Hospodársky denník
USD46,377 Sk
EUR41,695 Sk
CHF26,842 Sk
CZK1,148 Sk
  Štvrtok  4.Mája 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

počasie

Ráno miestami možnosť zvýšenia dýchacích ťažkostí. Celkovo však na našom území bude prevládať zväčša priaznivý vplyv počasia na meteosenzitívnych ľudí. Nie je podstatnejšia fyzická ani psychická záťaž, iba mierne podráždenie vplyvom počasia, čo pôsobí skôr pozitívne na výkonnosť a koncentráciu. Hlboký spánok počas oddychových fáz pomáha lepšej regenerácii síl organizmu. Pacienti s kardiovaskulárnym postihnutím sa však majú šetriť a vyhýbať sa väčšej námahe a stresovým situáciám. Vegetatívne labilní ľudia s nízkym tlakom krvi, citliví na počasie, môžu reagovať náchylnosťou k migrénam a pocitom závratu. n Zajtra očakávame pretrvávanie uvedených vplyvov počasia na meteosenzitívnych ľudí. (zč)

n Dnes bude jasno až polojasno, popoludní miestami zväčšená oblačnosť. Najvyššia denná teplota 19 až 23, na severe okolo 17, na horách vo výške 1500 m 9 stupňov. Slabý premenlivý, cez deň prevažne južný vietor 2 až 5 m/s.n V piatok a sobotu bude jasno až polojasno, zrána ojedinele hmla. Popoludní na severe prechodne oblačno a ojedinele prehánky. Najnižšia nočná teplota 10 až 6, v horských dolinách okolo 4 stupne. Najvyššia denná teplota 21 až 25, na severe okolo 19 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 5.28 a zapadne o 20.10 hod.

Amsterdam oblačno15
Aténypolojasno22
Belehradpolojasno25
Berlínpolojasno22
Bratislavapolojasno23
Brusel polojasno20
Budapešťslnečno24
Bukurešťjasno19
Frankfurtpolojasno23
Helsinkioblačno12
Istanbulprehánky22
Kodaňoblačno16
Kyjevjasno14
Lisabonoblačno23
Londýnoblačno16
Madridprehánky18
Milánoskoro jasno25
Moskvadážď10
Osloprehánky10
Parížoblačno18
Prahaslnečno23
Rímslnečno22
Sofiaoblačno22
Štokholmoblačno13
Varšavajasno16
Viedeňjasno23
Záhrebjasno24
Ženevapolojasno22

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.