Hospodársky denník
USD46,994 Sk
EUR42,955 Sk
CHF27,47 Sk
CZK1,18 Sk
  Streda  24.Mája 2000

Internet kontra televízia a tlač


Hoci sa Švédsko pýši tým, že je krajinou s pravdepodobne najrozšírenejším používaním internetu vzhľadom na počet obyvateľov, význam klasických“ oznamovacích prostriedkov v tejto severskej krajine neklesá tak rýchlo, ako by sa mohlo zdať. Najväčší dosah v spoločnosti má totiž stále televízia a 80 percent občanov číta pravidelne dennú tlač. Spomínané údaje zistili autori výskumu, ktorý na tému vplyvu oznamovacích prostriedkov a zdrojov informácií na spoločnosť spracovali výskumníci z univerzity v Göteborgu. Internet sa dnes podľa štúdie využíva predovšetkým v zamestnaní, ešte stále však pretrváva tendencia z minulých rokov, podľa ktorej je internet ako zdroj informácií doménou predovšetkým mladých ľudí a osôb z vyšším vzdelaním. Sledovanosť televízie ako masového média vzrastá v najväčšej škandinávskej krajine počas celého posledného desaťročia a televízia tak predstihla všetky ostatné. Rozhlas naopak zaznamenáva stagnáciu sledovanosti, s konštantným počtom približne 37 percent občanov. Sledovanosť ranných, serióznych novín mierne klesla, „ohovárajúcu tlač“, ako vo Švédsku nazývajú bulvár, číta približne 28 percent občanov. Smutnou správou pre kníhkupcov je pokles záujmu o knižné tituly. Knihy dnes ako zdroj zábavy a poučenia číta pravidelne iba necelá tretina obyvateľov Švédska. (ČTK)
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.