Hospodársky denník
USD47,634 Sk
EUR43,204 Sk
CHF27,768 Sk
CZK1,165 Sk
  Piatok  12.Mája 2000

Združenie priameho predaja


Etický kódex zladený so smernicami EÚ
Pod týmto názvom treba rozumieť organizáciu, ktorá sa snaží prinavrátiť pokazenú povesť podomového predaja. Nejde tu pritom „o fazuľky“, veď na Slovensku je registrovaných asi stotisíc predajcov, z ktorých raz jeden raz druhý sa môže objaviť aj pri vašich dverách, alebo na vašom pracovisku. Priamy predaj nemusí znamenať neférovosť pracovníka, ani firmy. Dnes je v Združení priameho predaja osem členov a všetci chcú odlíšiť férové a neférové spôsoby predaja. V roku 1997 bol týmito formami uskutočnený obrat za 990 mil. Sk. Podľa predstaviteľov združenia, zákazník by mal vyžadovať od každého predajcu služobný preukaz, alebo identifikačnú kartu (občiansky preukaz). Zákazník má potom podstatne ľahšiu situáciu pri prípadnom reklamovaní a výmene tovaru. Združenie priameho predaja, ktorého členmi sú AMC, Amway Slovensko, Aura HSK, Avon, Just, Lux, Oriflame, a Vorwerk preberá etiku predaja, ktorá nie je v rozpore s kategóriou „dobrých mravov“ a uplatňuje svoj etický kódex, ktorý je nadstavbou európskej smernice EÚ 85 577 EEC O ochrane spotrebiteľa v prípade zmluvy dojednanej mimo stáleho miesta obchodu. Ivan Klačanský
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.