Stále platí: Kto maže, ten ide OMV a jeho oleje pre rôzne typy áut O ekonomike prevádzky vozidla rozhoduje viac faktorov. Položka za mazacie oleje určite nie je najvýznamnejšia, ale tiež nie je taká, na ktorú by mohli vodiči zabudnúť. Prirodzene, požiadavky na oleje stále stúpajú a je zaujímavé, že tlak na ich skvalitňovanie ide ani nie tak od spotrebiteľov, ale od výrobcov vozidiel. Predstavitelia petrolejárskej firmy OMV tvrdia , že zvlášť Volkswagen je takou firmou, ktorá špeciálne dbá na ustavičné zdokonaľovanie olejov pre svoje vozidlá. Nová ponuka OMV spĺňa aj ich inak dosť tvrdé požiadavky. Najnovšie rozšírili sortiment motorových olejov o oleje OMV full extra pre motory Volkswagen, Audi, Škoda a Seat a OMV syn com extra pre moderné motory Ford. Oba oleje sa vyznačujú predĺženým výmenným intervalom so zárukou výkonovej rezervy. Prvý nich je plnosyntetický ľahkobežný olej viskóznej triedy SAE 0W -30. Olej vyvinuli pre moderné motory VW a Audi so systémom WIV. Vďaka zníženej viskozite pri vysokých teplotách zaručuje maximálnu úsporu pohonných látok. Znižuje trenie vnútorných pohyblivých častí motora a zaručuje vysokú hospodárnosť a energetickú účinnosť. Olej sa vyznačuje i vynikajúcou tekutosťou pri veľmi nízkych teplotách, ktoré zaručuje rýchle premazanie všetkých častí motora. Minimalizuje sa tým opotrebenie počas fázy zahrievania a aj tak sa zaručuje maximálna životnosť motora. Druhý z olejov má viskóznu triedu SAE 5W -30 pre moderné motory Ford. Umožňuje dlhé výmenné intervaly so zaručenou prevádzkovou bezpečnosťou a značnou rezervou. Má podobné vlastnosti ako prvý olej, OMV však zdôrazňuje, že tento olej sa tu stará aj o čistejší motor a vďaka malej odparnosti je aj jeho spotreba nižšia. No a kam vývoj olejov smeruje? OMV tvrdí, že k tomu, aby jedna náplň vydržala celú životnosť motora. Hádam sa dočkáme aj toho. (ji)
|
PočasiePrevládajúce počasie môže nepriaznivo pôsobiť na telesnú a duševnú výkonnosť a schopnosť sústredenia sa. Reakcie môžu byť pomalšie a menej presné. To môže zvýšiť riziko úrazov a nehôd, preto je nevyhnutná opatrnosť pri všetkých činnostiach, najmä v doprave a v prevádzkach vyžadujúcich dobrú koncentráciu a pohotové reakcie. Častejšie sa môžu vyskytovať migrenózne bolesti hlavy, mrzutosť a podráždenosť. U pacientov s prieduškovou astmou je zvýšený sklon k dýchacím ťažkostiam.Zajtra pretrvávanie uvedených vplyvov počasia bez podstatnejšej zmeny na východe územia, na západe zvyšovanie nepriaznivých vplyvov počasia.(zč)Dnes bude prevažne polojasno a cez deň teplo. Najvyššia denná teplota 20 až 25 stupňov. Juhovýchodný až južný vietor 2 až 5, cez deň na juhozápade zosilnie na 5 až 10 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m bude napoludnie okolo 11 stupňov. V utorok a stredu bude jasno až polojasno. V západnej polovici územia v utorok a v noci na stredu veľká oblačnosť a miestami občasný dážď, ojedinele búrky. Najnižšia nočná teplota 12 až 7 stupňov, najvyššia denná teplota 22 až 26 stupňov, v utorok na západe okolo 19 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5.58 a zapadne o 19.45 hod.Amsterdam | oblačno | 12 |
Atény | polojasno | 22 |
Belehrad | oblačno | 23 |
Berlín | polooblačno | 19 |
Bratislava | polojasno | 24 |
Brusel | premenlivo | 13 |
Budapešť | polojasno | 24 |
Bukurešť | slnečno | 27 |
Frankfurt | polojasno | 16 |
Helsinki | oblačno | 9 |
Istanbul | polooblačno | 25 |
Kodaň | prehánky | 10 |
Kyjev | polooblačno | 25 |
Lisabon | polooblačno | 18 |
Londýn | oblačno | 9 |
Madrid | polooblačno | 18 |
Miláno | občasný dážď | 17 |
Moskva | polooblačno | 20 |
Oslo | dážď | 7 |
Paríž | polooblačno | 12 |
Praha | polooblačno | 19 |
Rím | prehánky | 19 |
Sofia | slnečno | 25 |
Štokholm | občasný dážď | 9 |
Varšava | premenlivo | 18 |
Viedeň | polojasno | 23 |
Záhreb | prehánky | 19 |
Ženeva | polooblačno | 17 |
Odber plynuNa dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.TlakÚdaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 13. 4. 2000: Bratislava 98,66, Sliač 96,83, Košice 97,81, Poprad 92,33, za 14. 4. 2000: Bratislava 98,78, Sliač 96,97, Košice 98,02, Poprad 92,53, za 15. 4. 2000: Bratislava 98,43, Sliač 96,72, Košice 97,81, Poprad 92,34. .
|
|
|