 14 |
Rím | polojasno | 16 |
Sofia | jasno | 9 |
Štokholm | polojasno | 5 |
Varšava | oblačno | 10 |
Viedeň | slnečno | 17 |
Záhreb | polojasno | 18 |
Ženeva | dážď | 14 |
|
|
|