Hospodársky denník
USD44,376 Sk
EUR41,547 Sk
CHF26,444 Sk
CZK1,146 Sk
  Streda  26.Apríla 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Jednotka na poli operatívneho lízingu


Business Lease Slovakia, s. r. o., (ďalej BLS) je značkovo neutrálna a od banky nezávislá spoločnosť, poskytujúca zákazníkom komplexné služby operatívneho lízingu osobných a úžitkových vozidiel ponúkaných oficiálne na slovenskom trhu. Hoci bola založená len v máji 1998 ako dcérska spoločnosť firmy Business Lease b. v. so sídlom v holadskom Zeiste, materská spoločnosť má za sebou už 11-ročné skúsenosti so všetkým, čo je spojené s riadením vozidlového parku. O stratégii spoločnosti, ktorej cieľom na Slovensku je stať sa príkladom kvalitného riadenia vozidlového parku jednotlivých našich zákazníkov sme sa porozprávali s riaditeľkou Business Lease Slovakia Alžbetou Rigáňovou. Ako hodnotíte pôsobenie vašej spoločnosti na slovenskom lízingovom trhu za uplynulé dva roky? Dva roky našej existencie na trhu lízingových spoločností ukázali, že operatívny lízing má na Slovensku svoje opodstatnenie. Prejavený záujem zo strany predovšetkým spoločností so zahraničnou kapitálovou účasťou je toho dôkazom. Sú to spoločnosti, ktoré si uvedomujú výhodnosť správy vozidlového parku mimo súvahu, a navyše s plným servisom týkajúcim sa prevádzky ich vozidiel. Tým, že ich odbremeňujeme od starostí s vozidlovým parkom môžu sa plne venovať svojej obchodnej činnosti a uvoľnené finančné prostriedky, ktoré by boli viazané vo vozidlách, môžu využiť na rozvoj svojich spoločností. Koľko nájomných zmlúv vaša spoločnosť doteraz uzavrela a o aké vozidlá je najväčší záujem? Hovoriť pri operatívnom lízingu o počte áut ako kritériu úspešnosti firmy nie je celkom správne. V operatívnom lízingu ide predovšetkým o kvalitatívny posun poskytovania služieb zákazníkom. Na druhej strane si myslím, že bezmála 300 osobných a úžitkových vozidiel, ktoré spravuje náš 8-členný kolektív si zasluhuje uznanie. Veď operatívny lízing sa svojou podstatou najviac približuje autopožičovni a nie je mi známe, že by na Slovensku pôsobila iná spoločnosť s väčším počtom vozidiel. Tým, že sme značkovo neutrálna spoločnosť v našom portfóliu sa nachádzajú autá rôznych značiek. V percentuálnom vyjadrení najväčší podiel majú: Mercedes so svojimi úžitkovými vozidlami Sprinter a Vario 24 %, Opel 23 % a Škoda 21%. Pomer osobných a úžitkových vozidiel je v prospech osobných, ktoré tvoria až 65 % vozového parku. Aké sú vaše plány na tento rok?
Začnem trochu ináč ako prezentáciou čísiel. Naša spoločnosť si dala za cieľ stať sa stabilnou, dôveryhodnou a prosperujúcou firmou v oblasti, ktorá na Slovensku nie je veľmi rozšírená. Cieľom spoločnosti je poskytovať vysokokvalitné služby v oblasti riadenia vozidlového parku a som rada, že doterajšie skúsenosti nám potvrdzujú tento náš zámer. V optimistických plánoch by sme chceli mať do konca roka 750 lízingových zmlúv, ale vzhľadom na ekonomickú situáciu na Slovensku sa pridŕžame skôr nášho reálneho plánu a to je 500 vozidiel. Podľa nášho súčasného odhadu to bude možno niekde medzi týmito dvoma číslami. Ako vidíte budúcnosť operatívneho lízingu na Slovensku?
Operatívny lízing na Slovensku naša spoločnosť odštartovala v tej podobe, v akej je bežný vo vyspelých krajinách sveta. V súčasnosti je na štartovacej čiare niekoľko ďalších lízingových spoločností, ktoré k svojmu základnému produktu, finančnému lízingu, s najväčšou pravdepodobnosťou pod tlakom svojich zákazníkov začnú vo veľmi krátkom čase poskytovať aj operatívny lízing. Jeho rozvoju v súčasnosti najviac bráni nejasná a nie veľmi vydarená legislatíva, predovšetkým novela zákona o dani z príjmov. Zavedením limitov na odpisovanie vozidiel obstaraných formou lízingu zákonodarca výrazne a žiaľ negatívne ovplyvnil rozvoj všetkých spoločností, ktorých obchodnú činnosť predstavujú predovšetkým automobily (dovozcovia, predajcovia, lízingové spoločnosti, poisťovne a pod.). Brzdením obchodných a podnikateľských aktivít ešte žiaden štát nezbohatol. Zníženie počtu predaja automobilov znižuje odvod dane z pridanej hodnoty, zníženie počtu predaných áut zároveň znižuje počet predajcov, znižuje ich mzdy, znižuje sociálne a nemocenské odvody, znižuje príjem predajcov a tým aj daň z príjmov… Zvyšuje pohyb starších alebo lacnejších a tým aj menej bezpečných vozidiel na cestách. Zvyšuje nehodovosť, výdavky na zdravotníctvo atď. Po uvedení tohto diskriminačného paragrafu na správnu mieru verím tomu, že nielen operatívny lízing bude mať veľkú šancu rozvinúť sa do takých rozmerov, aké sú v západných krajinách bežné. A ani štát neobíde zle, veď odvody DPH, dane z príjmov a ostatné dane a poplatky lízingové spoločnosti obyčajne riadne a včas platia. (do)

počasie

U pacientov so srdcovo-cievnymi ochoreniami sa môžu ťažkosti podmienené počasím znižovať. Na tieto osoby pôsobí prevládajúce počasie zväčša priaznivo. Častejšie sa môžu vyskytovať zdravotné problémy u ľudí s ochoreniami pohybového systému, najmä u reumatikov, bolesti kĺbov, jaziev ako aj bolesti hlavy pri ochoreniach krčnej chrbtice. Zvýšená je náchylnosť k depresii u psychicky labilných ľudí. n Zajtra očakávame na väčšine územia pretrvávanie uvedených vplyvov počasia na meteosenzitívnych ľudí, intenzita zdravotných ťažkosti sa však bude znižovať. (zč)

n Dnes bude polooblačno, na severe a východe prehánky, inde len miestami. Ojedinelé búrky. K večeru na juhozápade vyjasnenie. Najvyššia denná teplota 19 až 23, na severe okolo 17 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m 8 stupňov. Severozápadný až severný vietor 2 až 6 m/s. n Vo štvrtok a v piatok bude prevažne polojasno. Vo štvrtok ojedinele prehánky, najmä na východe krajiny. Najnižšia nočná teplota 12 až 8 stupňov, v dolinách miestami okolo 5 stupňov. Najvyššia denná teplota vo štvrtok 22 až 26, na severe okolo 20, v piatok 24 až 28, na severe okolo 22 stupňov.n Slnko vyjde zajtra o 5.41 a zapadne o 19.58 hod.

Amsterdam dážď13
Aténypolooblačno22
Belehradoblačno18
Berlínoblačno20
Bratislavaoblačno24
Brusel dážď13
Budapešťpolooblačno24
Bukurešťoblačno17
Frankfurtpolooblačno17
Helsinkipolooblačno14
Istanbuldážď15
Kodaňoblačno18
Kyjevdážď16
Lisabonoblačno16
Londýnprehánky12
Madridoblačno17
Milánopolooblačno21
Moskvapolooblačno24
Oslooblačno10
Paríždážď13
Prahaoblačno20
Rímpolooblačno24
Sofiaoblačno17
Štokholmoblačno14
Varšavapolooblačno21
Viedeňoblačno23
Záhrebpolooblačno20

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.