Hospodársky denník
USD48,106 Sk
EUR42,966 Sk
CHF27,691 Sk
CZK1,175 Sk
  Pondelok  22.Mája 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Svet je naším trhom

Nie je ani jednoduchá, ani bezbolestná cesta k prosperite Slovenska. Hľadáme prácne spôsoby preniknutia do povedomia širokej svetovej verejnosti, budujeme svoj imidž. So striedavým úspechom. Ako by sme si ešte stále neverili, aj v prípadoch, keď máme svetu čo ponúknuť. Prezentácia našej krajiny je mimoriadne dôležitá. A keď niekto vyčituje príliš optimistické hodnotenie našej ekonomickej reformy z vlastných radov, mal by si uvedomiť, ako málo skutočne serióznych informácií o nás vo vyspelých priemyselných krajinách je.

Informácie sa stávajú vskutku kľúčovým prvkom konkurenčnej výhody. Riadenie toku informácií je síce základnou zložkou práce marketingových oddelení, to však všetko nezachráni. Zle poňatá propagácia totiž môže spôsobiť viac škody ako úžitku.

Západní investori, aj keď si už nejaké cestičky k nám našli, ešte stále Slovensko iba objavujú. Mnohé zahraničné cesty ekonomických ministrov do sveta vyniesli viaceré konkrétne ponuky aj v minulosti, mnohé sa ukazujú aj teraz. Ide teraz už iba o to, ako efektívne ich dokážeme využiť. Ak však chceme tieto ponuky vskutku zúročiť, musíme veľmi konkrétne predstaviť vlastné projekty, stanoviť jasné podmienky. S konštatovaním, že včasná informácia a komunikácia je samozrejmosťou, by sme nevystačili, ak by sme zostali iba pri deklarovaní tejto zásady.

Mnohé slovenské podniky sa pokúšajú oživiť svoje výrobné programy, hľadajú si vlastnú cestu na zahraničné trhy. Mnohí malí a strední podnikatelia investujú nemalé finančné prostriedky, aby sa mohli zúčastniť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách. Našich remeselníkov už poznajú v Mníchove, potravinárov v Taliansku, Nemecku, strojárov v Indonézii... Potvrdilo sa, že trojuholník, výroba-obchod-zákazník, má svoje nemeniteľné zákonitosti.

Okrem takých hodnôt, akými sú o. i. hrubý domáci produkt, podiel štátnych a privatizovaných podnikov, inflácia, kúpna sila obyvateľstva, je jedným z nepriamych ukazovateľov rozvoja trhového hospodárstva u nás aj neustále zvyšovanie výdavkov na reklamu. Ibaže, v chudobných slovenských ekonomických vodách najmä malí a strední podnikatelia pričasto musia znižovať práve túto položku. A tak sme hlboko pod priemerom vyspelého ekonomického sveta.

Ak však firmy budú zabúdať na propagáciu svojich zámerov a výsledkov, zastavia sa hneď na začiatku. Tvrdenia: my to nepotrebujeme, my sa predávame dobre aj bez reklám, neobstoja. Obchod je zbraň, účinná i nebezpečná. Ak sa nedokážeme pohybovať na poli obchodovania, nebudeme úspešní. Samozrejme, dnes nie je možné investovať bez rýchlych výsledkov. Aj preto je nadväzovanie nových obchodných kontaktov imperatívom dňa. Platí aj ďalší. Obchod a reklama sú spojené nádoby, je to nepretržitý dialóg na tému obrat a zisk.

Slovensko pomaly búra bariéry nedôvery. Aj vďaka tomu, že sa zastavil pokles ekonomiky. Je na nás, ako dokážeme ponúknutú šancu využiť. Musíme ešte razantnejšie budovať svoj imidž, musíme obchodovať, predávať, objavovať nové netradičné trhy. Prezentácia firiem na medzinárodných veľtrhoch a výstavách je práve taká dôležitá ako napríklad miera zisku.

- do plôšky -

Veľtrhy pomáhajú prezentovať Slovensko ako vyspelú modernú krajinu. Je dobre zopakovať si, že rozvoj výstavníctva podporí ekonomickú reformu, pretože umožňuje kontakt našich výrobcov s výrobcami celého sveta a sprostredkúva obchod. Prostredníctvom výstav a veľtrhov „prišiel“ svet k nám a my sa dostávame viac a názornejšie do povedomia zahraničnej verejnosti. Prioritným záujmom vystavovateľov je úspešné uzatváranie obchodných kontraktov a predaj vystavených exponátov. Je to však aj miesto, kde naši výrobcovia a podnikatelia majú možnosť priamej konfrontácie svojich výrobkov s vyspelou zahraničnou konkurenciou. Vývoj smeruje k tomu, aby každý veľtrh či výstava boli skutočne účinným a fungujúcim nástrojom obchodu pre tú-ktorú cieľovú skupinu nositeľov ponuky a dopytu. Špecializované veľtrhy - to je tendencia, ktorá sa prejavuje vo vyspelom svete a začína sa aj u nás. To je základ efektívnosti tohto odboru.

Počasie

V predpoludňajších hodinách predpokladáme zväčša pozitívny vplyv počasia na pacientov so srdcovo-cievnymi ochoreniami. Zosilnené sú reumatické bolesti, je sklon k depresívnym stavom a k zhoršeniu ekzematóznych kožných ochorení. Popoludní slabé zvýšenie všeobecne nepriaznivých vplyvov počasia. Mierne sa môžu zhoršiť ťažkosti pri ochoreniach srdcovo-cievneho, pohybového a dýchacieho systému. Zvýšená je náchylnosť k poruchám trávenia a kolikám (obličkové, žlčníkové). Častejšie sa môže vyskytovať nervozita, podráždenosť, únava, bolesti hlavy, kĺbov a jaziev. Mierne sa môže znížiť výkonnosť a schopnosť sústredenia sa. Aj keď riziko úrazov a nehôd je len mierne zvýšené, potrebná je opatrnosť pri všetkých činnostiach, najmä v doprave.Zajtra popoludní ústup ťažkostí, očakávame ešte pretrvávanie reumatických bolestí, náchylnosť k depresívnym stavom a k bolestiam hlavy pri ochoreniach krčnej chrbtice.(zč)

Dnes bude cez deň veľká oblačnosť až zamračené a na mnohých miestach občasný dážď, ojedinele aj búrky. Najvyššia denná teplota 13 až 18 stupňov, na juhu stredného a na východnom Slovensku miestami okolo 20 stupňov. Slabý juhovýchodný až južný, na juhozápade neskôr severozápadný vietor 4 až 8 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 metrov okolo 6 stupňov.V utorok bude polooblačno až oblačno a miestami, najmä na severe a východe prehánky, v stredu bude jasno až polojasno. Najnižšia nočná teplota 9 až 5 stupňov, v dolinách a kotlinách miestami 5 až 1 stupeň, najvyššia denná teplota v utorok vystúpi na 15 až 20 stupňov, v stredu na 20 až 25 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5,05 a zapadne o 20,33 hod.

Amsterdamdážď13
Aténypolooblačno21
Belehradpolooblačno26
Berlíndážď16
Bratislavadážď13
Bruseldážď12
Budapešťdážď15
Bukurešťpolooblačno25
Frankfurtdážď13
Helsinkijasno13
Istanbulpolooblačno25
Kodaňdážď15
Kyjevdážď15
Lisabonjasno19
Londýndážď17
Madriddážď22
Milánojasno25
Moskvadážď17
Oslooblačno17
Parížpolooblačno18
Prahadážď11
Rímoblačno26
Sofiadážď18
Štokholmdážď18
Varšavadážď17
Viedeňdážď14
Záhrebdážď13
Ženevajasno19

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 18. 5. 2000: Bratislava 99,10, Sliač 97,16, Košice 98,15, Poprad 92,60, za 19. 5. 2000: Bratislava 99,28, Sliač 97,02, Košice 97,90, Poprad 92,60, za 20. 5. 2000: Bratislava 99,35, Sliač 97,19, Košice 98,07, Poprad 92,69. .

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.