Hospodársky denník
USD43,868 Sk
EUR41,543 Sk
CHF26,393 Sk
CZK1,143 Sk
  Štvrtok  20.Apríla 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

počasie

Na našom území prevláda počasie, ktoré u meteosenzitívnych ľudí zosilňuje pocit nespokojnosti. Mierne sa môže zvýšiť záťaž krvného obehu, častejšie sa môžu prejaviť zdravotné ťažkosti u osôb s kardiovaskulárnymi ochoreniami. Prevládajúce počasie môže podmieniť aj vyšší psychický stres. Po telesnej a duševnej námahe nastáva rýchlejšie únava, možné sú poruchy spánku. Je sklon k podráždenosti, nervozite prípadne poruchám koncentrácie. Vzhľadom na zvýšené riziko úrazov a nehôd je potrebná opatrnosť pri všetkých činnostiach, najmä v doprave. n Zajtra neočakávame zmenu účinkov počasia na meteosenzitívnych ľudí. (zč)

n Dnes bude jasno až polojasno, popoludní sa pri zväčšenej oblačnosti vyskytnú ojedinelé prehánky alebo búrky. Najvyššia denná teplota 24 až 28, na Orave, v Liptove a na Spiši okolo 22 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 13 stupňov. Severozápadný vietor 2 až 5 m/s. n V piatok a sobotu bude jasno až polojasno. Najnižšia nočná teplota 12 až 8, najvyššia denná teplota 24 až 28, na severe miestami okolo 22 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 5.52 a zapadne o 19.50 hod.

Amsterdam dážď15
Aténypolojasno25
Belehradbúrky21
Berlínpolooblačno19
Bratislavaoblačno22
Brusel prehánky15
Budapešťpolooblačno24
Bukurešťprehánky20
Frankfurtpolooblačno18
Helsinkipolojasno11
Istanbuldážď15
Kodaňpolooblačno15
Kyjevpolooblačno16
Lisabonprehánky15
Londýndážď14
Madridoblačno15
Milánopolooblačno20
Moskvaoblačno16
Oslozamračené12
Paríždážď18
Prahaoblačno17
Rímpolooblačno25
Sofiadážď18
Štokholmdážď13
Varšavaprehánky23
Viedeňzamračené20
Záhrebprehánky20
Ženevapolooblačno18

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.