Hospodársky denník
USD47,686 Sk
EUR42,886 Sk
CHF27,611 Sk
CZK1,178 Sk
  Utorok  23.Mája 2000

Nevhodný čas na reklamu


Producent športovej obuvi a odevov Nike Benelux stiahol v uplynulých dňoch z obehu plagát a reklamný spot o ME vo futbale. Dôvodom je ich obsah, ktorý môže vyvolať spomienky na nedávnu tragédiu - výbuch skladu pyrotechniky v holandskom meste Enschede. V nešťastnom televíznom šote „prihrmí“ niekoľko futbalových hviezd do anonymnej budovy, kde sa snažia zmocniť futbalovej lopty. To sa im podarí, načo priletí k budove helikoptéra s trénerom a vyzdvihne nadšených hráčov. V momente, keď sú všetci bezpečne na palube odlietajúcej helikoptéry, budova exploduje. Podľa hovorcu firmy Nike, by reklamná kampaň s veľkolepým výbuchom mohla v očiach pozostalých a obetí katastrofy v Enschede vyvolávať negatívne pocity. O bezpečnosť účastníkov a návštevníkov ME sa bude starať špeciálne policajné komando. Jeho členovia budú vyzbrojený helmou, plynovou maskou, štvorkilovým granátometom, chráničmi nôh a špeciálnou bojovou obuvou. Kompletný výstroj váži 12 až 14 kg a stojí asi 22-tisíc korún. Približne 40 Robocopov utvorí uzavretý kruh okolo skupiny ľahšie ozbrojených policajtov, ktorých úlohou je zatýkať „hooligans“. Na povel „Go!“ sa opancierovaný kruh otvorí, aby umožnil ľahkým ozbrojencom vystopovať ohnisko konfliktu a zaistiť previnilcov. Na bitkárov budú striehnuť policajti v civile vybavení malými laserovými lampami, infiltrujú do skupiny chuligánov a označia ich laserovým lúčom na čele. (TASR)
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.