Hospodársky denník
USD45,697 Sk
EUR42,752 Sk
CHF27,187 Sk
CZK1,184 Sk
  Pondelok  5.Júna 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Vlajková loď leteckých inovácií


British Airways pomáha klientom pri bezplatnom získaní víz
V piatok absolvovala jednodňovú pracovnú návštevu Slovenska generálna riaditeľka leteckej spoločnosti British Airways pre východnú Európu a Blízky východ Nira Drorová. Využili sme túto príležitosť a pozhovárali sa s ňou o novinkách, ktoré British Airways svojim klientom ponúka, ako aj o ich pomoci klientom pri zdolávaní problémov, ktoré súvisia ešte stále s existenciou víz zo strany Veľkej Británie. Je to vaša prvá návšteva na Slovensku. Aké sú jej ciele?
- V podstate pred niekoľkými mesiacmi sme začali s reorganizáciou v rámci British Airways v tejto oblasti, do ktorej patrí aj Slovensko. Keďže ja mám na starosti oblasť strednej a východnej Európy a v rámci novej stratégie British Airways sa ešte viac sústreďujeme na klientov, prišla som na Slovensko, aby som sa viac dozvedela o našich klientoch, resp. lepšie spoznala slovenský trh. Ako vnímate pozíciu British Airways v priestore strednej a východnej Európy s prihliadnutím na konkurenciu? - Myslím, že ponúkame pre slovenských klientov veľmi dobré služby, najmä vzhľadom na to, že tu máme vlastné zastúpenie. Uskutočňujeme štyri lety denne z Viedne do Londýna, odkiaľ je dobré spojenie do viac ako 200 destinácií po celom svete. Takže ponúkame dobrú hodnotu za to, čo klienti zaplatia. Konkurencia existuje na každom trhu. Pre nás je to zároveň príležitosť ponúknuť niečo kvalitné. Čo špecifické ponúka British Airways pre klienta, čo iná letecká spoločnosť neposkytuje? - British Airways investoval 600 miliónov libier na zlepšenie produktov, ktoré ponúkame klientom. Ak hovoríme o biznis triede v rámci Európy, zmenili sme celý imidž lietadla. Máme už kožené sedadlá, klient má možnosť zapojiť si laptop do elektrickej siete a nerušene pracovať, zmenila sa ponuka jedál smerom k zvýšeniu kvality a výberu. Pokiaľ ide o servis na zemi, v letiskových halách meníme naše salóniky po celom svete, teda nielen v Európe. Z tých spomínaných 600 miliónov libier sa asi 150 miliónov investovalo do našej ekonomickej kabíny. Pasažieri tak majú oveľa viac miesta v lietadle, spríjemňuje sa tiež prostredie, v ktorom cestuje. Sú tu napríklad aj špeciálne produkty pre deti, pretože tu sa vyžaduje zvýšená starostlivosť zo strany palubného personálu. Okrem toho celý palubný personál je školený na to, aby vopred poznal, aké bývajú požiadavky cestujúcich z rôznych oblastí sveta. Raritou štvrtá kabína
Raritou je, že spúšťame ako jediný na svete štvrtú kabínu v rámci diaľkových letov, ktorej názov je World Traveller Plus. Ide o ekonomickú triedu plus. Všetky ostatné spoločnosti majú len tri triedy - ekonomickú, biznis a prípadne prvú triedu - naši zákazníci nás však požiadali, že chcú mať vo vzduchu kabínu, ktorá nie je taká luxusná a drahá ako biznis trieda, ale je lepšia ako tzv. chvost lietadla. Spätná väzba klientov na jej zavedenie je zatiaľ vynikajúca. Ďalšiu raritu máme v biznis triede, kde na diaľkových letoch ponúkame sedadlo so zmenou na rovnú posteľ. V tom sme zatiaľ takisto jediný. Ak teda letíte z Londýna mimo Európy, dostávate v biznis triede rovnú posteľ. Zároveň tým, že sa dajú otočiť sedadlá oproti sebe, môžete sa so spolucestujúcim rozprávať ako v salóniku, bez toho, aby ste mali pocit, že ste v lietadle s radom sedadiel a uličkami. Boli a stále sme vlajkovou loďou inovácií v leteckom priemysle. Nesnažíme sa však byť drahší. Zákazník za svoje peniaze dostáva len lepší servis. Na rozvoj vzťahov však nie veľmi šťastne zasahujú víza. Pociťuje British Airways po zavedení víz Veľkou Britániou pokles záujmu slovenských klientov pri vyberaní leteckej spoločnosti ako dopravcu do zvolenej destinácie? - Víza skutočne ovplyvnili biznis na Slovensku. A nie je tajomstvom, že z toho nie sme nadšení. Vari posledná návšteva ministra zahraničných vecí Veľkej Británie Robina Cooka na Slovensku pohne veci dopredu a situácia sa zmení. Najmä, keď sa už udiali aj nejaké zmeny v rámci azylového zákona vo Veľkej Británii. British Airways sa bude snažiť podporiť odbúranie víz, ako to len bude možné. Dá sa táto strata vyjadriť aj percentuálne?
- Radšej poviem, že je to skutočne značný úpadok. Na druhej strane slovenský letecký biznis rastie ročne v priemere asi 20 percent. Naším cieľom je chytiť tých 20 percent, ktoré tu každoročne pribúdajú, a aspoň takto vykryť straty, ktoré nám v dôsledku víz vznikajú. Okrem toho sa tieto straty snažíme vykrývať aj sezónnymi kampaňami. Jedna z nich beží práve teraz, v rámci nej ponúkame klientom lety do Londýna, ktorý je teraz plný atrakcií aj vďaka miléniovému roku, za 6670 korún. Samozrejme, vynikajúca cena pre slovenského klienta je aj do ďalších destinácií. Lenže práve víza mnohých odrádzajú, aby si vybrali British Airways. - My však pomáhame klientom pri vybavovaní víz, a túto službu pre všetkých, ktorí sa na nás obrátia s tým, že chcú letieť s British Airways, dokonca zabezpečujeme bezplatne. Servis je do 24 hodín. Zozbierame totiž všetky potrebné údaje, ktoré veľvyslanectvo potrebuje, čím klient už nenarazí na žiadny problém. Aj keď nemôžme zaručiť, že pasažier skutočne víza dostane. Ako sa pozeráte na existenciu silnej konkurencie v tomto priestore, ktorá vznikla spojením predchádzajúcej aliancie KLM-North West s ďalšou leteckou spoločnosťou Alitalia? - British Airways je takisto členom aliancie One World. Služby, ktoré ponúkame slovenskému klientovi, teda znamenajú aj možnosti využiť nielen British Airways, ale aj iných partnerov One World ako American Airlanes, Quantas, Iberia a ďalšie. Tým zastrešujeme takisto silnú pozíciu v strednej Európe či celkovo v Európe. Aké sú vzhľadom na to výsledky za predchádzajúci rok?
- Nedávno sme oznámili koniec finančného roka, ktorý pre British Airways pripadá na 31. marca. Skončil sa so ziskom 5 miliónov libier. Bol to však veľmi ťažký rok, pre British Airways pravdepodobne najťažší odvtedy, čo bola táto letecká spoločnosť sprivatizovaná. Na výsledky silne vplývali vonkajšie a vnútorné škody, zvýšila sa cena leteckého benzínu, zlý vplyv mali aj celoekonomické krízy, a to najmä na Ďalekom východe, ďalej nárast kapacity nad Atlantickým oceánom. No a, samozrejme, menili sme našu stratégiu, čo tiež trvá nejaký čas, kým tomu prispôsobíme celý letecký park. Dúfame, že tento rok už bude lepší. Aj napriek novej konkurencii spomínanej aliancie?
- V rámci leteckého biznisu vždy nejaká aliancia vzniká a iná sa rozpadne. Nie je to posledná zmena. Viac-menej sú v súčasnosti tieto aliancie súčasťou hry medzi leteckými spoločnosťami. Kým totiž v minulosti si konkurovali jednotlivé letecké spoločnosti navzájom, dnes hovoríme o konkurencii medzi nosťami či alianciami. Slávka Blazseková

počasie

Predpokladáme, že na území Slovenska bude prevládať počasie, ktoré slabo až mierne zaťažuje organizmus meteosenzitívnych ľudí. Prevládať môže pocit nespokojnosti, podráždenosti, vyšší psychický stres, prípadne aj záťaž krvného obehu. Mierne zvýšený je sklon k únave, poruchám koncentrácie aj k poruchám spánku. Uvedené ťažkosti môžu zvýšiť riziko úrazov a nehôd, preto je potrebná opatrnosť pri všetkých činnostiach, najmä v doprave. Zdravotné ťažkosti podmienené počasím môžu byť výraznejšie na juhozápade územia.Zajtra predpokladáme zvýšenie záťaže srdcovo-cievneho, dýchacieho prípadne zažívacieho ústrojenstva. Zintenzívniť sa môžu reumatické bolesti, znižuje sa výkonnosť a koncentrácia.(zč)

Dnes bude jasno až polojasno, cez deň v západnej polovici územia miestami oblačno. Popoludní ojedinele búrky. Veľmi teplo. Najvyššia denná teplota 27 až 32, na horách vo výške 1500 m 20 stupňov. Prevažne slabý premenlivý vietor.V utorok bude veľká oblačnosť, prechodne až zamračené a na mnohých miestach prehánky a búrky, ojedinele aj dážď. Na východe spočiatku polojasno. V stredu polojasno až oblačno a miestami prehánky, na východe spočiatku zamračené s dažďom. Najnižšia nočná teplota 18 až 14, v stredu 11 až 7, na východe okolo 1, najvyššia denná 18 až 24 stupňov, vo východnej polovici územia 27 až 31, v stredu 20 až 25 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 4.55 a zapadne o 20.47 hod.

Amsterdamdážď19
Atényjasno28
Belehradoblačno30
Berlínoblačno22
Bratislavaoblačno29
Bruseloblačno19
Budapešťpolooblačno27
Bukurešťjasno26
Frankfurtoblačno28
Helsinkijasno12
Istanbulpolooblačno26
Kodaňpolooblačno18
Kyjevjasno28
Lisabonjasno17
Londýnoblačno19
Madriddážď22
Milánopolooblačno27
Moskvapolooblačno16
Oslozamračné14
Paríždážď15
Prahaoblačno27
Rímjasno31
Sofiajasno22
Štokholmjasno14
Varšavaoblačno27
Viedeňoblačno29
Záhrebjasno27
Ženevazamračené27

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.