|
|||||||||||||||||
Štvrtok 27.Júla 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pezinská Baba nesklamalaP. Jureňa takmer s tretím titulom v N skupine Pezinská Baba je miestom, kde si dávajú rande fanúšikovia motoristického športu pravidelne, a treba skonštatovať, že radi. Aj cez uplynulý víkend sa ich zišli tisícky, ťažko určiť ich počet presnejšie, pretože sa roztrúsili popri 5,5 kilometrovej trati a usporiadatelia - tradične - nevyberajú vstupné. Kto má rád motory a mal čo len chvíľu času, istotne do tejto malokarpatskej lokality zavítal. Veď išlo o majstrovstvá Európy. Radi sem chodia aj pretekári. Franz Tschager, vedúci jazdec európskeho šampionátu športových špeciálov, vysoko oceňuje dokonalé zázemie v pretekárskom depe, ale aj bezpečnostné opatrenia na trati. Vie, o čom hovorí, veď jeho najväčší súper, Fabio Danti, na jednom z podujatí majstrovstiev Talianska približne pred dvoma mesiacmi tragicky zahynul. Vďaka bezpečnej trati a nekompromisnosti traťových komisárov sa bez ujmy na zdraví skončili aj viaceré tunajšie víkendové nehody - aj keď tá Konôpkova vyzerala hrôzostrašne - a jedinou nepríjemnosťou môže byť iba havária Rakúšana Gabatha po pretekoch, pri jazde z cieľa do depa na štarte... Raz za rok sú u nás vrchárske preteky takéhoto významu a vtedy majú možnosť vytiahnuť sa aj tí slovenskí reprezentanti, ktorí celú veľkú Európu nemôžu absolvovať - či už z finančných alebo termínových príčin. Za domáci kopec ju považuje trebárs Andrej Studenič, venujúci sa okruhom. Ale Baba je Baba, a tak mu mechanici pripravili jeho superturismo Audi A4 aj na takéto šprintérske zápolenie - napokon síce tesne, ale bol najrýchlejším jazdcom na plechovom aute - teda aute, ktoré má produkčnú podobu. Plné ruky práce mali aj mechanici ďalšieho úspešného pretekára - Petra Jureňu. Jeho hlavnou métou je práve titul európskeho kráľa vrchárov. V sobotu, počas tréningov, to však vyzeralo na smutné stiahnutie sa zo štartovej čiary - dvakrát menená prevodovka a napokon diagnostikovaná prapríčina ťažkostí - vylámané zuby v zadnom diferenciáli - to všetko Petrovi na pokoji nepridalo. Ale, hoci v podvedomí trochu s obavami, v nedeľu, v ostrých jazdách zabojoval a druhé miesto v skupine N je viac, než sme od neho očakávali. Pezinská Baba totiž nie je svojím profilom a charakterom zákrut traťou pre Fordy s pohonom štyroch kolies, skôr sedí značke BMW s pohonom zadnej nápravy a s približne o 50 konských síl vyšším výkonom motora. Takže na Babe bol skôr český jazdec Jan Vonka, ale body za druhé miesto Jureňu ešte viac vzdialili od konkurentov v celkovom hodnotení Európy - enkárskym kráľom by už mal byť bezpochyby, v hre je ešte absolútne prvenstvo v produkčných automobiloch. Na Slovensku ešte jeho najväčší súper Niko Pulič, suverén v skupine A, štartoval, ale jeho finančné zdroje vraj vyschli a asi si nebude môcť dovoliť zaplatiť prenájom výkonného BMW v ďalšom pokračovaní seriálu. To by bola šanca pre Petra Jureňu. Pravda, netreba predbiehať udalosti, veď už len skutočnosť, že slovenský reprezentant je na najlepšej ceste získať tretí raz za sebou titul majstra Európy v skupine N, je obdivuhodná. Ladislav Janku |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |