Hospodársky denník
USD43,463 Sk
EUR41,568 Sk
CHF26,096 Sk
CZK1,166 Sk
  Piatok  31.Marca 2000

„Rukavice“ netreba zmývať


Levický de Miclén sa konkurencie nebojí
Len vytrvalý a ustavičný kontakt s odberateľmi, vynaliezavosť a húževnatosť obchodného tímu spolu s tradičnou kvalitou pánskej, vlasovej a pleťovej kozmetiky, prostriedkov na ošetrenie nôh i opaľovacích prípravkov stoja za priaznivým obchodným úspechom de Miclén z Levíc. Ani vyše šesťdesiatročná tradícia - pôvodne mydlárskej - výroby by inak nemohla obstáť v tvrdej konkurencii. Tú predstavujú jednak renomované zahraničné značky, jednak domáce firmy, ktoré sa presadzujú predovšetkým nízkou cenou. Pri stabilnom počte pracovníkov dokázali zvyšovať predaj, prispelo k tomu rozšírenie obchodného tímu, zaviedli systém obchodných cestujúcich. Vďaka tomu majú spätnú väzbu, dozvedia sa, ktorý tovar sa míňa rýchlejšie a ktorý si v regáloch dlhšie postojí. Aj keď majú vlastný vývoj, v súčasnosti doň nevkladajú veľa prostriedkov. Dôvody sú zrejmé: finančne náročný je nielen sám vývoj celkom originálneho produktu, ale aj jeho uvedenie na trh. Takúto skúsenosť majú s krémom na ošetrenie rúk vhodnom hlavne na prácu v priemysle a poľnohospodárstve, ktorý sa správa ako neviditeľné rukavice, avšak na rozdiel od iných podobných prípravkov ho netreba zmývať, po niekoľkých hodinách sa sám stratí. Na druhej strane vývojári firmy sledujú svetové trendy a na tejto báze vyvíjajú vlastné produkty. Okrem toho rozširujú tie kolekcie, ktorých výrobky majú u zákazníkov úspech. Napríklad po tom, čo videli, že sa ujala pleťová voda, vyvíjajú teraz aj krém na báze čajovníka. Ekonomický riaditeľ Ing. Ivan Gargulák je toho názoru, že aj na Slovensku, podobne ako v susednom Česku a Maďarsku, sa bude stále viac kozmetiky predávať v rozsiahlych obchodných sieťach. Tieto firmy majú tendenciu čo možno najviac znižovať nákupné ceny, no na druhej strane sú stabilné a nezvyknú sa zaraďovať medzi neplatičov. Majú záujem dodávať do obchodných reťazcov aj výrobky „private label“, čiže s visačkou, že boli vyrobené špeciálne pre tú-ktorú obchodnú spoločnosť. Podmienky získania takejto zákazky bývajú veľmi náročné. Preto ekonomický riaditeľ komentuje tendre na „private label“ slovami: „Máme o to síce záujem, nie však za každú cenu.“ Až 70 percent produkcie de Miclénu sa síce predáva v SR, firma sa však nespolieha len na domáci trh. Svoje stabilné miesto má v Česku, kde sú zákazníci už tradične zvyknutí na túto značku a spájajú ju s kvalitou. Má tam zastúpenie vo forme vlastnej spoločnosti de Miclén Trading a vlani otvorila svoje obchodné zastupiteľstvo aj v Maďarsku. Zuzana Krútka
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.