Hospodársky denník
USD44,186 Sk
EUR41,546 Sk
CHF26,422 Sk
CZK1,146 Sk
  Utorok  25.Apríla 2000

V zime-v lete atraktívny Hubert

Od personálu sa odvíja záujem i kvalita služieb
Agroturistika nie je len chov domácich zvierat, ale aj život na vidieku v blízkosti sedliackych obydlí, jazda na koni, chytanie rýb... Hotel Hubert v Gerlachove je ukážkou hotelierstva, ktoré môže prekvitať aj v excentricky položenej obci tak známej oblasti cestovného ruchu akou sú Vysoké Tatry. Hoci neleží priamo na „svahu“ v niektorom zo známych športových centier, je vyhľadávaný lyžiarmi. V lete poskytuje vzácne ticho, také typické pre hory. Vzdialený po prístupovej ceste 8 km od Svitu a 15 km zo Štrbského Plesa, víta už druhý rok svojich hostí. Hotel vlastní spoločnosť Hubertus a od začiatku ho vedie riaditeľka Ing. Zuzana Šedivá. Akých najvzácnejších hostí ste privítali?
- Pre hotel Hubert sú všetci hostia rovnako vzácni, no medzi najvýznamnejších hostí iste patria prezidenti krajín V4 Árpád Göncz, Aleksander Kwasnievski, Václav Havel a Rudolf Schuster. Nie je určite ľahké „zabehnúť“ nový hotel. Čo by ste, na základe vašich skúseností, poradili kolegom pre podobný prípad? - Ťažko vybrať na čo sa upriamiť. Tých oblastí je veľa - marketing, výber pracovníkov, vybavenie hotela, jeho tlačoviny, zostavenie jedálnych a nápojových lístkov, informačný systém a pod. Najdôležitejšie je obsadiť hotel
a zabezpečiť dobrý zohratý pracovný tím.
Keby ste mali marketingovo hodnotiť prednosti a nedostatky hotela, na akých „pre“ by ste stavali? - Medzi prednosti určite patrí krása okolia hotela Hubert, jedinečnosť prostredia, v ktorom sa nachádza a komplexnosť poskytovaných služieb pre hostí s rôznymi záujmami, či sú to rodiny s deťmi, oddychujúci alebo vzdelávajúci sa manažéri. Čo všetko robíte na plnenie obratu?
- Oslovujeme cestovné kancelárie a spoločnosti organizujúce semináre, školenia či kongresy. Usilujeme sa dobrými službami vytvoriť stály okruh zákazníkov. Našim hosťom ponúkame komplexné služby so zaujímavým kultúrnym a spoločenským programom. Určite ich potešia drobné Mnohé ubytovacie zariadenia v záujme motivácie domácich hostí používajú diskriminačnú cenovú politiku. Ako je to v skutočnosti so záujmom o poskytovanie služieb pre domácich hostí vo vašom hoteli? - Sme si vedomí, že pri výbere hotela hosťa oslovuje najmä cena. Pri príprave prevádzky hotela Hubert sme vôbec neuvažovali s dvojakými cenami. Takéto ceny sú skutočne diskriminujúce, aj keď svoju vnútornú, ekonomickú „logiku“ majú. Pri cenotvorbe vychádzame zo skutočnosti, že naši hostia ocenia
vzťah kvality a ceny poskytovanej služby. Hotel Hubert počas prevádzky poskytuje služby prevažne domácim hosťom. Zahraničný hosť znamená extra príjem pre štát ako aj pre vlastníka hotela. Jeho získanie si vyžaduje zvýšené náklady, ktoré musia byť zahrnuté v cene služby. Spoliehate sa pri nábore viacej na seba, alebo na obchodnú sieť prezentovanú cestovnými kanceláriami? - Pri nábore hostí využívame rôzne cesty. Komunikujeme s domácimi a zahraničnými cestovnými kanceláriami. Prostredníctvom Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry, Agentúry pre rozvoj cestovného ruchu v regióne Tatier a Slovenskej agentúry pre cestovný ruch rozosielame letáky, prospekty a informácie na výstavy a veľtrhy po celej Európe, pokiaľ sa ich nezúčastňujeme osobne. Hostí nám pomáha získať aj internet. Ako skúsená ekonómka dozaista venujete pozornosť plneniu plánu. Ako by ste zhodnotili minulý rok? - Rok 1999 bol prvým uceleným rokom prevádzky hotela Hubert. Ešte pred projektovaním bola vypracovaná štúdia „feasibility study“. Neskôr, počas výstavby a pred jeho skončením boli údaje upresňované a dopĺňané. Z nich bol potom odvodený prvý ročný plán. Hotel je moderný, plný náročných technológií, ktoré síce prispievajú k úsporám energie, napríklad kogeneračné jednotky vyrábajúce z plynu elektrickú energiu, ale vyžadujú nákladnú údržbu. Aj komplexnosť služieb pôsobí na rast nákladov a zvieratá patriace k areálu hotela ako sú kone, ryby, psy, prepelice, kačky, kozy, mačky, potrebujú opateru, potravu ale aj veterinárnu starostlivosť. Aj športoviská a športový inventár kladú nároky
na náklady, najmä údržbu. V roku 1999 poskytol hotel pohostinstvo 4000 hosťom z 38 krajín sveta, pričom 60 % hostí bolo zo Slovenska. Ukazovatele náročného plánu sme síce nesplnili, ale dosiahnuté výsledky sú predpokladom, že úver na výstavbu hotela bude môcť byť splatený tak, ako sa plánuje, a to za 14 rokov. Sme na začiatku roka, preto dovoľte otázku: Čo by ste si priali ako manažér a hotelier v roku 2000? - Stabilizáciu ekonomickej situácie Slovenska. A aby sa našincom „dostávalo“ na dovolenky. Rudolfa Vallová
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.