Hospodársky denník
USD43,214 Sk
EUR41,635 Sk
CHF26,431 Sk
CZK1,148 Sk
  Piatok  7.Apríla 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Jeden na koni, druhý bez bodu


Cez víkend v seriáli MS F 1 Veľká cena San Marína
Kolotoč formuly 1 sa po dvoch zaoceánskych GP sťahuje do Európy, kde sa už tradične začína VC San Marína na trati v Imole. Nemecký pilot Frentzen na ňom vstúpi do klubu stovkárov, ale pozornosť sa sústredí aj na ďalšie udalosti. Ferrari verí, že aj 3. preteky sezóny im prinesú radosť. Naopak, konkurenčný McLaren Mercedes môže byť frustrovaný nielen z nespoľahlivosti vlastných monopostov, ale aj z rozhodnutia odvolacieho súdu Medzinárodnej automobilovej federácie, ktorý potvrdil diskvalifikáciu Coultharda z 2. miesta v Brazílii. V Imole bude mať Ferrari podporu tisícov fanúšikov a v tíme veria, že ich nesklamú. „Na aute sme urobili ďalšie zlepšenia, preto nevidím dôvod, pre ktorý by sme nemali opäť vyhrať. Bolo by skvelé dosiahnuť hetrik,“ straší konkurenciu Michael Schumacher, vedúci muž MS. Vyhrať by chcel aj jeho kolega Barrichello. „Sklamanie z nedokončenia pretekov v Brazílii by mohlo zahojiť víťazstvo v Imole. Myslím si, že tam budem mať rovnakú podporu ako doma, lebo kto raz jazdí za Ferrari, stáva sa synom Talianska, nech pochádza z hociktorej krajiny na svete,“ myslí si Rubinho. Technický riaditeľ tímu Brawn však varuje pred prílišným optimizmom: „McLaren je stále veľmi silný, nesmieme sa rýchlo uspokojiť. Michaelove víťazstvo v Brazílii bolo skvelé, ale stále máme na čom pracovať, najmä na rýchlosti v kvalifikácii. Máme dobré auto, ale musíme ho urobiť ešte lepším!“ S tým, že Ferrari ešte stále nie je také rýchle ako McLaren, súhlasí aj M. Schumacher. „Lenže s dobrou taktikou ich vždy dokážeme poraziť. Ross je maestro stratégie,“ verí Schumi. Konečne zabrať!
West McLaren Mercedes ešte stále neprepadla panika. Všetci sa tvária pokojne, aj keď Häkkinen po vypadnutí v Brazílii naznačil svoje roztrpčenie. Coulthard po straty 6 bodov tiež nejasal: „Toto nie je rozsudok, aký som si prial. Ale verím, že na VC San Marína, ktorá je mojou obľúbenou traťou, dosiahnem dobrý výsledok,“ vyjadril sa. Tíme zvažuje použitie nových komponentov, s ktorými plánoval prísť až na nasledujúcu GP V. Británie. Ide najmä o revolučný výfukový systém, na ktorom bude regulovaný priemer vývodov výfukového potrubia, čo by malo najmä pri nižších rýchlostiach udržať motor vo vyšších otáčkach. Tiež sa uvažuje o nasadení novej - ľahšej, menšej a funkčnejšej prevodovky. FIA zároveň oznámila, že sprísni kontrolu elektronických súčiastok a softvérov v monopostoch. Veľké očakávania
Vo veľmi dobrom svetle sa v úvodných dvoch pretekoch predstavili monoposty Williamas s motormi BMW, čo je zaujímavé vzhľadom na to, že tím ako posledný z „Top 5“ zohnal hlavného partnera v podobe počítačového gigantu Compaq. V Austrálii skončil R. Schumacher tretí, v Brazílii si mohli zapísať ďalšie body a 20-ročný objav Button sa stal najmladším jazdcom v histórii, ktorý získal bod v pretekoch F1. „Myslím si, že máme najlepšiu jazdeckú dvojicu,“ povedal zástupca BMW a bývalý skvelý pilot Berger. Narážal tým najmä na vek a perspektívu oboch jazdcov. Rýchla Imola, na ktorej v roku 1994 vyhasol život Sennu, vždy sľubuje napínavé divadlo. Nielen súboj medzi Ferrari a McLarenom, lebo aj zvyšok sveta má svoje ciele. GP San Marina
9. apríla 2000
Imola, okruh Enza a Dina Ferrariovcov
Dĺžka trate: 4,930 km (1997)
Počet kôl: 63 (dĺžka: 308,196 km)
Najrýchlejšie kolo (preteky): H. H. Frentzen (Williams Renault, 1997), 1:25,531 (207,503 km/h) . Najrýchlejšie kolo (kvalif.): J. Villeneuve (Williams Renault, 1997), 1:23,303 (213,053 km/h) . Rekordný čas pretekov: H. H. Frentzen (1997), 62 kôl 1:31.00,673 (201,509 km/h). Víťaz 1999: M. Schumacher (Scuderia Ferrari), 62 kôl 1:33.44,792 (195,481 km/h). Text a snímka MN&P

počasie

Dnes predpokladáme častejší výskyt anginóznych ťažkostí. Pri vegetatívnej dystónii je zvýšená potreba spánku. Častejšie sa môžu vyskytnúť bolesti hlavy, jaziev, kĺbov a starších poranení. V priebehu dňa sa zvyšuje záťaž srdcovo-cievneho, pohybového aj dýchacieho systému. Zvýšený môže byť sklon k zažívacím ťažkostiam. Znižuje sa tolerancia telesnej a duševnej námahy a koncentrácia, zvyšuje sa náchylnosť k nervozite, podráždenosti, únave a depresii.n Zajtra očakávame ústup niektorých ťažkostí podmienených počasím. Pretrvávajú intenzívnejšie reumatické bolesti a sklon k depresii. Môže sa zhoršiť priebeh ekzematóznych kožných ochorení.(zč)

n Dnes bude jasno až polojasno. V priebehu dňa od severozápadu pribúdanie oblačnosti a popoludní miestami prehánky, v horských oblastiach snehové. Najvyššia denná teplota 6 až 10, na severe miestami okolo 3 stupne. Severozápadný až severný vietor 4 až 8, v nárazoch miestami ešte okolo 15 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo -3 stupne. n V sobotu bude prevažne veľká oblačnosť a na mnohých miestach prehánky, od výšky asi 600 m snehové, v nedeľu polooblačno až oblačno a ešte miestami prehánky. Najnižšia nočná teplota 3 až -1, v nedeľu v horských dolinách miestami okolo -3, najvyššia denná teplota 7 až 11, na severe okolo 4 stupne.n Slnko vyjde zajtra o 6.17 a zapadne o 19.31 hod.

Amsterdamoblačno9
Atényslnečno19
Belehradoblačno10
Berlíndážď10
Bratislavaoblačno10
Bruselslnečno12
Budapešťpolooblačno10
Bukurešťoblačno11
Frankfurtjasno11
Helsinkipolojasno6
Istanbuloblačno15
Kodaňoblačno12
Kyjevdážď5
Lisabonpolooblačno15
Londýnpolooblačno13
Madridpolojasno16
Moskvasneženie2
Oslo prehánky5
Parížpolojasno13
Prahadážď8
Rímdážď16
Sofiaoblačno5
Štokholmpolojasno5
Varšavapolooblačno10
Viedeňoblačno9
Záhreboblačno9
Ženevajasno11

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.