Hospodársky denník
USD43,463 Sk
EUR41,568 Sk
CHF26,096 Sk
CZK1,166 Sk
  Piatok  31.Marca 2000

Murdoch sa zaujíma o internet


Svetový mediálny magnát Rupert Murdoch, šéf News Corporation, chce získať podiel na internetovej zlatej horúčke. Chce ponúkať webové služby uskutočňované prostredníctvom siete družíc. Murdoch, ktorého mediálne impérium zahŕňa o. i. aj londýnske noviny The Times a hollywoodske štúdio, chce spojiť svoje jednotlivé televízne spoločnosti do jedného obrovského podniku, ktorého akcie by boli obchodované na burze. Analytici v londýnskej City vidia v týchto zásadných zmenách snahu Murdocha zainteresovať internetových partnerov, ako je napr. Yahoo, aby sa prostredníctvom jeho siete dostali do miliónov domovov. Analytici očakávajú, že by mohlo dôjsť k radikálnym zmenám v prístupe k internetu – osobné počítače by mohli v blízkej budúcnosti doplniť mobilné telefóny a televíziu. Do nového podnikania bude približne 40 % vložených prostriedkov BSkyB (satelitné vysielanie) v Británii, kompletná celoázijská sieť Star TV a menšinové podiely v japonskej Sky Broadcasting, talianskej Stream, latinskoamerickej Sky, nemeckej Premiere a austrálskej Foxtel. Spolu môže ísť o viac ako 32 miliárd dolárov investícií. (tg)
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.