Hospodársky denník
USD47,834 Sk
EUR42,883 Sk
CHF27,692 Sk
CZK1,171 Sk
  Štvrtok  18.Mája 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

počasie

U ľudí, ktorí reagujú na počasie sa zosilňuje pocit nespokojnosti. Môže dôjsť k miernemu narušeniu koncentrácie, ako aj k zvýšeniu podráždenosti, nervozity a sklonu k depresívnym reakciám. Pri telesnej a duševnej námahe nastáva rýchlejšie únava, možné sú poruchy spánku. Mierne sa zvyšuje záťaž srdcovo-cievneho systému. Negatívne môže pôsobiť počasie na pacientov s reumatickými ochoreniami. n Zajtra predpokladáme zvýšenie nepriaznivých vplyvov počasia na meteosenzitívnych ľudí. (zč)

n Dnes bude jasno až polojasno. V priebehu dňa v západnej polovici pribúdanie oblačnosti a popoludní miestami prehánky a búrky. Najvyššia denná teplota 26 až 30, na západe a severe miestami okolo 23 stupňov. Teplota na horách o výške 1500 m 16 stupňov. Južný, cez deň na západe severozápadný vietor 3 až 7 m/s. V piatok veľká oblačnosť až zamračené a na mnohých miestach prehánky alebo občasný dážď, vo východnej polovici územia aj búrky. V sobotu polooblačno až oblačno a už len miestami prehánky. Najnižšia nočná teplota 15 až 11 stupňov, v sobotu asi o dva stupne nižšia. Najvyššia denná teplota 18 až 22, v severných okresoch okolo 16 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 5.09 a zapadne o 20.28 hod.

Amsterdam prehánky21
Atényjasno28
Belehradslnečno28
Berlínprehánky23
Bratislavaslnečno28
Brusel prehánky20
Budapešťslnečno28
Bukurešťslnečno28
Frankfurtoblačno23
Helsinkipolooblačno13
Istanbuljasno24
Kodaňoblačno20
Kyjevslnečno23
Lisabonprehánky21
Londýndážď19
Madridoblačno26
Milánoslnečno29
Moskvaslnečno7
Oslooblačno20
Parížprehánky21
Prahaprehánky22
Rímjasno29
Sofiaslnečno24
Štokholmoblačno16
Varšavaprehánky25
Viedeňslnečno27
Záhrebslnečno26
Ženevabúrky26

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.