Hospodársky denník
USD43,373 Sk
EUR41,523 Sk
CHF26,349 Sk
CZK1,138 Sk
  Piatok  14.Apríla 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Unilever je skutočne všade

Značky obľúbené v každej domácnosti

Kto by nepoznal svetoznáme kozmetické a čistiace prostriedky z radu Dove, Signal, Rexona, Domestos či Cif? Alebo potraviny od rastlinného masla Rama a tuk na pečenie Hera cez majonézy Hellmann´s až po lahodný čaj Lipton či sladké tajomstvo zn. Algida? Hoci ide o výrobky skutočne rôzne, spája ich jedno - Unilever. Korene tejto svetoznámej britsko-holandskej spoločnosti siahajú síce už do 19. storočia, o spoločnosti Unilever však hovoríme predovšetkým od 30. rokov 20. storočia, keď došlo k fúzii britskej a holandskej spoločnosti. „Za roky svojej existencie si Unilever vybudoval v 150 krajinách, kde pôsobí, a s obratom priblizne 45 mld USD skutočne jednu z popredných pozícií medzi spoločnosťami, ktoré sa zaoberajú výrobou, distribúciou a predajom rýchloobrátkových spotrebných tovarov,“ uviedol v rozhovore konateľ spoločnosti Unilever a manažér vonkajších vzťahov Peter Kamenický. Na Slovenskom trhu pôsobí spoločnosť Unilever od začiatku 90. rokov a ako samostatný právny subjekt tu pôsobí od roku 1993. Dnes zamestnáva okolo 300 ľudí.

„Na Slovensku sme začali v roku 1993 s obratom pol miliardy korún. Dnes sa tento obrat stabilne pohybuje okolo 2 mld. Sk,“ spresnil P. Kamenický. Nosnou činnosťou spoločnosti na Slovensku sú dve divízie. Jednou je podľa P. Kamenického oblasť potravín v širšom kontexte a druhou divíziou je kozmetika a čistiace prostriedky. „V súčasnosti kladieme veľký dôraz na presadzovanie globálnych značiek Dove, Signal a Rexona. V oblasti potravín je, pravdaže, záber oveľa širší, a to nielen na globálne, ale taktiež lokálne značky,“ poznamenal konateľ spoločnosti. Ako dodal, pre spoločnosť bol veľmi významný rok 2000, ktorý bol rokom historicky najväčšej a najvýznamnejšej akvizície - kúpy americkej spoločnosti Bestfoods. Tým do rodiny značiek Unileveru pribudli dve veľmi významné značky – Hellmann´s (majonézy, dresingy, tatárske omáčky) a Knorr (polievky a príchute do jedál). „V prvom rade nám ide o uspokojenie každodenných potrieb našich spotrebiteľov, kdekoľvek sa nachádzajú. Preto je aj pokrytie slovenského trhu stopercentné. Je zrejmé, že väčšina našich zákazníkov nepozná priamo Unilever, avšak filozofiou spoločnosti je načúvať ich potrebám a okamžite na ne reagovať prostredníctvom svojich značiek výrobkov. Umožniť im, aby si uspokojili tieto potreby kúpou značky výrobku, ktorá si u nich buduje istú pozíciu z hľadiska kvality a dostupnosti a v ktorú majú zároveň dôveru.“

Samozrejme, bez spätnej väzby so spotrebiteľom by akákoľvek spoločnosť pomerne rýchlo stratila svoju pozíciu na trhu. Preto sa aj Unilever snaží doslova načúvať zákazníkovi a chápať jeho očakávania, predstavy a každodenné potreby. „Uskutočňujeme prieskumy týkajúce sa spotrebiteľského správania. Unilever je zároveň aj v priamom kontakte , a to prostredníctvom návštev našich pracovníkov v rodinách. Ide o veľmi cennú skúsenosť priamo z terénu, ktorú sa snažíme bezprostredne aplikovať pri vývoji našich výrobkov a formulovaní našej stratégie do budúcnosti.“ Z uvedeného je zrejmé, že Unilever má všetky predpoklady na stabilné zastúpenie svojich výrobkov skutočne v každej domácnosti.

Slávka Blazseková

Kontakt:

Unilever, s.r.o.

Cintorínska 7

810 00 Bratislava

P.O. BOX 133

tel.: 02/59326111

fax: 02/59326400

počasie

Všeobecne zvýšená intenzita dráždivosti počasia môže spôsobiť u meteosenzitívnych ľudí zhoršenie zdravotného stavu pri ochoreniach dýchacieho systému (častejší výskyt dýchavičnosti, astmatických záchvatov), ako aj bolesti hlavy zväčša migrenózneho pôvodu. Následkom zhoršenia výkonnosti a koncentrácie, ako aj predĺženia reakčného času je zvýšené riziko úrazov a nehôd, preto je potrebná opatrnosť pri všetkých činnostiach, najmä v doprave a v rizikových prevádzkach. n Zajtra očakávame pretrvávanie uvedených zdravotných ťažkostí podmienených počasím. (zč)

n Dnes bude polojasno až oblačno a miestami prehánky alebo búrky. Najvyššia denná teplota 16 až 20, na Orave, v Liptove a na Spiši okolo 14, na horách vo výške 1500 m na poludnie 7 stupňov. Juhovýchodný až južný vietor 2 až 5 m/s.n V sobotu prevažne polojasno, popoludní až oblačno a ojedinele prehánky alebo búrky. V noci na nedeľu od západu veľká oblačnosť a početné prehánky alebo búrky. V nedeľu cez deň od západu zmenšovanie oblačnosti a ubúdanie zrážok. Najnižšia nočná teplota 9 až 4, najvyššia denná v sobotu 17 až 21, na severe miestami okolo 15, v nedeľu 13 až 18 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 6.03 a zapadne o 19.41 hod.

Amsterdam dážď7
Atényslnečno20
Belehradslnečno21
Berlínoblačno10
Bratislavapolooblačno16
Brusel dážď10
Budapešťslnečno18
Bukurešťslnečno20
Frankfurtoblačno10
Helsinkizamračené8
Istanbulslnečno22
Kodaňoblačno8
Kyjevoblačno15
Lisabonpolooblačno16
Londýnoblačno7
Madridprehánky13
Milánooblačno16
Moskvadážď13
Oslooblačno7
Paríždážď10
Prahapolooblačno10
Rímpolooblačno19
Sofiaslnečno20
Štokholmoblačno7
Varšavadážď14
Viedeňpolooblačno16
Záhrebpolooblačno19
Ženevaoblačno11

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.