|
|||||||||||||||||
Piatok 3.Marca 2000 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dlhá cesta do FerrariNa druhý pokus to, čo sa nepodarilo ani Sennovi Už na jeseň roku 1995 sa brazílsky jazdec Rubens Barrichello stretol so šéfom tímu Ferrari J. Todtom, aby predebatovali otázky blízkej budúcnosti. Nakoniec si Taliani vybrali jeho tímového kolegu z Jordana E. Irvina. Najväčší brazílsky talent od čias legendárneho Sennu veľmi túžil po mieste vo Ferrari, ktoré jeho slávnejší krajan nikdy neskúsil. Rubens však neostal v seriáli F 1 na ocot a po 4 rokoch pôsobenia v nej sa mu šanca na návrat do Maranella zopakovala. V tom čase potreboval Rubens na finalizovanie talentu kvalitné auto a rodinné zázemie malej stajne, spomína J. Stewart, ktorý neskôr mladíka angažoval. V Stewarte všetko dostal a za dve sezóny posunul k novým obzorom nielen náš tím, ale aj vlastný jazdecký potenciál. Vôbec ešte neukázal všetko, čo dokáže. Jazdecká rošáda Na začiatku minulej sezóny nemalo Ferrari v pláne meniť jazdeckú zostavu M. Schumacher - E. Irvine až do roku 2002, keď sa končí Nemcovi zmluva. Irvine však s postupom času menil predsavzatia, prestala sa mu pozdávať pozícia v tíme a podpísal kontrakt so Stewartom meniacim sa na Jaguar. Todt bol okolnosťami prinútený hľadať nového muža do tímu - mladého, skúseného, prijateľného pre sponzorov a s psychologickým profilom vyhovujúcim na obsadenie miesta pri Schumacherovi. Tentoraz na jeho zozname bol Barrichello na 1. mieste, nasledovali Alesi, Fisichella a Trulli. Lenže Alesi nekorešpondoval s mladým a dravým imidžom značky, dvaja mladí talianski adepti ešte neboli mentálne pripravení na zvládnutie tlakov súvisiacich s prestížou stajne. Rovnako dôležitý je aj názor sponzorov - Marlboro rozbehlo v Južnej Amerike masovú anketu, v ktorej vyhral Rubens. Marketingový prieskum predpokladá, že práve Barrichello má najväčšiu šancu zaujať juhoamerický trón po Sennovi. Čakalo sa aj na názor Schumachera. Aj v tejto skúške Barrichello v porovnaní s ďalšími menami obstál. Rubinho je známy ako poctivý a precízny muž na testovanie vozidiel a prípravu nastavení podvozku. V tíme očakávajú, že nováčik preberie na ramená viac z testovacích povinností, čím vznikne pre Schumachera priestor na hľadanie pohody v rodinnom kruhu. Je jasné, že keby som prišiel s požiadavkou na miesto jazdeckej jednotky, asi by sme sa nedohodli. Chcem od tímu jediné - rovnocenné podmienky. A klamal by som, keby som tvrdil, že chcem v roku 2000 končiť na medailových priečkach. Ja chcem totiž vyhrávať! tvrdí Barrichello. Na rozdiel od Schumachera si hneď získal srdcia talianskych médií. Aj v zákulisí F 1 sa teší obľube. Neprajníci však tvrdia, že neškodní pretekári sú obľúbení a len čo začnú vyhrávať, všetko sa zmení. Vyšľachtený talent Dvadsaťsedemročný rodák zo Sao Paula, ktorý v rodičovskom dome odmalička vyrastal pri okruhu Interlagos, už nie je iba prenikavým talentom. Najlepšiu sezónu zaznamenal vlani a je v absolútnej psychickej pohode. Získal dvojročný kontrakt (za sezónu asi 3 milióny dolárov plus dva za bonusy za umiestnenia). V polstoročnej histórii F 1 má šancu stať sa prvým Brazílčanom v kokpite Ferrari, ktorý v ňom dokončí celé preteky. Primát prvého brazílskeho pilota v Scuderii získal v roku 1951 F. Landi. Nedokončil však 1. kolo a viac už nejazdil. RUBENS BARRICHELLO Nar. 23. 5. 1975 v Sao Paulo Kariéra: 9-ročný - začína s pretekaním, 1988 Formula Ford, 1990 Formula Opel, víťaz F 3, 1992 - 3. miesto v F 3000, 1993 vstup do F 1, 1993 - 1996 - jazdec Jordana 1997 - 1999 Stewart, 2000 - Ferrari. Úspechy v F 1: Počet štartov - 113, 2. miesto (1995 Kanada, 1997 Monako), 3. miesto (1994 USA, 1999 San Marino, Francúzsko, Európa).Umiestnenia v MS: 1993 17. (2), 1994 - 6. (19), 1995 - 11. (11), 1996 - 8. (14), 1997 - 13. (6), 1998 - 12. (4), 1999 - 7. (21). Stav: ženatý od roku 1996, manželka Silvana.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |