Stále platí: Kto maže, ten ide OMV a jeho oleje pre rôzne typy áut O ekonomike prevádzky vozidla rozhoduje viac faktorov. Položka za mazacie oleje určite nie je najvýznamnejšia, ale tiež nie je taká, na ktorú by mohli vodiči zabudnúť. Prirodzene, požiadavky na oleje stále stúpajú a je zaujímavé, že tlak na ich skvalitňovanie ide ani nie tak od spotrebiteľov, ale od výrobcov vozidiel. Predstavitelia petrolejárskej firmy OMV tvrdia , že zvlášť Volkswagen je takou firmou, ktorá špeciálne dbá na ustavičné zdokonaľovanie olejov pre svoje vozidlá. Nová ponuka OMV spĺňa aj ich inak dosť tvrdé požiadavky. Najnovšie rozšírili sortiment motorových olejov o oleje OMV full extra pre motory Volkswagen, Audi, Škoda a Seat a OMV syn com extra pre moderné motory Ford. Oba oleje sa vyznačujú predĺženým výmenným intervalom so zárukou výkonovej rezervy. Prvý nich je plnosyntetický ľahkobežný olej viskóznej triedy SAE 0W -30. Olej vyvinuli pre moderné motory VW a Audi so systémom WIV. Vďaka zníženej viskozite pri vysokých teplotách zaručuje maximálnu úsporu pohonných látok. Znižuje trenie vnútorných pohyblivých častí motora a zaručuje vysokú hospodárnosť a energetickú účinnosť. Olej sa vyznačuje i vynikajúcou tekutosťou pri veľmi nízkych teplotách, ktoré zaručuje rýchle premazanie všetkých častí motora. Minimalizuje sa tým opotrebenie počas fázy zahrievania a aj tak sa zaručuje maximálna životnosť motora. Druhý z olejov má viskóznu triedu SAE 5W -30 pre moderné motory Ford. Umožňuje dlhé výmenné intervaly so zaručenou prevádzkovou bezpečnosťou a značnou rezervou. Má podobné vlastnosti ako prvý olej, OMV však zdôrazňuje, že tento olej sa tu stará aj o čistejší motor a vďaka malej odparnosti je aj jeho spotreba nižšia. No a kam vývoj olejov smeruje? OMV tvrdí, že k tomu, aby jedna náplň vydržala celú životnosť motora. Hádam sa dočkáme aj toho. (ji)
|
PočasieVšeobecne neočakávame záťažový vplyv počasia na meteosenzitívnych ľudí. Nie je podstatnejšia fyzická ani psychická záťaž, prevláda iba mierne podráždenie vplyvom počasia, čo pôsobí skôr pozitívne na telesnú a duševnú výkonnosť a koncentráciu. Hlboký spánok počas oddychových fáz pomáha lepšej regenerácii síl organizmu. Pacienti so srdcovo-cievnymi ochoreniami však nemajú preceňovať svoje sily. Je sklon k vyššej pulzovej frekvencii. Vegetatívne labilní ľudia s nízkym tlakom krvi reagujúci na počasie môžu trpieť miernym pocitom závratu a bolesťami hlavy migrenózneho pôvodu.Zajtra nepredpokladáme podstatnejšiu zmenu v pôsobení počasia na meteosenzitívnych ľudí.(zč)Dnes bude od severovýchodu postupne jasno až polooblačno a len ojedinele prehánky. Najvyššia denná teplota 20 až 25 stupňov, na severe okolo 18 stupňov. Severný až severovýchodný vietor 3 až 6, na východe cez deň 7 až 12 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 metrov bude napoludnie okolo 9 stupňov. V stredu a vo štvrtok bude jasno až polojasno, len pri čiastočnom zväčšení oblačnosti sa vyskytnú ojedinele prehánky . Najnižšia nočná teplota klesne na 10 až 5 stupňov, v údoliach a kotlinách na 3 stupne, najvyššia denná teplota vystúpi na 18 až 23 stupňov, na Orave a na Spiši bude v stredu miestami kolo 16 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5,31 a zapadne o 20,07 hod.Amsterdam | oblačno | 16 |
Atény | búrky | 25 |
Belehrad | búrky | 27 |
Berlín | búrky | 26 |
Bratislava | polojasno | 25 |
Brusel | oblačno | 16 |
Budapešť | polooblačno | 26 |
Bukurešť | polooblačno | 25 |
Frankfurt | polooblačno | 24 |
Helsinki | polojasno | 9 |
Istanbul | búrky | 20 |
Kodaň | prehánky | 20 |
Kyjev | polooblačno | 15 |
Lisabon | polooblačno | 18 |
Londýn | polojasno | 19 |
Madrid | oblačno | 19 |
Miláno | búrky | 24 |
Oslo | oblačno | 20 |
Paríž | polooblačno | 21 |
Praha | polooblačno | 23 |
Rím | polooblačno | 23 |
Sofia | búrky | 20 |
Štokholm | polojasno | 13 |
Varšava | polojasno | 18 |
Viedeň | polooblačno | 25 |
Záhreb | búrky | 24 |
Ženeva | polojasno | 23 |
Odber plynuNa dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.TlakÚdaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 27. 4. 2000: Bratislava 99,91, Sliač 98,06, Košice 99,05, Poprad 93,66, za 28. 4. 2000: Bratislava 99,78, Sliač 98,06, Košice 99,13, Poprad 93,76, za 29. 4. 2000: Bratislava 100,00, Sliač 98,20, Košice 99,22, Poprad 93,92, za 30. 4. 2000: Bratislava 100,24, Sliač 98,28, Košice 99,27, Poprad 93,94. .
|
|
|