Hospodársky denník
USD47,648 Sk
EUR43,017 Sk
CHF27,635 Sk
CZK1,167 Sk
  Pondelok  15.Mája 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Svet je naším trhom

Nie je ani jednoduchá, ani bezbolestná cesta k prosperite Slovenska. Hľadáme prácne spôsoby preniknutia do povedomia širokej svetovej verejnosti, budujeme svoj imidž. So striedavým úspechom. Ako by sme si ešte stále neverili, aj v prípadoch, keď máme svetu čo ponúknuť. Prezentácia našej krajiny je mimoriadne dôležitá. A keď niekto vyčituje príliš optimistické hodnotenie našej ekonomickej reformy z vlastných radov, mal by si uvedomiť, ako málo skutočne serióznych informácií o nás vo vyspelých priemyselných krajinách je.

Informácie sa stávajú vskutku kľúčovým prvkom konkurenčnej výhody. Riadenie toku informácií je síce základnou zložkou práce marketingových oddelení, to však všetko nezachráni. Zle poňatá propagácia totiž môže spôsobiť viac škody ako úžitku.

Západní investori, aj keď si už nejaké cestičky k nám našli, ešte stále Slovensko iba objavujú. Mnohé zahraničné cesty ekonomických ministrov do sveta vyniesli viaceré konkrétne ponuky aj v minulosti, mnohé sa ukazujú aj teraz. Ide teraz už iba o to, ako efektívne ich dokážeme využiť. Ak však chceme tieto ponuky vskutku zúročiť, musíme veľmi konkrétne predstaviť vlastné projekty, stanoviť jasné podmienky. S konštatovaním, že včasná informácia a komunikácia je samozrejmosťou, by sme nevystačili, ak by sme zostali iba pri deklarovaní tejto zásady.

Mnohé slovenské podniky sa pokúšajú oživiť svoje výrobné programy, hľadajú si vlastnú cestu na zahraničné trhy. Mnohí malí a strední podnikatelia investujú nemalé finančné prostriedky, aby sa mohli zúčastniť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách. Našich remeselníkov už poznajú v Mníchove, potravinárov v Taliansku, Nemecku, strojárov v Indonézii... Potvrdilo sa, že trojuholník, výroba-obchod-zákazník, má svoje nemeniteľné zákonitosti.

Okrem takých hodnôt, akými sú o. i. hrubý domáci produkt, podiel štátnych a privatizovaných podnikov, inflácia, kúpna sila obyvateľstva, je jedným z nepriamych ukazovateľov rozvoja trhového hospodárstva u nás aj neustále zvyšovanie výdavkov na reklamu. Ibaže, v chudobných slovenských ekonomických vodách najmä malí a strední podnikatelia pričasto musia znižovať práve túto položku. A tak sme hlboko pod priemerom vyspelého ekonomického sveta.

Ak však firmy budú zabúdať na propagáciu svojich zámerov a výsledkov, zastavia sa hneď na začiatku. Tvrdenia: my to nepotrebujeme, my sa predávame dobre aj bez reklám, neobstoja. Obchod je zbraň, účinná i nebezpečná. Ak sa nedokážeme pohybovať na poli obchodovania, nebudeme úspešní. Samozrejme, dnes nie je možné investovať bez rýchlych výsledkov. Aj preto je nadväzovanie nových obchodných kontaktov imperatívom dňa. Platí aj ďalší. Obchod a reklama sú spojené nádoby, je to nepretržitý dialóg na tému obrat a zisk.

Slovensko pomaly búra bariéry nedôvery. Aj vďaka tomu, že sa zastavil pokles ekonomiky. Je na nás, ako dokážeme ponúknutú šancu využiť. Musíme ešte razantnejšie budovať svoj imidž, musíme obchodovať, predávať, objavovať nové netradičné trhy. Prezentácia firiem na medzinárodných veľtrhoch a výstavách je práve taká dôležitá ako napríklad miera zisku.

- do plôšky -

Veľtrhy pomáhajú prezentovať Slovensko ako vyspelú modernú krajinu. Je dobre zopakovať si, že rozvoj výstavníctva podporí ekonomickú reformu, pretože umožňuje kontakt našich výrobcov s výrobcami celého sveta a sprostredkúva obchod. Prostredníctvom výstav a veľtrhov „prišiel“ svet k nám a my sa dostávame viac a názornejšie do povedomia zahraničnej verejnosti. Prioritným záujmom vystavovateľov je úspešné uzatváranie obchodných kontraktov a predaj vystavených exponátov. Je to však aj miesto, kde naši výrobcovia a podnikatelia majú možnosť priamej konfrontácie svojich výrobkov s vyspelou zahraničnou konkurenciou. Vývoj smeruje k tomu, aby každý veľtrh či výstava boli skutočne účinným a fungujúcim nástrojom obchodu pre tú-ktorú cieľovú skupinu nositeľov ponuky a dopytu. Špecializované veľtrhy - to je tendencia, ktorá sa prejavuje vo vyspelom svete a začína sa aj u nás. To je základ efektívnosti tohto odboru.

Počasie

Bude prevládať všeobecne priaznivé počasie s pozitívnym vplyvom na zdravotný stav a celkovú fyzickú a psychickú pohodu. Dobrý telesný a duševný stav podmieňuje dobrú výkonnosť a reakčnú schopnosť, čomu napomáha aj priaznivý vplyv počasia na kvalitu spánku, ktorý je pokojný a občerstvujúci. Pacienti so srdcovo-cievnymi ochoreniami by sa však mali šetriť, vyhýbať sa nezvyčajnej námahe a stresom. Môže byť sklon k vyššej pulzovej frekvencii. Meteosenzitívni, vegetatívne labilní ľudia s nízkym tlakom krvi môžu reagovať zvýšenou náchylnosťou k migrénam a pocitom závratu.Zajtra očakávame naďalej pretrvávanie priaznivých účinkov počasia. V priemyselných oblastiach možnosť zvýšenia dýchacích ťažkostí.(zč)

Dnes bude jasno alebo len malá oblačnosť. Najvyššia denná teplota 23 až 27 stupňov. Slabý premenlivý vietor. Teplota na horách vo výške 1500 metrov 14 stupňov. V utorok a stredu bude jasno až polojasno a cez deň veľmi teplo. Najnižšia nočná teplota 12 až 7 stupňov, v horských dolinách miestami okolo 5, v stredu na juhozápade okolo 15 stupňov, najvyššia denná teplota vystúpi na 24 až 28 stupňov, v stredu na juhozápade na 30 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5.13 a zapadne o 20.24 hod.

Amsterdamslnečno25
Atényprehánky20
Belehradjasno23
Berlínjasno26
Bratislavajasno25
Bruselslnečno25
Budapešťjasno25
Bukurešťpolooblačno22
Frankfurtjasno25
Helsinkijasno14
Istanbuljasno23
Kodaňjasno27
Kyjevoblačno16
Lisabonpolooblačno22
Londýnpolooblačno22
Madridjasno28
Milánojasno26
Moskvajasno9
Oslojasno24
Parížoblačno26
Prahajasno25
Rímpolooblačno27
Sofiapolooblačno23
Štokholmjasno23
Varšavajasno23
Viedeňjasno25
Záhrebjasno23
Ženevapolooblačno27

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 11. 5. 2000: Bratislava 99,78, Sliač 97,79, Košice 98,76, Poprad 93,50, za 12. 5. 2000: Bratislava 99,91, Sliač 97,95, Košice 99,03, Poprad 93,64, za 13. 5. 2000: Bratislava 100,54, Sliač 98,48, Košice 99,54, Poprad 94,13. .

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.