Hospodársky denník
USD47,335 Sk
EUR42,978 Sk
CHF27,67 Sk
CZK1,168 Sk
  Streda  17.Mája 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Komfort, prostredie a kvalita


Dômyselné oslovenie návštevníka obchodného domu
Hneď od prvých dní nového roka dňom i nocou prebiehala prestavba spojená s výmenou zariadenia, stavebnými úpravami, zmenou rozmiestnenia sortimentu a zmenou celkového vzhľadu interiéru obchodného domu Tesco Bratislava. Postavili 2000 metrov priestorových a prístenných regálov, časť z nich s unikátnou výškou 3,4 metra, vymenili 6000 trubíc pre 1700 svietidiel, premaľovali 6000 štvorcových metrov podhľadov, natreli a namaľovali 12 000 štvorcových metrov plochy atď. Je to len niekoľko údajov, vymenovať celý rozsah prestavby sa nedá stručne opísať. Ďalej o ňom hovorí jeho riaditeľ Juraj Pajer: Prečo ste sa rozhodli rekonštruovať práve teraz, v tomto období? - Na slovenský trh vstupujú v súčasnosti nové formáty obchodov - hypermarkety, takže je potrebné, aby sa obchodné domy začali posilňovať na centrá poskytujúce zákazníkovi maximálny komfort, príjemné prostredie, kvalitné služby a inú atmosféru ako hypermarkety, kde sa skôr nakupuje vo veľkom balení a služby nie sú na takej úrovni, ako ich môžeme a chceme
poskytnúť my. Pre zákazníka nie sme len priestorom na nákup, ale aj prostredím, kde môže prežiť istú chvíľu svojho voľného času. Chceme patriť a chceme dýchať spolu s centrom mesta. Preto organizujeme množstvo sprievodných akcií, ako sú módne prehliadky, súťaže pre deti, špeciálne prezentácie výrobkov atď. Prestavba nehľadela na pracovný čas. Ako ste to vôbec zvládli? - Zapojili sme celý tím pracovníkov obchodného domu. V noci pracovala skupina 20 zamestnancov, podľa potreby posilnená o ďalšie pracovné sily, ktoré premiestňovali alebo vykladali tovar do provizória alebo do nového zariadenia. Každé ráno, jeden a pol hodiny pred otvorením, uskutočnila manažérka prevádzkového úseku so svojimi pracovníkmi a upratovacím servisom obchôdzku celého obchodného domu. Sústredili sa aj na zázemie, na uvoľnenie príjmových rámp, odvoz nepotrebného zariadenia tak, aby sa v zázemí dalo hýbať. Hovoríte o zmenách, ktorých oblastí sa týka?
- V prvom rade inkasných zón, priniesli voľný pohyb
pre zákazníkov
v rámci celej etáže a nová filozofia usporiadania sortimentu s dôrazom na ucelené spotrebné komplexy. Elegantné obloženie stien a stĺpov dodalo interiéru luxusnejší vzhľad a zároveň zvýšilo výložnú kapacitu, najmä v úsekom textilu, kde vhodne „zapadlo“ nové zariadenie a originálne riešené úseky Jean Shop a Móda mladých. Z výsledkov prestavby vidieť, že mladý a detský spotrebiteľ sa teší vašej pozornosti. Ktoré zmeny ste pripravili pre tento segment? - Špeciálne zariadenie úseku Music-Video, kde sme umiestnili unikátne zariadenie videotéky, „hviezdnu oblohu“, veľkú a malú televíznu stenu. Ďalej je pre nich pripravené skalná stena s horolezcom, pódiá pre záhradné grily v oddelení športu. V oddelení hračiek chceme deti rozveseliť farebnými regálmi, obložením stĺpov v tvare telefónnej búdky. Máme pre nich bus station, stojany v tvare zvieratiek a nielen im, ale aj rodičom urobí radosť pripravovaný detský kútik. A čo vaše skladové hospodárstvo?
- Každý chce pracovať s minimálnymi zásobami a chce vysokú obrátkovosť tovaru. Tým, že sme zväčšili výložnú plochu a zvýšili kapacitu regálov, zmenšujeme nároky na sklad
a zákazníkovi prezentujeme čo najširší sortiment.
V porovnaní s obchodnými domami v zahraničí v súčasnom usporiadaní nie sú výraznejšie zastúpené domáce obchodné značky. - Je ťažké vytvárať sústredenú ponuku Ozety alebo Makyty, ak majú svoje vlastné predajne. My ich zaraďujeme medzi iných výrobcov, kde ich možno vďaka kvalite ľahko identifikovať. Máme pomerne veľkú spoluprácu so slovenskými výrobcami, ktorí vyrábajú aj pre našu obchodnú sieť v zahraničí. Je to výsledok nájdenia spoločných záujmov medzi nami a výrobcom. Makyta je naším najlepším partnerom, ktorý dodáva veľké objemy do našej siete a je žiarivý príklad pre ostatných. My ju uznávame a pomáhame jej presadzovať sa. Na jednej strane sú nároky spotrebiteľa, ale na druhej strane sú jeho možnosti vyjadrené kúpyschopnosťou. Aké sú vaše ceny? - Náš obchodný dom sa z hľadiska cenovej politiky nachádza v strede. Chodia k nám zákazníci, ktorí prezentujú rôzne vrstvy obyvateľstva, rôznych zárobkových skupín. Je tu možné nájsť výrobok rôznych cenových skupín až po ten najluxusnejší, ktorý prezentuje určité úžitkové vlastnosti, ktoré nie sú bežné. Samozrejme, že tento tovar je drahší. Snažíme sa ponúkať tovary v primeranej cene a kvalite. Práca so zákazníkom je pre obchodníka najdôležitejšia. Ktoré z metód podpory predaja zohrávajú podľa vás najdôležitejšiu úlohu? - Máme rôzne prvky oslovenia zákazníkov, v prvom rade náš katalóg, ktorý vychádza raz štvrťročne. Práve v týchto dňoch je na pulte nový katalóg na ďalšiu sezónu. Katalóg ukazuje náš profil a myslíme si, že aj z hľadiska budúcnosti je tento katalóg našim prioritným prostriedkom oslovenia zákazníkov. Obsahuje tovary, ktoré sa dajú v tej-ktorej sezóne zakúpiť. Ďalším prostriedkom oslovenia sú letáky, ktoré sú k dispozícii v predajných priestoroch alebo roznášané podľa určitého kľúča po domových adresách. Uvidíme, či a ako bude možnosť roznášky v budúcnosti obmedzená, pretože rastú tlaky zo strany obyvateľstva, aby sa im do poštových schránok nedostávali letáky podobného typu. Možno, že si vyberieme inú cestu oslovenia zákazníka. Možno to budú médiá, regionálne časopisy... Tesco v zahraničí využíva celú škálu podpory predaja, takže je z čoho aplikovať. Možno, že viete, že naša spoločnosť je najväčším predajcom na svete cez internet
a na ňu nadväzuje donáška do domu.
Takže môžeme čakať ďalšie prekvapenia?
- Áno, budeme vás o nich včas informovať.
Rudolfa Vallová
Snímka archív
Text pod obrázok:
Juraj Pajer

počasie

Dnes bude prevládať príjemná teplotno-vlhkostná klíma bez podstatnejšej záťaže srdcovo-cievneho systému. Očakávame ústup zdravotných ťažkostí podmienených počasím, ktoré má skôr všeobecne priaznivý a povzbudzujúci vplyv. Pozitívne sú účinky na toleranciu telesnej a duševnej námahy - zvýšenie tonusu vedie k vyšším výkonom a lepším reakciám. Pacienti so srdcovo-cievnymi ochoreniami sa však majú šetriť a vyhýbať priamemu slnečnému žiareniu, pri nízkom krvnom tlaku je mierne zvýšený sklon k migrénam a pocitom závratu. Ráno miestami možnosť záťaže dýchacieho systému. n Zajtra nepredpokladáme podstatnejšiu zmenu v pôsobení počasia na meteosenzitívnych ľudí, až k večeru predpokladáme zvyšovanie reumatických, srdcovo-cievnych a dýchacích ťažkostí, výskyt mrzutosti, podráždenosti a únavy. (zč)

n Dnes bude jasno až polojasno a naďalej veľmi teplo. Najvyššia denná teplota 26 až 31, na horách vo výške 1500 m 16 stupňov. Južný vietor 2 až 5 m/s. Vo štvrtok bude na východe spočiatku jasno až polojasno, cez deň od západu veľká oblačnosť a na mnohých miestach občasný dážď alebo prehánky, lokálne aj búrky. V piatok prevažne oblačno a miestami prehánky alebo búrky. Najnižšia nočná teplota 14 až 10, v horských dolinách miestami okolo 8, najvyššia denná vo štvrtok 22 až 26, na východe miestami ešte okolo 28, v piatok 20 až 24 stupňov, na severe chladnejšie. n Slnko vyjde zajtra o 5.10 a zapadne o 20.27 hod.

Amsterdam prehánky17
Aténypolooblačno27
Belehradjasno29
Berlínpolojasno28
Bratislavajasno29
Brusel oblačno16
Budapešťjasno28
Bukurešťpolooblačno25
Frankfurtpolojasno27
Helsinkipolojasno13
Istanbuljasno23
Kodaňoblačno21
Lisabonoblačno22
Londýnoblačno16
Madridoblačno24
Milánopolooblačno26
Moskvaoblačno14
Oslooblačno17
Parížprehánky20
Prahajasno28
Rímjasno29
Sofiajasno26
Štokholmpolooblačno18
Varšavajasno27
Viedeňjasno29
Záhrebjasno28
Ženevapolojasno26

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.