Hospodársky denník
USD43,373 Sk
EUR41,523 Sk
CHF26,349 Sk
CZK1,138 Sk
  Piatok  14.Apríla 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

počasie

Všeobecne zvýšená intenzita dráždivosti počasia môže spôsobiť u meteosenzitívnych ľudí zhoršenie zdravotného stavu pri ochoreniach dýchacieho systému (častejší výskyt dýchavičnosti, astmatických záchvatov), ako aj bolesti hlavy zväčša migrenózneho pôvodu. Následkom zhoršenia výkonnosti a koncentrácie, ako aj predĺženia reakčného času je zvýšené riziko úrazov a nehôd, preto je potrebná opatrnosť pri všetkých činnostiach, najmä v doprave a v rizikových prevádzkach. n Zajtra očakávame pretrvávanie uvedených zdravotných ťažkostí podmienených počasím. (zč)

n Dnes bude polojasno až oblačno a miestami prehánky alebo búrky. Najvyššia denná teplota 16 až 20, na Orave, v Liptove a na Spiši okolo 14, na horách vo výške 1500 m na poludnie 7 stupňov. Juhovýchodný až južný vietor 2 až 5 m/s.n V sobotu prevažne polojasno, popoludní až oblačno a ojedinele prehánky alebo búrky. V noci na nedeľu od západu veľká oblačnosť a početné prehánky alebo búrky. V nedeľu cez deň od západu zmenšovanie oblačnosti a ubúdanie zrážok. Najnižšia nočná teplota 9 až 4, najvyššia denná v sobotu 17 až 21, na severe miestami okolo 15, v nedeľu 13 až 18 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 6.03 a zapadne o 19.41 hod.

Amsterdam dážď7
Atényslnečno20
Belehradslnečno21
Berlínoblačno10
Bratislavapolooblačno16
Brusel dážď10
Budapešťslnečno18
Bukurešťslnečno20
Frankfurtoblačno10
Helsinkizamračené8
Istanbulslnečno22
Kodaňoblačno8
Kyjevoblačno15
Lisabonpolooblačno16
Londýnoblačno7
Madridprehánky13
Milánooblačno16
Moskvadážď13
Oslooblačno7
Paríždážď10
Prahapolooblačno10
Rímpolooblačno19
Sofiaslnečno20
Štokholmoblačno7
Varšavadážď14
Viedeňpolooblačno16
Záhrebpolooblačno19
Ženevaoblačno11

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.