Hospodársky denník
USD47,105 Sk
EUR42,006 Sk
CHF27,204 Sk
CZK1,153 Sk
  Piatok  5.Mája 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Financie letiskám

Požiadavky amerického zákona o bezpečnosti letectva a dopravy predstavujú veľké projekty, ktoré z krátkodobého hľadiska budú stáť miliardy dolárov a musia byť dokončené v rýchlo sa blížiacich termínoch.

Ratingová agentúra Fitch Ratings uvádza, že pridružené náklady môžu prinútiť letiská a možno aj letecké spoločnosti hromadne presmerovať miliardy dolárov zo zdrojov na zabezpečovanie činnosti, čo vytvorí finančný schodok pre investície do produktívnych aktív.

Riaditeľ agentúry James Gilliland uvádza, že plný finančný dosah môžu zhodnotiť až po tom, čo dostanú presné údaje o požadovaných opatreniach od Federálneho úradu pre leteckú dopravu a Úradu pre bezpečnosť dopravy, ako aj rozsah vládneho príspevku na tieto projekty. Podľa neho však už teraz je jasné, že v mnohých prípadoch bude potrebné prebudovať garážové parkoviská a premiestniť požičovne automobilov, pričom všetky tieto aktíva predstavujú kľúčový zdroj príjmov letísk.

Správa Fitch Ratings zdôrazňuje celonárodnú platnosť príkazu, aby všetky americké letiská boli vybavené systémami pre odhaľovanie výbušnín (EDS - explosive detection systems), čo je hlavným príkladom veľkého finančného dosahu nových bezpečnostných opatrení. Na základe štúdie o jednom z 10 najväčších amerických letísk prichádza agentúra k záveru, že ministerstvom dopravy odhadovaný podiel letísk na pridružených stavebných nákladoch pre inštaláciu EDS vo výške 2,3 miliardy USD môže byť príliš nízky.

J. Gilliland upozorňuje, že letiská s územným obmedzením kapacity čelia najvyšším nákladom, ktoré súvisia s inštaláciou EDS, a väčšinu z nich predstavujú staršie veľké letiská. Okrem toho termín 31. december 2002 na plné zavedenie EDS bude ťažké splniť, keďže v súčasnosti je k dispozícii len 165 z potrebných 3000 až 5000 EDS a termín je nereálny, kým nebude prístupný terminálový priestor na ich

(TASR)

počasie

Bude prevládať všeobecne priaznivé počasie s pozitívnym vplyvom na zdravotný stav a celkovú fyzickú a psychickú pohodu. Dobrý telesný a duševný stav podmieňuje dobrú výkonnosť a reakčnú schopnosť, čomu pomáha aj priaznivý vplyv počasia na kvalitu spánku, ktorý je pokojný a občerstvujúci. Pacienti so srdcovo-cievnymi ochoreniami by sa však mali šetriť, vyhýbať sa nezvyčajnej námahe a stresom. Môže byť sklon k vyššej pulzovej frekvencii. Meteosenzitívni, vegetatívne labilní ľudia s nízkym tlakom krvi môžu reagovať zvýšenou náchylnosťou k migrénam a pocitom závratu. n Zajtra očakávame naďalej pretrvávanie priaznivých účinkov počasia. V priemyselných oblastiach možnosť zvýšenia dýchacích ťažkostí. (zč)

n Dnes bude jasno až polojasno, cez deň miestami zväčšená oblačnosť. Ojedinele prehánky. Najvyššia denná teplota 21 až 25, na Orave, v Liptove a na Spiši okolo 19, na horách vo výške 1500 m 10 stupňov. Slabý premenlivý vietor. n V sobotu a nedeľu bude jasno až polojasno. Zrána v údoliach ojedinele hmla. Popoludní v okolí hôr prechodne zväčšená oblačnosť a ojedinele prehánky. Najnižšia nočná teplota 11 až 7, v horských dolinách okolo 5. Najvyššia denná teplota väčšinou 20 až 25 stupňov. n Slnko vyjde zajtra o 5.27 a zapadne o 20.11 hod.

Amsterdam oblačno14
Aténypolooblačno23
Belehradpolooblačno22
Berlínpolooblačno22
Bratislavapolooblačno24
Brusel oblačno 14
Budapešťpolooblačno23
Bukurešťpolooblačno18
Frankfurtpolooblačno25
Helsinkiprehánky 10
Istanbulpolooblačno16
Kodaňpolooblačno16
Kyjevoblačno 14
Lisabonoblačno 23
Londýnoblačno 13
Madridpolooblačno23
Milánopolooblačno26
Moskvaoblačno12
Oslooblačno14
Parížoblačno21
Prahapolooblačno22
Rímpolooblačno23
Sofiapolooblačno17
Štokholmprehánky10
Varšavapolooblačno19
Viedeňpolooblačno23
Záhreboblačno23
Ženevapolooblačno23

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.