Hospodársky denník
USD46,884 Sk
EUR42,943 Sk
CHF27,446 Sk
CZK1,185 Sk
  Pondelok  29.Mája 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Svet je naším trhom

Nie je ani jednoduchá, ani bezbolestná cesta k prosperite Slovenska. Hľadáme prácne spôsoby preniknutia do povedomia širokej svetovej verejnosti, budujeme svoj imidž. So striedavým úspechom. Ako by sme si ešte stále neverili, aj v prípadoch, keď máme svetu čo ponúknuť. Prezentácia našej krajiny je mimoriadne dôležitá. A keď niekto vyčituje príliš optimistické hodnotenie našej ekonomickej reformy z vlastných radov, mal by si uvedomiť, ako málo skutočne serióznych informácií o nás vo vyspelých priemyselných krajinách je.

Informácie sa stávajú vskutku kľúčovým prvkom konkurenčnej výhody. Riadenie toku informácií je síce základnou zložkou práce marketingových oddelení, to však všetko nezachráni. Zle poňatá propagácia totiž môže spôsobiť viac škody ako úžitku.

Západní investori, aj keď si už nejaké cestičky k nám našli, ešte stále Slovensko iba objavujú. Mnohé zahraničné cesty ekonomických ministrov do sveta vyniesli viaceré konkrétne ponuky aj v minulosti, mnohé sa ukazujú aj teraz. Ide teraz už iba o to, ako efektívne ich dokážeme využiť. Ak však chceme tieto ponuky vskutku zúročiť, musíme veľmi konkrétne predstaviť vlastné projekty, stanoviť jasné podmienky. S konštatovaním, že včasná informácia a komunikácia je samozrejmosťou, by sme nevystačili, ak by sme zostali iba pri deklarovaní tejto zásady.

Mnohé slovenské podniky sa pokúšajú oživiť svoje výrobné programy, hľadajú si vlastnú cestu na zahraničné trhy. Mnohí malí a strední podnikatelia investujú nemalé finančné prostriedky, aby sa mohli zúčastniť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách. Našich remeselníkov už poznajú v Mníchove, potravinárov v Taliansku, Nemecku, strojárov v Indonézii... Potvrdilo sa, že trojuholník, výroba-obchod-zákazník, má svoje nemeniteľné zákonitosti.

Okrem takých hodnôt, akými sú o. i. hrubý domáci produkt, podiel štátnych a privatizovaných podnikov, inflácia, kúpna sila obyvateľstva, je jedným z nepriamych ukazovateľov rozvoja trhového hospodárstva u nás aj neustále zvyšovanie výdavkov na reklamu. Ibaže, v chudobných slovenských ekonomických vodách najmä malí a strední podnikatelia pričasto musia znižovať práve túto položku. A tak sme hlboko pod priemerom vyspelého ekonomického sveta.

Ak však firmy budú zabúdať na propagáciu svojich zámerov a výsledkov, zastavia sa hneď na začiatku. Tvrdenia: my to nepotrebujeme, my sa predávame dobre aj bez reklám, neobstoja. Obchod je zbraň, účinná i nebezpečná. Ak sa nedokážeme pohybovať na poli obchodovania, nebudeme úspešní. Samozrejme, dnes nie je možné investovať bez rýchlych výsledkov. Aj preto je nadväzovanie nových obchodných kontaktov imperatívom dňa. Platí aj ďalší. Obchod a reklama sú spojené nádoby, je to nepretržitý dialóg na tému obrat a zisk.

Slovensko pomaly búra bariéry nedôvery. Aj vďaka tomu, že sa zastavil pokles ekonomiky. Je na nás, ako dokážeme ponúknutú šancu využiť. Musíme ešte razantnejšie budovať svoj imidž, musíme obchodovať, predávať, objavovať nové netradičné trhy. Prezentácia firiem na medzinárodných veľtrhoch a výstavách je práve taká dôležitá ako napríklad miera zisku.

- do plôšky -

Veľtrhy pomáhajú prezentovať Slovensko ako vyspelú modernú krajinu. Je dobre zopakovať si, že rozvoj výstavníctva podporí ekonomickú reformu, pretože umožňuje kontakt našich výrobcov s výrobcami celého sveta a sprostredkúva obchod. Prostredníctvom výstav a veľtrhov „prišiel“ svet k nám a my sa dostávame viac a názornejšie do povedomia zahraničnej verejnosti. Prioritným záujmom vystavovateľov je úspešné uzatváranie obchodných kontraktov a predaj vystavených exponátov. Je to však aj miesto, kde naši výrobcovia a podnikatelia majú možnosť priamej konfrontácie svojich výrobkov s vyspelou zahraničnou konkurenciou. Vývoj smeruje k tomu, aby každý veľtrh či výstava boli skutočne účinným a fungujúcim nástrojom obchodu pre tú-ktorú cieľovú skupinu nositeľov ponuky a dopytu. Špecializované veľtrhy - to je tendencia, ktorá sa prejavuje vo vyspelom svete a začína sa aj u nás. To je základ efektívnosti tohto odboru.

počasie

Očakávame zintenzívnenie nepriaznivých účinkov počasia na meteosenzitívnych ľudí. Zvýšené budú ťažkosti pri ochoreniach pohybového systému, najmä u reumatikov. Častejšie sa môžu vyskytovať bolesti hlavy, jaziev a fantómové bolesti. Zvyšuje sa záťaž pacientov s kardiovaskulárnym postihnutím, a u ľudí s ochoreniami dýchacieho aj tráviaceho systému. Nižšia môže byť telesná a duševná výkonnosť a schopnosť sústredenia. Zvýšená je náchylnosť k nervozite, predráždenosti, depresii a celkovým nepríjemným telesným a duševným pocitom.Zajtra predpokladáme ústup zdravotných ťažkosti podmienených počasím. Pretrvávať môžu reumatické ťažkosti a sklon k depresii.(zč)

Dnes bude veľká oblačnosť až zamračené a početné prehánky, búrky. Popoludní na západe zmenšovanie oblačnosti. Ochladenie. Najvyššia denná teplota 14 až 18, na juhu a východe okolo 21 stupňov. Slabý južný, cez deň postupne severozápadný 4 až 7 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m poklesne na 8 stupňov.V utorok bude polooblačno až oblačno, v popoludňajších hodinách ojedinele prehánky. V stredu prechodne veľká oblačnosť až zamračené s dažďom. Nočná teplota 12 až 8, miestami v horských dolinách aj nižšia, najvyššia denná 19 až 23, v severných okresoch okolo 17, v stredu 15 až 20 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 4.59 a zapadne o 20.40 hod.

Amsterdampolooblačno14
Atényoblačno26
Belehradbúrky27
Berlínprehánky15
Bratislavaoblačno19
Bruselpolooblačno15
Budapešťdážď18
Bukurešťpolojasno27
Frankfurtprehánky17
Helsinkiprehánky13
Istanbulslnečno27
Kodaňoblačno11
Lisabonoblačno23
Londýnoblačno17
Madridpolooblačno26
Milánoslnečno28
Moskvapolojasno26
Oslodážď13
Parížprehánky17
Prahaprehánky16
Rímpolooblačno28
Sofiapolooblačno27
Štokholmdážď13
Varšavaprehánky17
Viedeňprehánky17
Záhreboblačno28
Ženevaprehánky17

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.