|
|||||||||||||||||
Piatok 24.Marca 2000 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Barrichello bude domaDo Brazílie Ferrari so 16-bodovým náskokom Prvé a druhé miesto v úvodných pretekoch MS formuly 1 v Austrálii bolo nečakane presvedčivým triumfom pre Scuderiu Ferrari. Šestnásťbodový odstup pred GP Brazílie znamená, že tím West McLaren Mercedes môže skóre v Južnej Amerike a pred návratom do Európy nanajvýš vyrovnať. Brazília - to je však výhoda domáceho prostredia pre Barrichella, pri trati v Sao Paulo vyrastal a pozná ju veľmi dobre. Žeby prvá šanca zdolať kolegu Michaela Schumachera? Preteky v Austrálii prebehli podľa plánov Ferrari, ale bolo ťažko nevšimnúť si, ako rýchlo sa Strieborné šípy vzďaľovali po štarte konkurencii. Bolo to naozaj rozdielnou stratégiou zástavok v boxoch? Alebo je to dôkaz, že Ferrari musí ešte pridať na rýchlosti? ,,Šampionát to sú náročné preteky so 17 prekážkami, vyjadril sa šéf Scuderie J. Todt. ,,V Austrálii sme však získali prvé dvojité víťazstvo v novej zostave. Na to, že išlo o otváracie preteky sezóny, išli autá naozaj veľmi dobre. Obával som sa viac o ich spoľahlivosť ako rýchlosť. Schumacher už od začiatku testov tvrdil, že auto bude ľahké zlepšiť vo všetkých smeroch a už vtedy poznamenal, že pozná niekoľko spôsobov, ako ho ešte zrýchliť. Brazília môže ukázať, či sa to tímu darí. Problémy so spoľahlivosťou Problémy so spoľahlivosťou, ktoré mali v stajni West McLaren Mercedes už vlani, trápili tím aj v Austrálii. Výsledkom bolo odstúpenie obidvoch monopostov. Banálny problém s chybnou podložkou v pneumatických ventiloch zničil za víkend 4 motory! Na okruhu v Interlagose by mali mať obaja piloti k dispozícii vynovený model F0 110J, s ktorým testoval Panis v Silverstone a na simulátore na ňom odjazdili ďalších 600 km bez poruchy. Prinajmenšom nešťastný bol debut v F 1 pre tím Jaguar. Mnohých síce prekvapilo, keď sa vicemajster sveta Irvine kvalifikoval na 7. mieste, no v pretekoch skončil Herbert už v I. kole pre chybu na spojke a pre Irvina znamenala stop kolízia s de la Rosom. Nováčikovia Aj Williams a Honda prekvapili. Tretie miesto R. Schumachera (Williams BMW) však treba chápať v súvislostiach a pripomenúť, že štyria z jazdcov pred ním museli pre rôzne príčiny odstúpiť. Prinajmenšom na jedny preteky sa skončili problémy Jacquesa Villeneuva v tíme BAR. Spolupráca s automobilkou Honda mu priniesla 4. miesto. Brazília je však zase niečo iné, ako každé preteky. Náročná najmä na nastavenie aerodynamiky monopostov a okrem toho ide trať opačným smerom ako väčšina ostatných okruhov (na ľavú ruku). Vlani tu Barrichello potešil tribúny, keď sa na krátky čas dostal do vedenia. Mal šancu skončiť na stupienkoch víťazov, no jeho Stewart stále trápili technické problémy a Rubinho nedokončil. Teraz však prišiel čas potešiť Ferrari a jeho fanúšikov. GP Brazílie 26. marca 2000 Sao Paulo, Interlagos, Autodromo Jose Carlos Pace Dĺžka trate: 4,292 km (1997). Počet kôl: 72 kôl (dĺžka: 309,024 km) Najrýchlejšie kolo (preteky): Villeneuve (Williams Renault, 1997), 1:18,397 = 197,089 km/h Najrýchlejšie kolo (kvalifikácia): Villeneuve (Williams Renault, 1997), 1:16,004 = 203,295 km/h Rekordný čas pretekov: Häkkinen (West McLaren Mercedes, 1999), 72 kôl 1:36:03,785 = 192,994 km/h Víťaz 1999: 1. Hakkinen WestMcLaren 72 1:36:03,785 (192,994 km/h) Víťaz 1998: M. Häkkinen (West McLaren Mercedes) 190,764 km/h Víťaz 1997: J. Villeneuve (Williams Renault), 192,905 km/h Víťaz 1996: D. Hill (Williams Renault), 167,673 km/h Víťaz 1995: M. Schumacher (Benetton Renault), 186,936 km/h (MN&P) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |