Hospodársky denník
USD47,37 Sk
EUR42,441 Sk
CHF27,37 Sk
CZK1,158 Sk
  Utorok  9.Mája 2000

V časopisoch dominuje kultúra


Aspoň pokiaľ ide o francúzske časopisy. Tie venovali v minulom roku až 27 % obsahu práve kultúre. Až za ňou sú so 17 % aktuality zo sveta, s 15 % novinky zo spoločnosti, s 11 % ekonomika a s 10 % domáca politika. Podľa obchodnej riaditeľky l'Expressu Corinne Pitavyovej sa „rýchle médiᓠ- rozhlas, televízia a v menšej miere denná tlač - zajímajú o kultúru pomerne málo a časopisy sa snažia túto medzeru zaplniť. Prieskum ukázal, že priemerný návštevník francúzskej trafiky venuje prehliadke regálov s 200 časopiseckými titulmi 3 minúty a 45 sekúnd. Časopisy sa snažia upútať týchto náhodných čitateľov, a preto kultúra má síce veľa priestoru vo vnútri čísla, ale nie na obálkach. V 25 % dominovali na prvých stránkach týždenníkov spoločenské témy a v 23 % zahraničná politika. Veľmi klesol počet prvých stránok zameraných na celebrity a novinky zo spoločnosti. Le Figaro Magazine venoval tomuto námetu iba 6 % prvých stránok (vlani 30 percent) a priekopník tohto žánru Paris-Match ustúpil z 98 % v roku 1998 na vlaňajších 81 %. Najlepšie sa predávali čísla, ktoré mali na titulnej stránke témy zaoberajúce sa každodenným životom čitateľov - napríklad obálky venované cenám bytu, nástrahám daňových priznaní a Na slovenskom trhu sa zatiaľ takýto podrobný prieskum nerobil, aj keď niektoré podobné skúsenosti majú aj agentúry, ktoré sa postavením médií a ich obsahu zaoberajú v našich pomeroch. (tg, TASR)
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.