Hospodársky denník
USD44,376 Sk
EUR41,547 Sk
CHF26,444 Sk
CZK1,146 Sk
  Streda  26.Apríla 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Svet je naším trhom

Nie je ani jednoduchá, ani bezbolestná cesta k prosperite Slovenska. Hľadáme prácne spôsoby preniknutia do povedomia širokej svetovej verejnosti, budujeme svoj imidž. So striedavým úspechom. Ako by sme si ešte stále neverili, aj v prípadoch, keď máme svetu čo ponúknuť. Prezentácia našej krajiny je mimoriadne dôležitá. A keď niekto vyčituje príliš optimistické hodnotenie našej ekonomickej reformy z vlastných radov, mal by si uvedomiť, ako málo skutočne serióznych informácií o nás vo vyspelých priemyselných krajinách je.

Informácie sa stávajú vskutku kľúčovým prvkom konkurenčnej výhody. Riadenie toku informácií je síce základnou zložkou práce marketingových oddelení, to však všetko nezachráni. Zle poňatá propagácia totiž môže spôsobiť viac škody ako úžitku.

Západní investori, aj keď si už nejaké cestičky k nám našli, ešte stále Slovensko iba objavujú. Mnohé zahraničné cesty ekonomických ministrov do sveta vyniesli viaceré konkrétne ponuky aj v minulosti, mnohé sa ukazujú aj teraz. Ide teraz už iba o to, ako efektívne ich dokážeme využiť. Ak však chceme tieto ponuky vskutku zúročiť, musíme veľmi konkrétne predstaviť vlastné projekty, stanoviť jasné podmienky. S konštatovaním, že včasná informácia a komunikácia je samozrejmosťou, by sme nevystačili, ak by sme zostali iba pri deklarovaní tejto zásady.

Mnohé slovenské podniky sa pokúšajú oživiť svoje výrobné programy, hľadajú si vlastnú cestu na zahraničné trhy. Mnohí malí a strední podnikatelia investujú nemalé finančné prostriedky, aby sa mohli zúčastniť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách. Našich remeselníkov už poznajú v Mníchove, potravinárov v Taliansku, Nemecku, strojárov v Indonézii... Potvrdilo sa, že trojuholník, výroba-obchod-zákazník, má svoje nemeniteľné zákonitosti.

Okrem takých hodnôt, akými sú o. i. hrubý domáci produkt, podiel štátnych a privatizovaných podnikov, inflácia, kúpna sila obyvateľstva, je jedným z nepriamych ukazovateľov rozvoja trhového hospodárstva u nás aj neustále zvyšovanie výdavkov na reklamu. Ibaže, v chudobných slovenských ekonomických vodách najmä malí a strední podnikatelia pričasto musia znižovať práve túto položku. A tak sme hlboko pod priemerom vyspelého ekonomického sveta.

Ak však firmy budú zabúdať na propagáciu svojich zámerov a výsledkov, zastavia sa hneď na začiatku. Tvrdenia: my to nepotrebujeme, my sa predávame dobre aj bez reklám, neobstoja. Obchod je zbraň, účinná i nebezpečná. Ak sa nedokážeme pohybovať na poli obchodovania, nebudeme úspešní. Samozrejme, dnes nie je možné investovať bez rýchlych výsledkov. Aj preto je nadväzovanie nových obchodných kontaktov imperatívom dňa. Platí aj ďalší. Obchod a reklama sú spojené nádoby, je to nepretržitý dialóg na tému obrat a zisk.

Slovensko pomaly búra bariéry nedôvery. Aj vďaka tomu, že sa zastavil pokles ekonomiky. Je na nás, ako dokážeme ponúknutú šancu využiť. Musíme ešte razantnejšie budovať svoj imidž, musíme obchodovať, predávať, objavovať nové netradičné trhy. Prezentácia firiem na medzinárodných veľtrhoch a výstavách je práve taká dôležitá ako napríklad miera zisku.

- do plôšky -

Veľtrhy pomáhajú prezentovať Slovensko ako vyspelú modernú krajinu. Je dobre zopakovať si, že rozvoj výstavníctva podporí ekonomickú reformu, pretože umožňuje kontakt našich výrobcov s výrobcami celého sveta a sprostredkúva obchod. Prostredníctvom výstav a veľtrhov „prišiel“ svet k nám a my sa dostávame viac a názornejšie do povedomia zahraničnej verejnosti. Prioritným záujmom vystavovateľov je úspešné uzatváranie obchodných kontraktov a predaj vystavených exponátov. Je to však aj miesto, kde naši výrobcovia a podnikatelia majú možnosť priamej konfrontácie svojich výrobkov s vyspelou zahraničnou konkurenciou. Vývoj smeruje k tomu, aby každý veľtrh či výstava boli skutočne účinným a fungujúcim nástrojom obchodu pre tú-ktorú cieľovú skupinu nositeľov ponuky a dopytu. Špecializované veľtrhy - to je tendencia, ktorá sa prejavuje vo vyspelom svete a začína sa aj u nás. To je základ efektívnosti tohto odboru.

počasie

U pacientov so srdcovo-cievnymi ochoreniami sa môžu ťažkosti podmienené počasím znižovať. Na tieto osoby pôsobí prevládajúce počasie zväčša priaznivo. Častejšie sa môžu vyskytovať zdravotné problémy u ľudí s ochoreniami pohybového systému, najmä u reumatikov, bolesti kĺbov, jaziev ako aj bolesti hlavy pri ochoreniach krčnej chrbtice. Zvýšená je náchylnosť k depresii u psychicky labilných ľudí. n Zajtra očakávame na väčšine územia pretrvávanie uvedených vplyvov počasia na meteosenzitívnych ľudí, intenzita zdravotných ťažkosti sa však bude znižovať. (zč)

n Dnes bude polooblačno, na severe a východe prehánky, inde len miestami. Ojedinelé búrky. K večeru na juhozápade vyjasnenie. Najvyššia denná teplota 19 až 23, na severe okolo 17 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m 8 stupňov. Severozápadný až severný vietor 2 až 6 m/s. n Vo štvrtok a v piatok bude prevažne polojasno. Vo štvrtok ojedinele prehánky, najmä na východe krajiny. Najnižšia nočná teplota 12 až 8 stupňov, v dolinách miestami okolo 5 stupňov. Najvyššia denná teplota vo štvrtok 22 až 26, na severe okolo 20, v piatok 24 až 28, na severe okolo 22 stupňov.n Slnko vyjde zajtra o 5.41 a zapadne o 19.58 hod.

Amsterdam dážď13
Aténypolooblačno22
Belehradoblačno18
Berlínoblačno20
Bratislavaoblačno24
Brusel dážď13
Budapešťpolooblačno24
Bukurešťoblačno17
Frankfurtpolooblačno17
Helsinkipolooblačno14
Istanbuldážď15
Kodaňoblačno18
Kyjevdážď16
Lisabonoblačno16
Londýnprehánky12
Madridoblačno17
Milánopolooblačno21
Moskvapolooblačno24
Oslooblačno10
Paríždážď13
Prahaoblačno20
Rímpolooblačno24
Sofiaoblačno17
Štokholmoblačno14
Varšavapolooblačno21
Viedeňoblačno23
Záhrebpolooblačno20

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.