Hospodársky denník
USD43,397 Sk
EUR41,542 Sk
CHF26,412 Sk
CZK1,147 Sk
  Utorok  11.Apríla 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

počasie

Prevládajúce počasie môže nepriaznivo pôsobiť na telesnú a duševnú výkonnosť a schopnosť sústredenia. Reakcie môžu byť pomalšie a menej presné. To môže zvýšiť riziko úrazov a nehôd, preto je nutná opatrnosť pri všetkých činnostiach, najmä v doprave a v prevádzkach vyžadujúcich dobrú koncentráciu a pohotové reakcie. Častejšie sa môžu vyskytovať migrenózne bolesti hlavy, mrzutosť a podráždenosť. U pacientov s prieduškovou astmou je zvýšený sklon k dýchacím ťažkostiam. Na západe územia môžu byť zdravotné ťažkosti výraznejšie. n Zajtra pretrvávanie uvedených vplyvov počasia bez podstatnejšej zmeny. (zč)

n Dnes bude prevažne veľká oblačnosť a miestami hlavne cez deň občasný dážď. V polohách nad 1700 m sneženie. Najvyššia denná teplota 12 až 16, na Orave, v Liptove a na Spiši okolo 9 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m napoludnie okolo 3 stupne. Juhovýchodný až južný vietor 3 až 6, na juhozápade okolo 8 m/s. n V stredu a vo štvrtok bude prevažne oblačno a miestami občasný dážď, alebo prehánky. Najnižšia nočná teplota 8 až 4, na severe v stredu 3 až -1 stupeň. Najvyššia denná teplota 11 až 15, na juhu pri prechodne zmenšenej oblačnosti okolo 18 stupňov.n Slnko vyjde zajtra o 6.09 a zapadne o 19.37 hod.

Amsterdamoblačno10
Aténypolojasno19
Belehradpolojasno14
Berlínoblačno10
Bratislavaobčasný dážď14
Bruseldážď9
Budapešťoblačno13
Frankfurtprehánky13
Helsinkidážď9
Istanbuloblačno17
Kodaňdážď9
Lisabonpolooblačno14
Londýndážď11
Madridoblačno14
Milánooblačno16
Moskvapolooblačno12
Oslo dážď5
Parížprehánky13
Prahaoblačno12
Rímpolooblačno18
Sofiapolooblačno13
Štokholmpolooblačno10
Varšavadážď11
Viedeňobčasný dážď13
Záhrebpolojasno15
Ženevapolooblačno12

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.