Hospodársky denník
USD43,869 Sk
EUR41,669 Sk
CHF26,51 Sk
CZK1,144 Sk
  Streda  19.Apríla 2000

Cieľ: podpora exportu


Nový vzdelávací projekt
Rozvoj malých a stredných podnikov, štrukturálne zmeny vo veľkých firmách a likvidácia monopolných inštitúcií v oblasti zahraničného obchodu si nevyhnutne vyžadujú podporu a skvalitnenie obchodovania zo strany slovenských firiem. Keďže obchod na medzinárodnej úrovni má presne definované pravidlá, ktoré treba poznať a rešpektovať, a na Slovensku je ešte vždy nedostatočne rozvinutý systém odborného vzdelávania v tejto oblasti, štyria partneri – WIFI (Rakúsko), CheckMark IMK advies (Holandsko), SOPK a Inštitút personálneho rozvoja (Slovensko) – sa dohodli o spolupráci pri realizácii projektu Pravidlá obchodovania so zahraničím (program Leonardo da Vinci). Jeho hlavným cieľom je ponúknuť profesionálnu pomoc v obchode medzi slovenskými podnikmi a európskymi krajinami. Tento cieľ sa má splniť navrhnutím a implementáciou systému permanentného odborného vzdelávania manažérov v oblasti zahraničného obchodu. To znamená prípravu tréningového programu, ktorý by vyhovoval podmienkam akreditácie a stále rozširovanie získaných informácií. Cieľovou skupinou projektu je stredný manažment v malých a stredných podnikoch, pracovníci obchodných spoločností a ostatní záujemcovia o obchodovanie so zahraničím. V rámci pilotného projektu sa v marci uskutočnil Tréning trénerov, v súčasnosti sa realizuje šesť modulov tzv. jarného kurzu, ktorý potrvá do júna. V septembri sa začne tzv. jesenný kurz a v decembri sa plánuje rozšírenie výsledkov na Slovensku a v ostatných participujúcich krajinách. (hyž)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.