Hospodársky denník
USD46,269 Sk
EUR42,949 Sk
CHF27,411 Sk
CZK1,182 Sk
  Utorok  30.Mája 2000

Lákavá verzia


Štyri z piatich sú z Agzatu
Malá poľnohospodárska technika z Považskej Bystrice má svoju históriu ešte z čias, keď motory známej Babety maďarský výrobca montoval do malotraktorov s názvom Robi. Odvtedy však prešla malá mechanizácia kus cesty a zmodernizovala sa. Malá poľnohospodárska technika z Považskej Bystrice sa teraz predáva pod označením Agzat Made in Slovakia. Dnes je to už stavebnicový systém malej poľnohospodárskej záhradnej a komunálnej mechanizácie, postavenej na jednej prevodovke a voliteľne na dvoch motoroch, benzínovom a naftovom. Sériové dodávky na trh sa začali v roku 1992, informuje nás obchodný riaditeľ Poľnotechu Považská Bystrica Ing. Ferdinand Valašík. „Spočiatku naša technika bola orientovaná na záhradkárov, drobných a stredných roľníkov, do výmery asi dva hektáre. Posledné roky sme začali ponúkať aj verziu pre komunálne práce. Je o to dosť veľký záujem hlavne na Slovensku. Len pre zaujímavosť - na Slovensku z celkového počtu predávaných dvojkolesových malotraktorov sa z 80 percent predáva náš výrobok, zvyšok tvorí systém Vari. Náš výrobok má totiž bezkonkurenčnú prevodovku, na ktorú sa dajú „navešať“ všetky zariadenia. V tej „komunálnej“ verzii ponúkame zametaciu kefu, radlicu a na zimnú sezónu aj snehovú frézu.“ Na čom je založený obchodný úspech malotraktorov Agzat a najmä tejto komunálnej verzie? - Malé a stredné firmy, ale aj školy, ktoré majú nádvoria, pri upratovaní či odpratávaní snehu. Pokiaľ by si objednali profesionálne technické služby s väčšou technikou, tak je to pre nich finančne veľmi náročné. V nákladoch to vyzerá tak, že za jedno použitie cudzej techniky, môže tento malotraktor pracovať celú zimu. Záujemcovia zrejme vedia, že malé komunálne vozidlá (v základe malinké nákladné automobily), ktoré môžu byť vybavené dodatočne podobným náradím, ako ponúkate vy, stoja 850- a viac tisíc Sk. Obecné a mestské úrady na nákup takýchto drahých automobilov zrejme nemajú peniaze, lebo ich výrobcovia si sťažujú, že napriek dobrým marketingovým predpovediam nastal útlm. - Jarná sezóna minulého roka bola pre nás ešte veľmi dobrá. Na jeseň sme pocítili už určitý útlm predaja, ale záujem o tieto naše stroje je už tradične aj v Českej republike. Malotraktory ponúkame v prevedení s dvojtaktným motorom Agzat, vzduchom chladeným s obsahom 100 ccm s maximálnym výkonom päť koní, čiže 3,5 kW. Hmotnosť motora je 16 kg. Celkom nové modely majú aj svetlo, takže aj návrat z poľa vo večerných hodinách je po verejných komunikáciách bezproblémový. Ďalšia verzia je so štvortaktným motorom Honda. Okrem toho sme zaradili do výroby aj verziu malotraktora s diferenciálom a uzávierkou. Hodila by sa napríklad aj do ovocných sadov. Ivan Klačanský
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.