Hospodársky denník
USD45,712 Sk
EUR42,96 Sk
CHF27,726 Sk
CZK1,199 Sk
  Streda  28.Júna 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Výsledky často vidieť až po rokoch


Kvalita komunikácie ovplyvňuje nadväzovanie a udržiavanie obchodných vzťahov Spolupráca dvoch subjektov môže vzniknúť iba vtedy, keď sledujú rovnaký cieľ. Spoločným cieľom obchodného poradcu a trénera a public relations (PR) agentúry môže byť vytvorenie priaznivého podnikateľského prostredia pre aktivity klienta. Hoci sa môže zdať, že komunikácia formou PR aktivít priamo nevytvára profit, dobre koordinovaná spolupráca a prepojenie s obchodnými cieľmi vie v krátkom čase priniesť zaujímavý efekt. Firemná stratégia
a jej komunikácia
Dosahovanie dlhodobých pozitívnych obchodných výsledkov si vyžaduje systematickú prácu manažmentu, ktorý má definované hlavné poslanie a víziu rozvoja firmy. „V tejto etape je vždy dôležité, aby boli majitelia a vrcholové vedenie firmy ochotné pozrieť sa na svoju súčasnú podnikateľskú existenciu očami budúcnosti. Konzultant môže byť v takomto prípade mediátorom myšlienok, ktoré umožňujú vrcholovému tímu nájsť vhodné slovné vyjadrenia pre definovanie poslania a vízie,“ dopĺňa Ján Barica, obchodný konzultant a tréner. Keď sa zvládne táto etapa, je vedenie firmy pripravené komunikovať ju vybraným cieľovým skupinám. Sem môžeme zaradiť zamestnancov firmy, obchodných partnerov, klientov, štátnu správu alebo iné mienkotvorné skupiny. Nestačí však podať jednorazovú informáciu, meno firmy a jej dôveryhodnosť sa musí budovať kontinuálne. Preto je vhodné, ak v ďalšej fáze do procesu pristúpi public relations agentúra. Tá pripravené posolstvá transformuje vhodnými prostriedkami pre jednotlivé cieľové skupiny a prostredníctvom informačného pokrytia témy vytvára mienku o danej problematike. Vytvorením mienky, resp. jej zmenou sa dosahuje zmena postojov a výsledkom je podnikateľský úspech subjektu, ktorý komunikáciu vyvolal. Napriek tomu, že tento proces vyzerá veľmi jednoducho, najmä v oblasti firemnej komunikácie môže trvať aj niekoľko rokov. Všetky úspešné firmy, ktoré majú záujem pôsobiť na trhu dlhodobo, dôsledne budujú svoju dôveryhodnosť a rigidne uplatňujú zásady proaktívnej komunikácie. Vystupovanie
na verejnosti
Každé posolstvo, nech je akokoľvek dobre premyslené, musí byť aj kvalitne komunikované. Úlohou PR agentúry je pripraviť pre vrcholových predstaviteľov firiem také prostredie, aby mohli vhodne komunikovať svoje posolstvá. Pri samom vystúpení alebo prejave sú však za výsledok zodpovední oni sami. Preto jednou z činností agentúr sú tréningy vystupovania na verejnosti a individuálny kaučing vybraných osobností. Kvalitný program musí obsahovať viacero prvkov, pričom výhodou každej agentúry je spolupráca s odborníkom na verbálnu a neverbálnu komunikáciu. „Firemní pracovníci majú často len málo informácií o zámeroch, ktoré vedenie vyjadruje vo svojich základných dokumentoch. Je preto nevyhnutné nájsť vhodný spôsob, akým môžu porozumieť tomu, čo je dôležité. V tímovom prostredí, v spolupráci s konzultantom hľadajú vhodné slovné vyjadrenia a spôsoby správania sa, ktorými je možné prezentovať hlavné postoje do externého i interného prostredia. Konzultant je zároveň trénerom zručností vo vystupovaní na verejnosti, ale aj pred domácim, firemným publikom. Táto zručnosť umožňuje posilňovať dôveryhodnosť spoločnosti v očiach zamestnancov, partnerov a klientov prostredníctvom jej zástupcov. Významným je prínos vzájomnej spolupráce konzultanta a PR agentúry napríklad pri riešení krízovej situácie. Situáciu možno hodnotiť ako krízovú nielen v prípade veľkých katastrof, ale aj pri nesprávnej interpretácii určitých aktivít spoločnosti, neštandardných finančných operáciách, kríze na trhoch, kde spoločnosť operuje a podobne. V takýchto prípadoch konzultant pripravuje zástupcov firmy na prezentovanie hlavných posolstiev na verejnosť, odporúča spolu s PR agentúrou taktiku a stratégiu postupu a môže vhodne pripraviť krízový tím na vyjednávanie s partnerskými alebo oponentskými skupinami. Predpokladom úspešného zvládnutia krízy je pripravenosť firmy ešte pred jej prípadným vypuknutím. Len pripravená firma s vypracovaným a uplatneným krízovým manuálom si môže zachovať svoju dôveryhodnosť v očiach cieľovej verejnosti,“ dodáva Ján Barica. Špecifické
formy prezentácie
Podľa neho „významnou pre spoluprácu sa stáva aj príprava prezentačného tímu firmy v období uvádzania nového výrobku alebo služby na trh. Konzultant pomáha odhaľovať komunikačné ťkotrmelceŤ, ukazuje možnosti spojenia rôznych komunikačných aktivít z PR v ich nadväznosti, kaučuje tím pri stavaní prezentačných prejavov s ohľadom na ciele, ktoré má prezentácia splniť, a pripraví tím na vystupovanie pred špecifickými cieľovými skupinami“. Výsledkom spolupráce je pre spoločnosť konzistentný obchodno-komunikačný program, ktorý podporuje budovanie firemného posolstva a cieľov na vysokej úrovni ich dokáže interpretovať špecifickým cieľovým skupinám. Dagmar Kéryová
PR agentúra Donath-Burson-Marsteller SK

Počasie

Očakávame mierne dráždivý vplyv počasia na meteosenzitívnych ľudí. Zvyšovanie tonusu u vegetatívne labilných osôb s nízkym tlakom krvi, ktoré môžu byť výkonnejšie a aktívnejšie. Intenzívnejšie sú ťažkosti pri ochoreniach pohybového systému, najmä reumatického pôvodu. Častejšie sa môžu vyskytovať bolesti hlavy, výraznejšie pri ochoreniach krčnej chrbtice. Je sklon k depresívnym stavom a k zvýšeniu krvného tlaku, prípadne k anginóznym ťažkostiam. Zhoršiť sa môže priebeh ekzematóznych kožných ochorení.Zajtra očakávame ešte pretrvávanie intenzívnejších reumatických bolestí, bolestí jaziev a starších poranení, sklonu k depresii a k zhoršeniu ekzematóznych kožných ochorení.(zč)

Dnes sa očakáva zväčšená oblačnosť. Miestami, najmä na severe a východe prehánky, na hrebeňoch Tatier snehové. Najvyššia denná teplota 19 až 23, na severe okolo 17, na horách vo výške 1500 m okolo 6 stupňov. Slabý vietor.Vo štvrtok a v piatok bude polooblačno až oblačno a miestami, najmä na severe prehánky, na hrebeňoch Tatier snehové. Najnižšia nočná teplota 10 až 6, v dolinách a kotlinách okolo 4 stupne. Najvyššia denná teplota 20 až 24, vo štvrtok na severe okolo 18, v piatok na juhu miestami okolo 26 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 4.56 a zapadne o 20.54 hod.

.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.