Hospodársky denník
USD47,335 Sk
EUR42,978 Sk
CHF27,67 Sk
CZK1,168 Sk
  Streda  17.Mája 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

počasie

Dnes bude prevládať príjemná teplotno-vlhkostná klíma bez podstatnejšej záťaže srdcovo-cievneho systému. Očakávame ústup zdravotných ťažkostí podmienených počasím, ktoré má skôr všeobecne priaznivý a povzbudzujúci vplyv. Pozitívne sú účinky na toleranciu telesnej a duševnej námahy - zvýšenie tonusu vedie k vyšším výkonom a lepším reakciám. Pacienti so srdcovo-cievnymi ochoreniami sa však majú šetriť a vyhýbať priamemu slnečnému žiareniu, pri nízkom krvnom tlaku je mierne zvýšený sklon k migrénam a pocitom závratu. Ráno miestami možnosť záťaže dýchacieho systému. n Zajtra nepredpokladáme podstatnejšiu zmenu v pôsobení počasia na meteosenzitívnych ľudí, až k večeru predpokladáme zvyšovanie reumatických, srdcovo-cievnych a dýchacích ťažkostí, výskyt mrzutosti, podráždenosti a únavy. (zč)

n Dnes bude jasno až polojasno a naďalej veľmi teplo. Najvyššia denná teplota 26 až 31, na horách vo výške 1500 m 16 stupňov. Južný vietor 2 až 5 m/s. Vo štvrtok bude na východe spočiatku jasno až polojasno, cez deň od západu veľká oblačnosť a na mnohých miestach občasný dážď alebo prehánky, lokálne aj búrky. V piatok prevažne oblačno a miestami prehánky alebo búrky. Najnižšia nočná teplota 14 až 10, v horských dolinách miestami okolo 8, najvyššia denná vo štvrtok 22 až 26, na východe miestami ešte okolo 28, v piatok 20 až 24 stupňov, na severe chladnejšie. n Slnko vyjde zajtra o 5.10 a zapadne o 20.27 hod.

Amsterdam prehánky17
Aténypolooblačno27
Belehradjasno29
Berlínpolojasno28
Bratislavajasno29
Brusel oblačno16
Budapešťjasno28
Bukurešťpolooblačno25
Frankfurtpolojasno27
Helsinkipolojasno13
Istanbuljasno23
Kodaňoblačno21
Lisabonoblačno22
Londýnoblačno16
Madridoblačno24
Milánopolooblačno26
Moskvaoblačno14
Oslooblačno17
Parížprehánky20
Prahajasno28
Rímjasno29
Sofiajasno26
Štokholmpolooblačno18
Varšavajasno27
Viedeňjasno29
Záhrebjasno28
Ženevapolojasno26

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.