|
|||||||||||||||||
Streda 3.Mája 2000 |
Nízke ceny vyvolávajú nedôveruCestovný ruch má len na skromnejšiu prezentáciu Podľa riaditeľa Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) v Banskej Bystrici Ing. Jána Bočkaya, účasť na medzinárodných výstavách a veľtrhoch v prvom polroku 2000 potvrdila veľký záujem profesionálnych pracovníkov a priamych účastníkov cestovného ruchu o Slovensko. Je to však len jednorazová prezentácia na zahraničnom trhu a dnes to už nestačí, keďže ostatné krajiny pôsobia v cudzine formou svojich zastúpení dlhodobo. Pri obmedzených finančných zdrojoch (38 mil. Sk pri 2 % viazaní) sa v roku 2000 agentúra orientuje preto na finančne menej náročné podujatia, ale z obchodného hľadiska efektívne samostatné prezentácie a workshopy domácich podnikateľských subjektov s partnermi v zahraničí. Plán veľtrhov a výstav vychádza z teritoriálneho zamerania marketingových aktivít SACR - krajiny, z ktorých prichádza najviac turistov a krajiny, z ktorých možno ďalšiu klientelu získať. Štatistiky hovoria, že počet klientov z ČR mierne vzrástol. Väčšina z nich sa na veľtrhu zaujímala o možnosti lyžovania aj v menej známych strediskách, letnú turistiku aj o kúpeľné pobyty. Je na škodu, že z dôvodu zastaraných kapacít, nie sú všetky kúpele schopné naraz prijať desiatky hostí. Treba tiež riešiť dopravné spojenia a zatraktívniť doplnkové programy. Navyše, hoci cena v kúpeľoch pre zahraničných hostí je vysoko lukratívna, vyvoláva zároveň aj nedôveru v ponúkané služby. (eb) |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |