Hospodársky denník
USD44,376 Sk
EUR41,547 Sk
CHF26,444 Sk
CZK1,146 Sk
  Streda  26.Apríla 2000

Lexikón či puzzle


Slovensko je turistiky príťažlivou krajinou. Preto má všetky predpoklady v cestovnom ruchu zaradiť sa do najrýchlejšieho sektora ekonomiky krajín Európskej únie, zmieňuje sa v Cestovnom lexikóne 2000/2001, vydanom Vydavateľstvom Astor Slovakia, Ing. Michal Ševčík, generálny riaditeľ sekcie cestovného ruchu ministerstva hospodárstva. Tak, ako vo výrobnej sfére na základe predstavy o výrobku, ten musí byť navrhnutý, vyrobený, zabalený a distribuovaný až k spotrebiteľovi, tak aj v cestovnom ruchu treba turistickú príťažlivosť krajiny „vyrobiť“ a „distribuovať“ do sveta. Umiestniť sa na trhu je veľmi ťažké, pretože previs ponuky je neuveriteľný. Švajčiarski odborníci hovoria, že v skutočnosti naplnia 40 percent ponúknutých kapacít. Čím rozsiahlejší, príťažlivejší objem ponuky, tým väčšia šanca jeho naplnenia. Cestovný lexikón je jedným z „výrobkov “, s ktorým prichádzame na zahraničný trh, a to nie hocijaký. Motívom je prezentácia Slovenska na svetovej výstave Expo v Hannoveri. Vari prvýkrát v histórii je v turistickej literatúre Slovensko prezentované podľa turistických regiónov, ako sú Bratislava a okolie, Záhorie, Podunajsko, Považie, Ponitrie, Kysuce, atď., čo zaiste uľahčí orientáciu cestovaniachtivému potenciálnemu turistovi. Len rozsah komerčných reklám potvrdzuje opak ako i fakt, že tento „turistický“ produkt je zameraný sám na seba a nezohľadňuje potreby klienta. Ako ináč by mohol z ponuky vypadnúť pre turistu tak zaujímavý mikroregión ako je Demänová-Jasná? Nehovoriac, že Bratislavu prezentujú len niektoré z jej mestských častí, v rámci regiónu Tatry chýba Poprad s jeho letiskom atď. Dosť na to, aby bol návštevník, ktorý sa chce vrátiť na už navštívené miesto, sklamaný. Alebo ústna reklama pre nás je menej dôležitá, pretože „nič“ nestojí? Rudolfa Vallová
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.