|
|||||||||||||||||
Piatok 14.Apríla 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Viete si zorganizovať prácu?Čas ubieha rovnakým tempom všetkým. Nikto z nás nemá za deň k dispozícii viac hodín ako ostatní, ani ich nemôže zhromažďovať na neskoršie využitie. Dôležité je, aby sme čas nepremrhali a snažili sa čo najviac využiť pracovný čas, aby sme dokázali zdvojnásobiť svoju produktivitu bez toho, aby sme pracovali viac. V seriáli dnes pokračujeme na tému: Organizácia práce Všimli ste si niekedy, koľko času vás stoja zbytočné telefonické rozhovory, na ktoré odpovedáte, či hľadanie zabudnutého dôležitého dokumentu, čítanie dennej tlače, konverzácia s kolegami na mimopracovné témy a prijímanie nepozvaných návštev? Pokiaľ áno, určite ste zistili, že denne strácate prinajmenšom dve hodiny z vášho času na tieto nedôležité záležitosti. Pokiaľ ste tomu zatiaľ nevenovali pozornosť, skúste to. Zistíte, že ľahko získate cenné hodiny navyše. Budete mať z toho prospech, pretože nebudete stresovaní tým, že nemáte dosť času. Zabudnite aj na nepríjemný zlozvyk nosiť si prácu domov a voľný čas venujte rodine alebo svojim záľubám a relaxácii. Ak sa chcete dostať k tomuto optimálnemu bodu vášho produktívneho života, musíte pri organizovaní svojej práce zachovať základnú disciplínu - urobiť si harmonogram svojich povinností a povinností vašich partnerov a spolupracovníkov, aby vám práve neplodné a nič neriešiace diskusie neuberali z vašej aktivity a času. Až potiaľto to vyzerá veľmi jednoducho, ale čo keď sa vašej starostlivo naplánovanej práci postaví do cesty prekážka? Potom musíte jednoducho stanoviť priority a sústrediť sa na ne. Odborníci odporúčajú dobrý trik: uvažujte iba s polovičnou časovou rezervou a rýchlo vytrieďte menej dôležité povinnosti. Uvedomte si, ako vyčerpávajúce sú tzv. rýchlovky, ktoré aj tak iba málokedy vyriešite s úspechom, a ktoré poriadne narušia vašu duševnú pohodu. Odtiaľ je už iba krok k diagnostikovaniu chronickej depresie a stresových prejavov. Psychológovia zdôrazňujú, že základom pohody a odbúrania stresu z priveľkého množstva povinností je aj uprataná a pohodlná kancelária, čistý pracovný stôl. Nemal by vám chýbať pracovný diár, veľký kôš na nepotrebné papiere a hodiny, na ktorých kontrolujete nevyhnutný čas na pôsobenie v kancelárii. Mnoho ľudí sa nedokáže obísť bez diskusii na tému futbal, telefonických hovorov so svojimi rodinnými príslušníkmi, nekonečnými diskusiami na nepodstatné témy. Nepodľahnite a stanovte si prísne pravidlá komunikácie so svojimi partnermi a kolegami. Iba tak dosiahnete pohodu a potrebný pokoj na riešenie zásadných otázok chodu firmy či spoločnosti. Eleonóra Bujačková do rámčeka - farbiť Neodporúča sa l Riešiť v pracovnom čase osobné záležitosti. l Venovať sa všetkým telefonickým rozhovorom. Vybavujte iba tie neodkladné. na všetky ostatné si vyhraďte 15 až 30 minút pracovného času naraz. l Preťažovať svoj pracovný plán a snažiť sa zvládnuť čo najviac. Akákoľvek prekážka môže vaše plány narušiť. Odolávajte neplodným diskusiám. l Zaplniť stôl papiermi. Vytrieďte a vyhoďte všetko nepotrebné a nepodstatné. l Nenechávať všetku prácu na sebe. Umenie preniesť zodpovednosť na iných je jedným z kľúčov úspechu. Majte na pamäti... l Nie je dôležité ako usilovne pracujete, ale koľko úloh dokončíte. l Nepracujte dlhšie, ale produktívnejšie. l Dôsledne žiadajte od svojich partnerov plnenie zadaní v potrebnom termíne a nedôslednosť netolerujte l Ako riadiaci pracovník sa sústreďte iba na najdôležitejšie a koncepčné problémy. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |