Hospodársky denník
USD43,868 Sk
EUR41,543 Sk
CHF26,393 Sk
CZK1,143 Sk
  Štvrtok  20.Apríla 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Unilever je skutočne všade

Značky obľúbené v každej domácnosti

Kto by nepoznal svetoznáme kozmetické a čistiace prostriedky z radu Dove, Signal, Rexona, Domestos či Cif? Alebo potraviny od rastlinného masla Rama a tuk na pečenie Hera cez majonézy Hellmann´s až po lahodný čaj Lipton či sladké tajomstvo zn. Algida? Hoci ide o výrobky skutočne rôzne, spája ich jedno - Unilever. Korene tejto svetoznámej britsko-holandskej spoločnosti siahajú síce už do 19. storočia, o spoločnosti Unilever však hovoríme predovšetkým od 30. rokov 20. storočia, keď došlo k fúzii britskej a holandskej spoločnosti. „Za roky svojej existencie si Unilever vybudoval v 150 krajinách, kde pôsobí, a s obratom priblizne 45 mld USD skutočne jednu z popredných pozícií medzi spoločnosťami, ktoré sa zaoberajú výrobou, distribúciou a predajom rýchloobrátkových spotrebných tovarov,“ uviedol v rozhovore konateľ spoločnosti Unilever a manažér vonkajších vzťahov Peter Kamenický. Na Slovenskom trhu pôsobí spoločnosť Unilever od začiatku 90. rokov a ako samostatný právny subjekt tu pôsobí od roku 1993. Dnes zamestnáva okolo 300 ľudí.

„Na Slovensku sme začali v roku 1993 s obratom pol miliardy korún. Dnes sa tento obrat stabilne pohybuje okolo 2 mld. Sk,“ spresnil P. Kamenický. Nosnou činnosťou spoločnosti na Slovensku sú dve divízie. Jednou je podľa P. Kamenického oblasť potravín v širšom kontexte a druhou divíziou je kozmetika a čistiace prostriedky. „V súčasnosti kladieme veľký dôraz na presadzovanie globálnych značiek Dove, Signal a Rexona. V oblasti potravín je, pravdaže, záber oveľa širší, a to nielen na globálne, ale taktiež lokálne značky,“ poznamenal konateľ spoločnosti. Ako dodal, pre spoločnosť bol veľmi významný rok 2000, ktorý bol rokom historicky najväčšej a najvýznamnejšej akvizície - kúpy americkej spoločnosti Bestfoods. Tým do rodiny značiek Unileveru pribudli dve veľmi významné značky – Hellmann´s (majonézy, dresingy, tatárske omáčky) a Knorr (polievky a príchute do jedál). „V prvom rade nám ide o uspokojenie každodenných potrieb našich spotrebiteľov, kdekoľvek sa nachádzajú. Preto je aj pokrytie slovenského trhu stopercentné. Je zrejmé, že väčšina našich zákazníkov nepozná priamo Unilever, avšak filozofiou spoločnosti je načúvať ich potrebám a okamžite na ne reagovať prostredníctvom svojich značiek výrobkov. Umožniť im, aby si uspokojili tieto potreby kúpou značky výrobku, ktorá si u nich buduje istú pozíciu z hľadiska kvality a dostupnosti a v ktorú majú zároveň dôveru.“

Samozrejme, bez spätnej väzby so spotrebiteľom by akákoľvek spoločnosť pomerne rýchlo stratila svoju pozíciu na trhu. Preto sa aj Unilever snaží doslova načúvať zákazníkovi a chápať jeho očakávania, predstavy a každodenné potreby. „Uskutočňujeme prieskumy týkajúce sa spotrebiteľského správania. Unilever je zároveň aj v priamom kontakte , a to prostredníctvom návštev našich pracovníkov v rodinách. Ide o veľmi cennú skúsenosť priamo z terénu, ktorú sa snažíme bezprostredne aplikovať pri vývoji našich výrobkov a formulovaní našej stratégie do budúcnosti.“ Z uvedeného je zrejmé, že Unilever má všetky predpoklady na stabilné zastúpenie svojich výrobkov skutočne v každej domácnosti.

Slávka Blazseková

Kontakt:

Unilever, s.r.o.

Cintorínska 7

810 00 Bratislava

P.O. BOX 133

tel.: 02/59326111

fax: 02/59326400

počasie

Na našom území prevláda počasie, ktoré u meteosenzitívnych ľudí zosilňuje pocit nespokojnosti. Mierne sa môže zvýšiť záťaž krvného obehu, častejšie sa môžu prejaviť zdravotné ťažkosti u osôb s kardiovaskulárnymi ochoreniami. Prevládajúce počasie môže podmieniť aj vyšší psychický stres. Po telesnej a duševnej námahe nastáva rýchlejšie únava, možné sú poruchy spánku. Je sklon k podráždenosti, nervozite prípadne poruchám koncentrácie. Vzhľadom na zvýšené riziko úrazov a nehôd je potrebná opatrnosť pri všetkých činnostiach, najmä v doprave. n Zajtra neočakávame zmenu účinkov počasia na meteosenzitívnych ľudí. (zč)

n Dnes bude jasno až polojasno, popoludní sa pri zväčšenej oblačnosti vyskytnú ojedinelé prehánky alebo búrky. Najvyššia denná teplota 24 až 28, na Orave, v Liptove a na Spiši okolo 22 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 13 stupňov. Severozápadný vietor 2 až 5 m/s. n V piatok a sobotu bude jasno až polojasno. Najnižšia nočná teplota 12 až 8, najvyššia denná teplota 24 až 28, na severe miestami okolo 22 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 5.52 a zapadne o 19.50 hod.

Amsterdam dážď15
Aténypolojasno25
Belehradbúrky21
Berlínpolooblačno19
Bratislavaoblačno22
Brusel prehánky15
Budapešťpolooblačno24
Bukurešťprehánky20
Frankfurtpolooblačno18
Helsinkipolojasno11
Istanbuldážď15
Kodaňpolooblačno15
Kyjevpolooblačno16
Lisabonprehánky15
Londýndážď14
Madridoblačno15
Milánopolooblačno20
Moskvaoblačno16
Oslozamračené12
Paríždážď18
Prahaoblačno17
Rímpolooblačno25
Sofiadážď18
Štokholmdážď13
Varšavaprehánky23
Viedeňzamračené20
Záhrebprehánky20
Ženevapolooblačno18

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.