|
|||||||||||||||||
Piatok 2.Júna 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Líder v celosvetovom meradleNa Slovensku predstavuje značka Škoda najvyšší trhový podiel Škoda Auto Slovensko pôsobí na slovenskom trhu od roku 1993, keď došlo k rozdeleniu spoločnej republiky na Slovensko a Česko, ako importér vozidiel, a to dvoch značiek - Škoda a Seat. O úspešnosti pôsobenia Škody Auto sme sa pozhovárali s vedúcim predaja vozidiel Ing. René Chrančokom. Škoda Auto bola v rámci trhového podielu svojich vozidiel z celoslovenského hľadiska v minulom roku najúspešnejšia. V čom spočíva vaša stratégia? - Hoci je dôležitý aj objem predaných vozidiel, trhový podiel nám reprezentuje, koľko vozidiel jednej značky sa predalo oproti iným značkám z celkového trhu predaných nových vozidiel. A tam sme za minulý rok dosiahli 50 percent, pričom tento rok sa to pohybuje v osobných vozidlách okolo 55 až 56 percent. Sme tak dnes lídrom v celosvetovom meradle. Objem vozidiel reprezentuje na tento rok vyše 31 000 vozidiel, v súčasnosti už máme predaných vyše 22-tisíc vozidiel. Zákazníci poznajú Feliciu a Feliciu combi, ktoré sú výbehovými typmi. Tieto vozidlá nahradila Fabia a Fabia combi. Práve Fabiu combi sme nedávno predstavili v Paríži na medzinárodnom autosalóne. U nás sa s predajom Fabie combi počíta v decembri tohto roka. Ďalším radom je Octavia a Octavia combi, ktoré v modelovom roku 2001 - prišiel na náš trh v auguste tohto roka - doznali značné zmeny v interiéri, exteriéri a bezpečnosti. Spomenul by som základné zmeny, ako svetlomety s čírou optikou vpredu, zadné skupinové svetlá sú prepracované a podobné ako pri Fabii s briliantovým efektom, zmeny nastali aj na predných a zadných nárazníkoch. Pokiaľ ide o interiér, zmenili sa poťahové látky na nových sedadlách, pre cestujúcich vzadu sa získal väčší priestor pre nohy o 22 mm. Vo vnútri na prístrojovej doske sa zmenili ukazovatele a budíky. Octavia je robustnejšia, pevnejšia, predná časť bola vystužená, prepracovali sa aj bočné výstuhy vo dverách. Vstupné výbavy sa rozdeľujú na classic, komfort a elegance, pričom s novým modelovým rokom prichádzajú aj mimoriadne výbavy ako xenónové svetlomety, elektricky nastaviteľné sedadlo vozidla, dažďový senzor atď. Najžiadanejšia však stále zostáva Felícia. Aký je rozdiel medzi ňou a Fabiou, ktorá ju má z hľadiska veľkostnej kategórie nahradiť? - Felicia aj Fabia sú zaradené do kategórie malých vozidiel. Hlavné zmeny vo Felicii a vo Fabii sú v tom, že Fabia je mladší a prepracovanejší brat Felicie. Sú v nej bezpečnostné zóny vypracované a vyhodnotené počítačom, kompletne prepracovaná elektronika, a pokiaľ ide o podvozkovú skupinu, je úplne nová v koncerne, na tejto podvozkovej skupine sa budú neskôr vyrábať Volkswageny Polo a Seaty Ibiza. Vďaka tomu má Fabia vynikajúce jazdné vlastnosti. V základnej výbave má posilňovač riadenia, airbag u vodiča a dvojosove nastaviteľný volant, čo vo Felicii nie je. Fabia má iný tvar karosérie, spevnené výstuhy v bočných dverách. Pri Fabii je šesť rokov garancia proti prehrdzaveniu, pretože plechy sú už pozinkované. Kvalitatívne je to teda výrazný skok dopredu. Uvedomujeme si však, že kúpna sila nášho obyvateľstva je nízka. Aj preto sa snažíme čo najdlhšie ponúkať ľuďom vozidlo, ktoré je cenovo prístupné. S výrobcom sme sa dohodli, že Felicie sa budú vyrábať aj na budúci rok, aby si zákazníci mali možnosť kúpiť vozidlo na cenovej úrovni okolo 250-tisíc, pretože Fabia začína od ceny 300-tisíc. Napriek tomu chcem však povedať, že Fabia pomaly nahrádza Feliciu. Dôkazom toho je aj to, že odborná verejnosť vyhodnotila Fabiu ako automobil roku 2000 na Slovensku. Klesla nielen kúpna sila, ale zvýšila sa aj dovozná prirážka. Vám sa podarilo cenu udržať na rovnakej úrovni. - Náš prístup k zákazníkovi nie je jednostranný. Snažíme sa pre neho vybudovať systém určitých výhod, ktoré mu uľahčujú riešiť náklady spojené s prevádzkou vozidla. Samozrejme, že najprv sa snažíme ponúknuť optimálne podmienky na kúpu vozidla (financovanie a poistenie). Pokiaľ ide o financovanie, môže zvoliť formu lízingu alebo úveru. V prípade, že sa zákazník stane držiteľom Škoda karty, ktorú vydáva Slovenská sporiteľňa, získava ďalšie výhody a zľavy pri kúpe náhradných dielcov, príslušenstva, pri servisných prácach a úkonoch, dokonca má zľavu aj pri tankovaní pohonných látok, kúpe zimných pneumatík a pod., a to počas celej životnosti auta. Spolupracujete aj s ďalšími firmami na zlepšovaní služieb pre zákazníka? - Slovenská sporiteľňa reprezentuje poskytovanie úverov a vydávanie platobných kariet. Ďalším naším partnerom je Slovenská poisťovňa. Tzn., že sa snažíme poskytnúť zákazníkovi poistku s najnižším koeficientom (v súčasnosti je to 1,9 percenta z ceny nového vozidla). Poistná zmluva je jedna vec, a poistná udalosť druhá. Snažíme sa o to, aby bol zákazník v prípade poistnej udalosti okamžite u nášho obchodníka vybavený bez prieťahov, jeho vozidlo bolo ohodnotené likvidátorom a opravené, a aby zákazník nič neplatil. Odráta sa mu len spoluúčasť, výška ktorej je uvedená v poistnej zmluve. Bezhotovostne tak dostane vozidlo po oprave naspäť, pričom v prípade potreby dostane náhradné vozidlo, a to po obdobie 7 dní bezplatne. Poskytujete nejaké špeciálne služby v rámci pozáručného servisu? - Zákazník má predpísaný určitý interval, v ktorom musí pravidelne nechať auto skontrolovať v našom servise, aby boli odstránené diely, ktoré sa opotrebúvajú. Potom by nemal mať s vozidlom žiadne problémy. Rád by som však spomenul, že majitelia starších škodoviek môžu toto vozidlo vymeniť za nové vozidlo. V celej našej sieti, ktorá reprezentuje 80 obchodníkov na celom Slovensku, je možnosť dať ohodnotiť vozidlo a odrátať jeho cenu z ceny nového vozidla, pričom v súčasnosti platí akcia, při ktorej zákazník ešte získa 10-tisíc korunový bonus. Naši obchodníci vykúpené ojazdené vozidlo dajú do pojazdného stavu, poskytnú naň záruku a umožnia, aby bol mobilný aj menej solventný zákazník. Na takéto ojazdené vozidlo sa dokonca dá vybaviť aj lízing. A čo v prípade, ak zákazník potrebuje na preklenutie času opravy náhradné vozidlo? - U nás funguje služba, ktorá je veľmi vítaná a vyhľadávaná, tzv. mobilservis. Ide o tzv. strieborné šípy (strieborné Felicie), ktoré jazdia po našich cestách a zabezpečujú prvú pomoc v prípade poruchy vozidla alebo v prípade havárie vozidla. Ak sa teda nášmu zákazníkovi niečo stane na ceste, stačí vytočiť príslušné číslo a mobilservis k nemu príde. Mobilservis na základe toho, aký je rozsah škody a čas opravy, buď poskytne zákazníkovi náhradné ubytovanie, alebo mu poskytne náhradné vozidlo. Čo pripravujete pre zákazníkov do budúcnosti? - Na budúci rok by sme chceli pokračovať v tom objeme, ako bol tento rok, teda okolo 31-tisíc vozidiel a predávať aj Feliciu. Budeme však ponúkať najmä Fabiu, Fabiu combi a Fabiu sedan, ktorá príde na jar budúceho roka ako klasický sedan s kufrom, teda nie ako piate dvere. V rade Octavie to bude Octavia, Octavia combi kde v septembri príde nový modelový rok a na konci roka by mala byť predstavená Škoda, s výrobným označením B5. Slávka Blazseková |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |