Hospodársky denník
USD43,397 Sk
EUR41,542 Sk
CHF26,412 Sk
CZK1,147 Sk
  Utorok  11.Apríla 2000

Strieborné šípy konečne v cieli


Taktika a správny odhad pomohli k hetriku Schumachera
Ani na VC San Marína v Imole sa nepodarilo pilotom prelomiť hegemóniu jazdca Ferrari Michaela Schumachera, ktorý zaznamenal tretie víťazstvo v troch dieloch MS F 1. Po pretekoch na okruhu Enza a Dina Ferrariovcov sa potešili niektoré tímy, že ich vozidlá došli po prvý raz v sezóne do cieľa - West McLaren, Jaguar. Napriek tomu strieborné šípy o spokojnosti nemôžu hovoriť. Pre problémy s poškodeným podvozkom (náraz na kovový predmet na trati) a pred nájazdom do druhej zastávky v boxoch aj dočasná porucha motora, pripravili ich jednotku Häkkinena o jasné vedenie. Z druhého pit stopu sa vrátil na 2. miesto a o výsledku vlastne rozhodli 4 kolá. Schumacher totiž natankoval na prvý raz viac, ostal na trati o spomenuté 4 kolá dlhšie, získal potrebný náskok, a táto taktika priniesla domácemu tímu víťazstvo. Na margo štartu, pri ktorom zostal zablokovaný Coulthard, Nemec povedal: „Bol to jeden z mojich najhorších štartov, podobal sa minuloročnému v Suzuke. Kolesá sa mi prešmykli a mal som šťastie, že sa predo mňa nikto nedostal.“ Počas VC sa opäť vyskytli problémy so zaostávajúcimi jazdcami, mal ich M. Schumacher, ale aj Häkkinen: „Môžem povedať veľa vecí, ale aj tak sa nič nezmení a aj výsledky ostanú v platnosti. Niektorí jazdci sa zachovajú dobre, iní horšie.“ Kým Häkkinen stratégiou zastávok v boxe stratil, jeho tímový kolega Coulthard získal, keď v najdramatickejšom okamihu VC predstihol vo výjazde z boxov Barrichella. „Vedel som, že som rýchlejší ako on, po štarte a prvom pit stope, kde som stratil čas, lebo mi nešla zaradiť jednotka, som sa na Rubensa dotiahol a dúfal, že do boxov pôjdem neskôr ako on. Napokon sme šli súčasne. Vďaka chlapcom z tímu, ktorí zvládli výmenu a dotankovanie skvele, som sa dostal pred neho a v závere mu ušiel o 39 sekúnd.“ Nie najšťastnejšie sa skončili sté štarty pre Frentzena a Irvina. Kým Nemec vôbec nedošiel do cieľa (porucha prevodovky v 4. kole), Irvina predstihol na 6. bodovanom mieste bývalý kolega z Ferrari Salo (Sauber). „Najskôr mi nevyšiel štart, potom sa pridali problémy s prevodovkou. Ale dobré je, že auto sa oproti Brazílii zlepšilo a opäť som mal radosť z jazdenia,“ tvrdil Irvine. Nečakaný bodový zisk a oba monoposty v cieli potešili tím Sauber Petronas, najmä Salo žiaril radosťou. Avizované sprísnené kontroly elektronických súčiastok v monopostoch sa zatiaľ nekonali, v Silverstone je ich pravdepodobnosť vysoká. Cieľom technických komisárov je sledovať najmä zariadenia kontrolujúce ideálnu trakciu, ktoré často minimalizujú riziko chyby ľudského faktora a rozhodujú najmä pri štarte. Podľa odborníkov sú práve tieto zariadenia vpašované do korektora rýchlosti (tzv. Speed limiter) používaného pri vjazde do boxov, kde je obmedzená rýchlosť. Zrušenie tohto zariadenia bude klásť enormné nároky na presnosť pilotov, prekročenie rýchlosti sa trestá 10-sekundovou penalizáciou stop&go. Text pod foto: Veľký Schumacher exceloval aj v Imole
Text a snímka: MN&P
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.