Hospodársky denník
USD45,634 Sk
EUR41,589 Sk
CHF26,626 Sk
CZK1,145 Sk
  Streda  3.Mája 2000

Nízke ceny vyvolávajú nedôveru


Cestovný ruch má len na skromnejšiu prezentáciu
Podľa riaditeľa Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) v Banskej Bystrici Ing. Jána Bočkaya, účasť na medzinárodných výstavách a veľtrhoch v prvom polroku 2000 potvrdila veľký záujem profesionálnych pracovníkov a priamych účastníkov cestovného ruchu o Slovensko. Je to však len jednorazová prezentácia na zahraničnom trhu a dnes to už nestačí, keďže ostatné krajiny pôsobia v cudzine formou svojich zastúpení dlhodobo. Pri obmedzených finančných zdrojoch (38 mil. Sk pri 2 % viazaní) sa v roku 2000 agentúra orientuje preto na finančne menej náročné podujatia, ale z obchodného hľadiska efektívne samostatné prezentácie a workshopy domácich podnikateľských subjektov s partnermi v zahraničí. Plán veľtrhov a výstav vychádza z teritoriálneho zamerania marketingových aktivít SACR - krajiny, z ktorých prichádza najviac turistov a krajiny, z ktorých možno ďalšiu klientelu získať. Štatistiky hovoria, že počet klientov z ČR mierne vzrástol. Väčšina z nich sa na veľtrhu zaujímala o možnosti lyžovania aj v menej známych strediskách, letnú turistiku aj o kúpeľné pobyty. Je na škodu, že z dôvodu zastaraných kapacít, nie sú všetky kúpele schopné naraz prijať desiatky hostí. Treba tiež riešiť dopravné spojenia a zatraktívniť doplnkové programy. Navyše, hoci cena v kúpeľoch pre zahraničných hostí je vysoko lukratívna, vyvoláva zároveň aj nedôveru v ponúkané služby.

(eb)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.