Financie letiskám Požiadavky amerického zákona o bezpečnosti letectva a dopravy predstavujú veľké projekty, ktoré z krátkodobého hľadiska budú stáť miliardy dolárov a musia byť dokončené v rýchlo sa blížiacich termínoch. Ratingová agentúra Fitch Ratings uvádza, že pridružené náklady môžu prinútiť letiská a možno aj letecké spoločnosti hromadne presmerovať miliardy dolárov zo zdrojov na zabezpečovanie činnosti, čo vytvorí finančný schodok pre investície do produktívnych aktív. Riaditeľ agentúry James Gilliland uvádza, že plný finančný dosah môžu zhodnotiť až po tom, čo dostanú presné údaje o požadovaných opatreniach od Federálneho úradu pre leteckú dopravu a Úradu pre bezpečnosť dopravy, ako aj rozsah vládneho príspevku na tieto projekty. Podľa neho však už teraz je jasné, že v mnohých prípadoch bude potrebné prebudovať garážové parkoviská a premiestniť požičovne automobilov, pričom všetky tieto aktíva predstavujú kľúčový zdroj príjmov letísk. Správa Fitch Ratings zdôrazňuje celonárodnú platnosť príkazu, aby všetky americké letiská boli vybavené systémami pre odhaľovanie výbušnín (EDS - explosive detection systems), čo je hlavným príkladom veľkého finančného dosahu nových bezpečnostných opatrení. Na základe štúdie o jednom z 10 najväčších amerických letísk prichádza agentúra k záveru, že ministerstvom dopravy odhadovaný podiel letísk na pridružených stavebných nákladoch pre inštaláciu EDS vo výške 2,3 miliardy USD môže byť príliš nízky. J. Gilliland upozorňuje, že letiská s územným obmedzením kapacity čelia najvyšším nákladom, ktoré súvisia s inštaláciou EDS, a väčšinu z nich predstavujú staršie veľké letiská. Okrem toho termín 31. december 2002 na plné zavedenie EDS bude ťažké splniť, keďže v súčasnosti je k dispozícii len 165 z potrebných 3000 až 5000 EDS a termín je nereálny, kým nebude prístupný terminálový priestor na ich (TASR)
|
PočasieVšeobecne neočakávame záťažový vplyv počasia na meteosenzitívnych ľudí. Nie je podstatnejšia fyzická ani psychická záťaž, prevláda iba mierne podráždenie vplyvom počasia, čo pôsobí skôr pozitívne na telesnú a duševnú výkonnosť a koncentráciu. Hlboký spánok počas oddychových fáz pomáha lepšej regenerácii síl organizmu. Pacienti so srdcovo-cievnymi ochoreniami však nemajú preceňovať svoje sily. Je sklon k vyššej pulzovej frekvencii. Vegetatívne labilní ľudia s nízkym tlakom krvi reagujúci na počasie môžu trpieť miernym pocitom závratu a bolesťami hlavy migrenózneho pôvodu.Zajtra nepredpokladáme podstatnejšiu zmenu v pôsobení počasia na meteosenzitívnych ľudí.(zč)Dnes bude od severovýchodu postupne jasno až polooblačno a len ojedinele prehánky. Najvyššia denná teplota 20 až 25 stupňov, na severe okolo 18 stupňov. Severný až severovýchodný vietor 3 až 6, na východe cez deň 7 až 12 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 metrov bude napoludnie okolo 9 stupňov. V stredu a vo štvrtok bude jasno až polojasno, len pri čiastočnom zväčšení oblačnosti sa vyskytnú ojedinele prehánky . Najnižšia nočná teplota klesne na 10 až 5 stupňov, v údoliach a kotlinách na 3 stupne, najvyššia denná teplota vystúpi na 18 až 23 stupňov, na Orave a na Spiši bude v stredu miestami kolo 16 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5,31 a zapadne o 20,07 hod.Amsterdam | oblačno | 16 |
Atény | búrky | 25 |
Belehrad | búrky | 27 |
Berlín | búrky | 26 |
Bratislava | polojasno | 25 |
Brusel | oblačno | 16 |
Budapešť | polooblačno | 26 |
Bukurešť | polooblačno | 25 |
Frankfurt | polooblačno | 24 |
Helsinki | polojasno | 9 |
Istanbul | búrky | 20 |
Kodaň | prehánky | 20 |
Kyjev | polooblačno | 15 |
Lisabon | polooblačno | 18 |
Londýn | polojasno | 19 |
Madrid | oblačno | 19 |
Miláno | búrky | 24 |
Oslo | oblačno | 20 |
Paríž | polooblačno | 21 |
Praha | polooblačno | 23 |
Rím | polooblačno | 23 |
Sofia | búrky | 20 |
Štokholm | polojasno | 13 |
Varšava | polojasno | 18 |
Viedeň | polooblačno | 25 |
Záhreb | búrky | 24 |
Ženeva | polojasno | 23 |
Odber plynuNa dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.TlakÚdaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 27. 4. 2000: Bratislava 99,91, Sliač 98,06, Košice 99,05, Poprad 93,66, za 28. 4. 2000: Bratislava 99,78, Sliač 98,06, Košice 99,13, Poprad 93,76, za 29. 4. 2000: Bratislava 100,00, Sliač 98,20, Košice 99,22, Poprad 93,92, za 30. 4. 2000: Bratislava 100,24, Sliač 98,28, Košice 99,27, Poprad 93,94. .
|
|
|