Hospodársky denník
USD43,214 Sk
EUR41,635 Sk
CHF26,431 Sk
CZK1,148 Sk
  Piatok  7.Apríla 2000

Jeden na koni, druhý bez bodu


Cez víkend v seriáli MS F 1 Veľká cena San Marína
Kolotoč formuly 1 sa po dvoch zaoceánskych GP sťahuje do Európy, kde sa už tradične začína VC San Marína na trati v Imole. Nemecký pilot Frentzen na ňom vstúpi do klubu stovkárov, ale pozornosť sa sústredí aj na ďalšie udalosti. Ferrari verí, že aj 3. preteky sezóny im prinesú radosť. Naopak, konkurenčný McLaren Mercedes môže byť frustrovaný nielen z nespoľahlivosti vlastných monopostov, ale aj z rozhodnutia odvolacieho súdu Medzinárodnej automobilovej federácie, ktorý potvrdil diskvalifikáciu Coultharda z 2. miesta v Brazílii. V Imole bude mať Ferrari podporu tisícov fanúšikov a v tíme veria, že ich nesklamú. „Na aute sme urobili ďalšie zlepšenia, preto nevidím dôvod, pre ktorý by sme nemali opäť vyhrať. Bolo by skvelé dosiahnuť hetrik,“ straší konkurenciu Michael Schumacher, vedúci muž MS. Vyhrať by chcel aj jeho kolega Barrichello. „Sklamanie z nedokončenia pretekov v Brazílii by mohlo zahojiť víťazstvo v Imole. Myslím si, že tam budem mať rovnakú podporu ako doma, lebo kto raz jazdí za Ferrari, stáva sa synom Talianska, nech pochádza z hociktorej krajiny na svete,“ myslí si Rubinho. Technický riaditeľ tímu Brawn však varuje pred prílišným optimizmom: „McLaren je stále veľmi silný, nesmieme sa rýchlo uspokojiť. Michaelove víťazstvo v Brazílii bolo skvelé, ale stále máme na čom pracovať, najmä na rýchlosti v kvalifikácii. Máme dobré auto, ale musíme ho urobiť ešte lepším!“ S tým, že Ferrari ešte stále nie je také rýchle ako McLaren, súhlasí aj M. Schumacher. „Lenže s dobrou taktikou ich vždy dokážeme poraziť. Ross je maestro stratégie,“ verí Schumi. Konečne zabrať!
West McLaren Mercedes ešte stále neprepadla panika. Všetci sa tvária pokojne, aj keď Häkkinen po vypadnutí v Brazílii naznačil svoje roztrpčenie. Coulthard po straty 6 bodov tiež nejasal: „Toto nie je rozsudok, aký som si prial. Ale verím, že na VC San Marína, ktorá je mojou obľúbenou traťou, dosiahnem dobrý výsledok,“ vyjadril sa. Tíme zvažuje použitie nových komponentov, s ktorými plánoval prísť až na nasledujúcu GP V. Británie. Ide najmä o revolučný výfukový systém, na ktorom bude regulovaný priemer vývodov výfukového potrubia, čo by malo najmä pri nižších rýchlostiach udržať motor vo vyšších otáčkach. Tiež sa uvažuje o nasadení novej - ľahšej, menšej a funkčnejšej prevodovky. FIA zároveň oznámila, že sprísni kontrolu elektronických súčiastok a softvérov v monopostoch. Veľké očakávania
Vo veľmi dobrom svetle sa v úvodných dvoch pretekoch predstavili monoposty Williamas s motormi BMW, čo je zaujímavé vzhľadom na to, že tím ako posledný z „Top 5“ zohnal hlavného partnera v podobe počítačového gigantu Compaq. V Austrálii skončil R. Schumacher tretí, v Brazílii si mohli zapísať ďalšie body a 20-ročný objav Button sa stal najmladším jazdcom v histórii, ktorý získal bod v pretekoch F1. „Myslím si, že máme najlepšiu jazdeckú dvojicu,“ povedal zástupca BMW a bývalý skvelý pilot Berger. Narážal tým najmä na vek a perspektívu oboch jazdcov. Rýchla Imola, na ktorej v roku 1994 vyhasol život Sennu, vždy sľubuje napínavé divadlo. Nielen súboj medzi Ferrari a McLarenom, lebo aj zvyšok sveta má svoje ciele. GP San Marina
9. apríla 2000
Imola, okruh Enza a Dina Ferrariovcov
Dĺžka trate: 4,930 km (1997)
Počet kôl: 63 (dĺžka: 308,196 km)
Najrýchlejšie kolo (preteky): H. H. Frentzen (Williams Renault, 1997), 1:25,531 (207,503 km/h) . Najrýchlejšie kolo (kvalif.): J. Villeneuve (Williams Renault, 1997), 1:23,303 (213,053 km/h) . Rekordný čas pretekov: H. H. Frentzen (1997), 62 kôl 1:31.00,673 (201,509 km/h). Víťaz 1999: M. Schumacher (Scuderia Ferrari), 62 kôl 1:33.44,792 (195,481 km/h). Text a snímka MN&P
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.