Hospodársky denník
USD45,193 Sk
EUR41,535 Sk
CHF26,412 Sk
CZK1,147 Sk
  Štvrtok  27.Apríla 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Tradícia menom Becherovka

Tradícia menom Becherovka

"Kto z nás by sa aspoň raz nechcel vrátiť do starých "zlatých" časov, keď sa nikto nikde neponáhľal, vzduch bol čistejší, voda sladšia, slová úprimnejšie, činy skutočnejšie, ženy krásnejšie a muži odvážnejší? S Becherovkou sa vám to môže podariť." Jeden z úsmevnejších sloganov spoločnosti Jan Becher je dnes dozaista raritou a perlou pri logu svetoznámej značky. Tá začala písať svoju históriu v roku 1807, keď to bol len žalúdočný likér podľa originálnej receptúry lekárnika Josefa Bechera. Od roku 1841 sa postupne pod vedením jeho syna Johanna z neho stal likér vo veľkom štýle pod názvom Becherovka, ktorú následníci zabezpečili ochrannou známkou a začali s expanziou.

Dnes je spoločnosť Jan Becher Karlovarská Becherovka, a.s., jednou z najúspešnejších spoločností na domácom a zahraničnom trhu. Vďaka privatizácii (po roku 1997, kedy postupne 89% akcií odkupuje SALB, s.r.o.) a následnej podpore jedného z podielnikov SALB, nadnárodného nápojového koncernu Pernod Ricard, ktorý je nielen jednotkou v eurozóne, ale patrí aj k najväčším producentom alkoholických a nealkoholických nápojov vo svete, má aj spoločnosť Jan Becher Karlovarská Becherovka, a.s. ďalšieho strategického partnera na upevňovania pozícií na trhu. S týmto cieľom založila na jeseň roku 1998 na Slovensku dcérsku spoločnosť Jan Becher – Slovensko s.r.o., ktorá začala s vlastnou distribúciou od 1.4.1999.

Obchodný obrat spoločnosti tvoril za minulý rok 1, 0836 mld. Kč, čo je oproti predchádzajúcemu roku nárast o 46 %. Napriek tomu, že čistý zisk zostal v porovvnaní s tým istým obdobím na rovnakej úrovni, je to podľa generálneho riaditeľa Jan Becher - Slovensko, s.r.o. Michala Kredátusa v súlade s krátkodobými cieľmi firmy Jan Becher v zmysle splnenia objemových privatizačných cieľov, ako aj v strategickom záujme budovania značky. Nielen rôznymi letákovými akciami v maloobchodných reťazcoch na celom území Slovenska, ale ako prvá v minulom roku začala v rámci maloobchodnej siete oslovovať spotrebiteľov pridanými hodnotami v takej miere a šírke ponuky. Uviedla na trh darčekové balenia s porcelánovými pohárikmi ako aj sklenenými pohármi, pre zberateľov Millenium Collection s piatimi miniatúrnymi fľaštičkami s etiketami z rôznych historických fáz vývoja Becherovky, letné balenie s dvojlitrovým tonicom k litrovej fľaši Becherovky zadarmo, exkluzívnu plechovú tubu, a predovšetkým termotašky so širším využitím najmä pre piknikovanie. Slovensko má podľa M. Kredátusa špecifické postavenie, čo je dané aj historickým vývojom. Ide totiž o najväčší exportný trh pre Becherovku. Veď podľa jeho slov vývozný cieľ Jan Becher, a.s. (2,25 mil. litrov bylinných liehovín) sa dosiahol najmä vďaka silnému výkonu Jan Becher - Slovensko, s.r.o. Slovenský trh v roku 1999 predstavoval asi 60% exportu ej Becherovky, čo predstavuje niečo viac ako 15% predaja na českom trhu. Treba však podotknúť aj to, že dobré výsledky dosahuje predaj i na nemeckom a poľskom trhu, ktoré patria ako okolité krajiny v strednej Európe medzi priority spoločnosti.

Spoločnosť Jan Becher splnila v minulom roku všetky plánované objemové ciele. Tie boli, pokiaľ ide o produkciu bylinných liehovín stanovené na 12,5 mil. litrov v roku 1999, a pokiaľ ide o nealkoholické nápoje na 12 mil litrov, kde dokonca výroba v Otoviciach prekročila cieľ o viac ako jeden milión. Samozrejme, spoločnosť nemieni zaostať ani v rozširovaní ponuky značiek. Ako prezradil jej generálny riaditeľ, tu na Slovensku ponúkajú nielen značky ako klasickú Becherovku či Rapid horkú bylinnú liehovinu z karlovarskej produkcie, ale aj medzinárodné značky z portfólia Pernod Ricard, ako napríklad írsku whiskey Jameson alebo pravý kubánsky rum Havana Club. Novým cieľom je vybudovať na slovenskom trhu celkom novú kategóriu, a to premixy (miešané nápoje v spotrebiteľskom balení). "Prvou lastovičkou je BETON v 0,25 l fľaškách (názov vznikol zo spojenia Becherovka a tonic, namiešanej podľa pôvodnej receptúry). Pre zákazníka v maloobchode aj gastronómii v budúcnosti určite pripravíme ešte ďalšie špeciálne značky pripravené podľa pôvodných receptúr z bohatého archívu rodiny Becherovcov," uviedol generálny riaditeľ.

(sb)

Kontakt:

Jan Becher - Slovensko, s. r. o.

Dohnányho 16

821 08 Bratislava 2

Tel.: 07/50202014

Fax: 07/55571482

(sb)

počasie

Počasie, prevládajúce na našom území, má zväčša priaznivý a povzbudzujúci vplyv na meteosenzitívnych ľudí. Pozitívne sú účinky na telesnú a duševnú výkonnosť a schopnosť sústredenia sa. Spánok je pokojný a osviežujúci. Osoby so srdcovo-cievnymi ochoreniami však nemajú preceňovať svoje sily - majú sa vyhýbať nezvyčajnej námahe a stresom. Je tendencia k vyššej pulzovej frekvencii. Vegetatívne labilní ľudia, citliví na počasie, môžu reagovať sklonom k migrénam a miernym pocitom závratu. Ojedinele v ranných hodinách možnosť zvýšenia niektorých dýchacích ťažkostí. n Zajtra predpokladáme pretrvávanie uvedených vplyvov počasia na meteosenzitívnych ľudí, prípadne slabé zníženie výkonnosti a koncentrácie. (zč)

n Dnes bude jasno až polojasno, popoludní pri zväčšenej oblačnosti ojedinele prehánky, alebo búrky. Najvyššia denná teplota 22 až 26, v severných okresoch okolo 20 stupňov. Slabý premenlivý, na juhozápade cez deň juhovýchodný vietor 3 až 7 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m 10 stupňov. n V piatok a sobotu bude prevažne polojasno. Najnižšia nočná teplota 12 až 8, v dolinách miestami okolo 6, najvyššia denná 23 až 27, na severe okolo 21 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 5.40 a zapadne o 20.00 hod.

Amsterdam dážď17
Aténypolooblačno25
Belehradpolooblačno24
Berlínpolooblačno20
Bratislavapolooblačno24
Brusel dážď16
Budapešťpolooblačno24
Bukurešťpolooblačno17
Frankfurtpolooblačno20
Helsinkipolooblačno17
Istanbuloblačno22
Kodaňoblačno15
Kyjevoblačno21
Lisabonpolooblačno18
Londýnprehánky15
Madridoblačno20
Milánopolooblačno21
Moskvapolooblačno24
Oslodážď10
Paríždážď17
Prahapolooblačno20
Rímpolooblačno24
Sofiaoblačno16
Štokholmoblačno12
Varšavapolooblačno21
Viedeňpolooblačno23
Záhrebpolooblačno23
Ženevaoblačno20

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.