Hospodársky denník
USD44,376 Sk
EUR41,547 Sk
CHF26,444 Sk
CZK1,146 Sk
  Streda  26.Apríla 2000

Unilever v každej domácnosti


S konkurenciou bojuje nielen kvalitou, ale aj ustavičnou inováciou vlastných produktov Unilever - firma spájajúca v sebe výrobu, distribúciu a predaj niekoľkých druhov potravinárskych a kozmetických produktov, je známa na celom Slovensku. A nielen tam. Na našom trhu pôsobí od roku 1990 a od roku 1993 ako samostatný právny subjekt. Odvtedy sa na náš trh dostávajú výrobky, ktorým dnes patrí pevné miesto v obchodnom priestore po celom Slovensku. Kým v roku založenia dosahoval obrat firmy polmiliardovú sumu, dnes sa jeho výška pohybuje okolo 2 miliárd slovenských korún. Slovenský spotrebiteľ veľmi dôverne pozná také značky, ako je Hera, Rama, Flóra či mrazené krémy zn. Algida. Len málokto z nás nepozná kozmetiku Dove, Lux, Organics zubné pasty Signal, čistiace prostriedky Domestos či Cif.

„Firma pôsobí v súčasnosti v 90 krajinách sveta, kde má priame zastúpenie a zamestnáva asi 260-tisíc ľudí. V každej krajine, v ktorej sme na trhu, sa snažíme dostať do povedomia spotrebiteľov predovšetkým kvalitou našich výrobkov. Ňou si zaisťujeme vernosť a dôveru klientov,“ prezradil hlavný cieľ firmy manažér vonkajších vzťahov Peter Kamenický. Konkurencia na trhu je veľmi silná. A tak Unilever bojuje s ňou nielen kvalitou, ale aj ustavičnou inováciou vlastných produktov. „Dá sa povedať, že ďalšou našou charakteristickou črtou je inovácia. Ide o akúsi reflexiu toho, čo zákazník od daného výrobku očakáva. Stále načúvame požiadavkám a chuti spotrebiteľa. Len čo zistíme ich záujem, veľmi rýchlo sa snažíme flexibilne reagovať. Firma má tzv. globálne značky, ktoré kúpite tak na Slovensku, ako aj napríklad aj v Brazílii. Okrem toho v štruktúre firmy sú lokálne značky, predávajúce sa iba v tej-ktorej lokalite, v ktorej pôsobíme. Ide o výrobky, odrážajúce špecifické požiadavky zákazníkov, ktoré vyplývajú z ich naturelu, resp. zvyklostí. Pokiaľ ide o kvalitu výrobkov, hoci má Unilever široký produktový záber, prináša tak v potravinárskej, ako aj kozmetickej oblasti tovar zodpovedajúci všetkým podmienkam najnáročnejšej kvality. Ich margaríny či mrazené výrobky tovar alebo zmrzliny zodpovedajú trendom v zdravej výžive. Rovnaké kritéria spĺňajú aj drogistické produkty. „Výrobky, ktoré vyrábame a distribuujeme, prechádzajú viacstupňovou kontrolou na každom úseku ich realizácie. Už sám proces výroby využíva najnovšie technológie. Aj pri distribučnom reťazci je veľmi dôležité dodržiavať všetky štandardy,“ vysvetlil Kamenický. Dôkazom jeho tvrdení je vernosť našich zákazníkov značkám ich firmy. Za sedem rokov intenzívneho pôsobenia sa výrobky Unileveru stali bežnou súčasťou našich domácností. Zákazník veľmi dobre vie, že firma prináša na pulty našich predajní stále nové a lepšie produkty osvedčených značiek. Tak napríklad teraz, keď sa rozbehla sezóna zmrzlinových výrobkov, nás značka Algida v tom dobrom zmysle atakuje novými produktmi, ktoré sa ešte viac približujú našim chúťkam. Predovšetkým deti sa môžu tešiť na inovované, plnohodnotné a zdravé ľadové prekvapenia. „Takže, stručne povedané, stále sa u nás deje niečo nové,“ dodal Kamenický. (ger)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.