|
|||||||||||||||||
Štvrtok 9.Marca 2000 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Karička je zárukou kvalityJedna z najväčších mliekarní je Zempmilk Aj keď slovenské mliekarenstvo zažilo už rôzne otrasy, druhá najväčšia slovenská mliekareň dokázala svoju stabilitu aj v najťažších časoch. Boli to predovšetkým tavené syry trojuholníkové, ktorými sa Zempmilk Michalovce dostal do povedomia spotrebiteľov. Topené syry trojuholníkové s hmotnosťou 150 gramov sa už roky dobre predávajú. Hlavným výrobným programom Zempmilku je však výroba tvrdých a topených syrov, sušeného mlieka, trvanlivých druhov mlieka a kyslomliečnych výrobkov. Podľa štatistiky je táto mliekareň najväčším Eidamskej tehly na Slovensku. Na brnianskom veľtrhu potravín som sa v slovenskej národnej expozícii spýtal obchodného riaditeľa firmy Ing. Ladislava Buchláka, prečo vlastne chodia na veľtrhy, keď sú aj tak úspešní. Permanentná prezentácia firmy je dôležitá. Musí to robiť každá firma, ktorá chce napredovať. Aj keď ťažisko našich aktivít je na Slovensku, naša snaha ukázať sa svetu a etablovať sa aj v Česku je trvalá. Sme asi po mliekarňach Rajo druhá najväčšia na Slovensku, hoci donedávna sme boli až v druhej desiatke. Za minulý rok sme mali ročný obrat 1,32 mld. Sk a vykázaný zisk bol 15 mil. Sk, to hádam hovorí o našej sile. Z vlastnej skúsenosti viem, že spotrebitelia na celom Slovensku dobre poznajú trojuholníkové topené syry - podľa názorov možno nie všetky druhy, ale napríklad štyri druhy Karičky, syr Zemplín, Šíravu, Horec, Ondavu, Favorit a Údeníček. K nim patria na regáloch lepších obchodov aj syrové krokety a tyčinky, polotovary na vyprážanie. Syrové krokety na Agrokomplexe 1999 v Nitre ocenili Zlatým kosákom. Mliekareň Zempmilk Michalovce začala vedome budovať ochrannú značku Karička. Dúfajú, že ochranná značka Karička bude pre spotrebiteľov znamenať záruku, akési synonymum kvality aj pre ostatné výrobky. Zrejme, optimisticky sa pozerajú do budúcnosti, firma má aj podľa obchodného riaditeľa vzostupný trend. Sezónny prebytok mlieka je citeľný v celej Európe, ale v predpovediach sa predpokladá rastúci dopyt spotrebiteľov. Spotreba syrov a čerstvých mliečnych produktov sa začala oživovať už na začiatku roku 2000 nielen v Nemecku, ale aj vo všetkých západoeurópskych krajinách. V Rusku sa obnovuje dopyt po mliečnych výrobkoch. A kto iný by sa mal intenzívne snažiť zaujať zavčasu pozície na ukrajinskom a ruskom trhu, hádam nie mliekarne z Klatov alebo z Ústí nad Labem. Veď úspora dopravných nákladov by mohla pomôcť ísť na ožívajúci ruský trh aj s cenami spočiatku pod vlastné náklady. Chudobné trhy, nízka kúpyschopnosť sa pomaly budú meniť. Spotrebiteľ, ktorý sa zatiaľ snaží v týchto krajinách predovšetkým uspokojiť svoj hlad a minimum spotreby mliečnych výrobkov, sa v krátkej budúcnosti zmení na spotrebiteľa hľadajúceho nielen množstvá na uspokojenie hladu a minimum spotreby mliečnych výrobkov, ale aj pocit pochutnania, pohody, zdravia a šťastia z kvalitnejších mliečnych výrobkov. Na európskom trhu čerstvých výrobkov z mlieka sa týmto novým zjavným trendom hovorí Wellness, Fun a Gonvenience, čo by malo znamenať pocit pohody a zdravia, ale aj potešenia. Zdravotné hľadiská výrobkov z mlieka s novými funkčnými prísadami (teda nielen označenie bio), ako sú minerály, vitamíny a obilniny drvené a dochucované, sa dostávajú do mliečnych výrobkov. A to platí už aj na slovenskom trhu. Ivan Klačanský |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |