Hospodársky denník
USD46,955 Sk
EUR42,973 Sk
CHF27,616 Sk
CZK1,166 Sk
  Utorok  16.Mája 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

počasie

Ráno miestami možnosť zvýšenia dýchacích ťažkostí. Celkove však na našom území bude prevládať zväčša priaznivý vplyv počasia na meteosenzitívnych ľudí. Nie je podstatnejšia fyzická ani psychická záťaž, iba mierne podráždenie vplyvom počasia, čo pôsobí skôr pozitívne na výkonnosť a koncentráciu. Hlboký spánok počas oddychových fáz napomáha lepšej regenerácii síl organizmu. Pacienti s kardiovaskulárnym postihnutím sa však majú šetriť a vyhýbať sa väčšej námahe a stresovým situáciám. Vegetatívne labilní ľudia s nízkym tlakom krvi, citliví na počasie, môžu reagovať náchylnosťou k migrénam a pocitom závratu. n Zajtra očakávame pretrvávanie uvedených vplyvov počasia na meteosenzitívnych ľudí. (zč)

n Dnes bude jasno až polojasno, popoludní v horských dolinách ojedinele búrky. Najvyššia denná teplota 25 až 29 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m 16 stupňov. Slabý premenlivý vietor. V stredu a vo štvrtok bude jasno až polojasno a cez deň veľmi teplo. Vo štvrtok popoludní na západnom Slovensku oblačno s búrkami. Najnižšia nočná teplota 15 až 11, v horských dolinách miestami okolo 9 stupňov. Najvyššia denná teplota väčšinou 26 až 30 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 5.12 a zapadne o 20.26 h.

Amsterdam prehánky24
Atényslnečno29
Belehradtakmer jasno28
Berlínpolojasno25
Bratislavajasno28
Brusel oblačno23
Budapešťpolojasno27
Bukurešťpolojasno24
Frankfurtslnečno28
Helsinkipolojasno17
Istanbulpolojasno24
Kodaňpolojasno25
Kyjevslnečno23
Lisabonpolooblačno25
Londýnpolooblačno19
Madridpolojasno32
Milánojasno29
Moskvaoblačno11
Oslodážď19
Parížoblačno26
Prahaslnečno27
Rímtakmer jasno30
Sofiapolojasno26
Štokholmpolojasno23
Varšavaslnečno25
Viedeňjasno28
Záhrebpolojasno28
Ženevapolojasno27

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.