Bola to školácka chyba Bátory vymieňal lyže, Bajčičák súťaž nedokončil Svetový pohár v behu na lyžiach pokračoval vo fínskom Lahti pretekmi na 30 km klasicky s hromadným štartom. Išlo o premiérové preteky tohto druhu v SP. Naše farby hájil Martin Bajčičák a Ivan Bátory, ktorý v piatkovom šprinte na 15 km voľ. tech. obsadil slušné 10. miesto. Víťazom tridsiatky sa stal prekvapujúco 22-ročný ruský bežec M. Ivanov pred Talianom F. Majom a krajanom V. Vilisovom. Z našich bežcov bodoval Bátory, ktorý obsadil 18. priečku, Bajčičák doplatil na problémy s voskovaním a po 1. okruhu sa vzdal. Na trati bola 10- až 15-centimetrová vrstva snehu, teplota sa pohybovala okolo 0 stupňov, teda pre klasikov vládli tie najhoršie podmienky. Mali sme veľké problémy s voskovaním, čo sa odzrkadlilo aj na výkone Bajčičáka, ktorý preteky vzdal. Po troch okruhoch som si udržiaval pozíciu medzi najlepšími desiatimi, pri následnom stúpaní na štadión sa mi začalo hojdať viazanie a uvoľnila sa mi jedna z lyží. Napokon mi tréner Ilavský musel podať novú pravú lyžu, ktorú som si za jazdy zapol a pokračoval som. Je to škoda, lebo takto mi ušla vedúca 13-členná skupinka a napokon som skončil v cieli až 18.," povedal Ivan Bátory. Sklamanie z výsledkov vyjadril aj tréner našich reprezentantov Ján Ilavský: Som smutný, lebo Ivan mal určite na to, aby skončil do 10. miesta. Nevyplatilo sa mu prílišné špekulovanie, keď pred pretekmi si z najlepších lyží premontoval viazanie, na oboch lyžiach mu postupne odišli drážky a prepadol sa až na koniec druhej desiatky. Bola to školácka chyba, ktorá by sa v budúcnosti už nemala opakovať. U Bajčičáka nie je čo hodnotiť, preteky mu vôbec nevyšli. (TASR)
|
PočasieNa juhu Slovenska dnes predpokladáme zvyšovanie tonusu u vegetatívne labilných pacientov s nízkym tlakom krvi. Výraznejšie sú ťažkosti pri ochoreniach pohybového systému, najmä reumatického pôvodu. Častejší môže byť výskyt depresívnych stavov. Na ostatnom území predpokladáme prevládanie všeobecne nepriaznivého vplyvu počasia. Mierne môžu byť zvýšené ťažkosti pri ochoreniach srdcovo-cievneho systému (anginózne bolesti) a dýchacích ciest (astma, chronická bronchitída, nádcha). Častejšie sa vyskytujú tráviace ťažkosti. Nižšia je aj tolerancia telesnej a duševnej námahy a schopnosť koncentrácie.Zajtra očakávame naďalej pretrvávanie reumatických ťažkostí, bolestí hlavy a sklon k depresii.Dnes bude polooblačno, na severe až oblačno a ojedinele snehové prehánky. Najvyššia denná teplota -1 až 3 stupne, na juhozápade a juhu stredného Slovenska okolo 5 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 metrov -7 stupňov. Prevažne západný vietor 2 až 5 m/s, na hrebeňoch hôr severozápadný okolo 10 m/s. V utorok bude jasno až polojasno, zrána ojedinele hmla. V stredu od západu veľká oblačnosť a ojedinele občasný dážď. Najnižšia nočná teplota 0 až -5 stupňov, v dolinách okolo -8 stupňov. Najvyššia denná teplota 1 až 6, na juhozápade a juhu stredného Slovenska okolo 8 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 6.22 a zapadne o 17.44 hod.Amsterdam | oblačno | 7 |
Atény | polojasno | 18 |
Belehrad | polooblačno | 12 |
Berlín | oblačno | 6 |
Bratislava | polooblačno | 6 |
Brusel | oblačno | 6 |
Budapešť | polooblačno | 6 |
Bukurešť | oblačno | 13 |
Frankfurt | polooblačno | 7 |
Helsinki | prehánky | 2 |
Istanbul | oblačno | 10 |
Kodaň | prehánky | 6 |
Kyjev | polooblačno | 5 |
Lisabon | jasno | 20 |
Londýn | oblačno | 11 |
Madrid | skoro jasno | 20 |
Miláno | polojasno | 15 |
Moskva | oblačno | 4 |
Oslo | prehánky | 4 |
Paríž | polojasno | 10 |
Praha | oblačno | 5 |
Rím | polooblačno | 16 |
Sofia | oblačno | 13 |
Štokholm | prehánky | 4 |
Varšava | oblačno | 5 |
Viedeň | polooblačno | 6 |
Záhreb | polooblačno | 14 |
Ženeva | oblačno | 8 |
Odber plynuNa dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.TlakÚdaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 2. 3. 2000: Bratislava 99,80, Sliač 97,51, Košice 98,41, Poprad 92,83, za 3. 3.: Bratislava 99,75, Sliač 97,75, Košice 98,73, Poprad 92,93, za 4. 3.: Bratislava 99,55, Sliač 97,36, Košice 98,22, Poprad 92,54. .
|
|
|