Hospodársky denník
USD45,771 Sk
EUR41,535 Sk
CHF26,456 Sk
CZK1,146 Sk
  Utorok  2.Mája 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Zodpovednosť vodičov za škodu

Zodpovednosť prevádzateľa podniku, v ktorom sa vykonáva oprava vozidla, je zakotvená v § 430 ods. 2 Občianskeho zákonníka. Jeho zodpovednosť je rovnaká ako zodpovednosť ktoréhokoľvek iného prevádzateľa vozidla, tzn., že je založená na objektívnom princípe zodpovednosti podľa § 427 Občianskeho zákonníka. Zodpovednosť vodiča za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla je zodpovednosťou za zavinené spôsobenie škody podľa § 420 Občianskeho zákonníka. Podľa § 1 ods. 2 vyhlášky č. 423/1991 Zb. sa ako prevádzkovateľ motorového vozidla na účely tejto vyhlášky posudzuje aj fyzická a právnická osoba, u ktorej je motorové vozidlo v oprave. Ide o právnickú alebo fyzickú osobu, ktorej predmetom podnikania je oprava motorových vozidiel. Zodpovednosť prevádzkovateľa vozidla je v tomto prípade vylúčená. V prípade, ak pri skúšobnej jazde s opravovaným vozidlom podnikateľ - opravár motorových vozidiel - nabúral napríklad do plota, škodu na plote by mala nahradiť poisťovňa. Pokiaľ ide o škodu na havarovanom vozidle, situácia je odlišná. Podľa § 5 písm. b) vyhlášky č. 423/1991 Zb. sa zákonné poistenie na takto spôsobenú škodu nevzťahuje. Za škodu na motorovom vozidle bude podnikateľ - opravár zodpovedať jeho majiteľovi v rámci záväzkového vzťahu, ktorý predpokladáme, že vznikol na základe uzavretej zmluvy o oprave veci podľa § 652 a nasl. Občianskeho zákonníka.

Počasie

Všeobecne neočakávame záťažový vplyv počasia na meteosenzitívnych ľudí. Nie je podstatnejšia fyzická ani psychická záťaž, prevláda iba mierne podráždenie vplyvom počasia, čo pôsobí skôr pozitívne na telesnú a duševnú výkonnosť a koncentráciu. Hlboký spánok počas oddychových fáz pomáha lepšej regenerácii síl organizmu. Pacienti so srdcovo-cievnymi ochoreniami však nemajú preceňovať svoje sily. Je sklon k vyššej pulzovej frekvencii. Vegetatívne labilní ľudia s nízkym tlakom krvi reagujúci na počasie môžu trpieť miernym pocitom závratu a bolesťami hlavy migrenózneho pôvodu.Zajtra nepredpokladáme podstatnejšiu zmenu v pôsobení počasia na meteosenzitívnych ľudí.(zč)

Dnes bude od severovýchodu postupne jasno až polooblačno a len ojedinele prehánky. Najvyššia denná teplota 20 až 25 stupňov, na severe okolo 18 stupňov. Severný až severovýchodný vietor 3 až 6, na východe cez deň 7 až 12 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 metrov bude napoludnie okolo 9 stupňov. V stredu a vo štvrtok bude jasno až polojasno, len pri čiastočnom zväčšení oblačnosti sa vyskytnú ojedinele prehánky . Najnižšia nočná teplota klesne na 10 až 5 stupňov, v údoliach a kotlinách na 3 stupne, najvyššia denná teplota vystúpi na 18 až 23 stupňov, na Orave a na Spiši bude v stredu miestami kolo 16 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5,31 a zapadne o 20,07 hod.

Amsterdamoblačno16
Aténybúrky25
Belehradbúrky27
Berlínbúrky26
Bratislavapolojasno25
Bruseloblačno16
Budapešťpolooblačno26
Bukurešťpolooblačno25
Frankfurtpolooblačno24
Helsinkipolojasno9
Istanbulbúrky20
Kodaňprehánky20
Kyjevpolooblačno15
Lisabonpolooblačno18
Londýnpolojasno19
Madridoblačno19
Milánobúrky24
Oslooblačno20
Parížpolooblačno21
Prahapolooblačno23
Rímpolooblačno23
Sofiabúrky20
Štokholmpolojasno13
Varšavapolojasno18
Viedeňpolooblačno25
Záhrebbúrky24
Ženevapolojasno23

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 27. 4. 2000: Bratislava 99,91, Sliač 98,06, Košice 99,05, Poprad 93,66, za 28. 4. 2000: Bratislava 99,78, Sliač 98,06, Košice 99,13, Poprad 93,76, za 29. 4. 2000: Bratislava 100,00, Sliač 98,20, Košice 99,22, Poprad 93,92, za 30. 4. 2000: Bratislava 100,24, Sliač 98,28, Košice 99,27, Poprad 93,94. .

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.