|
|||||||||||||||||
Štvrtok 24.Augusta 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stratégia kvalityOVP Orava sa presadzuje Tento rok plánujeme vyrobiť 120-tisíc farebných televíznych prijímačov v hodnote od 1,2 do 1,4 mld. Sk. Keďže v hlavnom meste SR nemáme adekvátnu ponuku, otvorili sme vlastné štúdio s kompletným sortimentom našich výrobkov, povedal nám včera v priestoroch Tecos plus v Bratislave generálny riaditeľ OVP Orava Ing. Jozef Sitek. Po vlastných predajniach na Nobelovej a Rajskej ulici ide o tretiu podnikovú predajňu OVP (nasledovať budú ďalšie), jediného slovenského výrobcu farebných televízorov, ktorý v súčasnosti obhospodaruje 55 - 60 % trhu v SR a v Českej republike 25 až 30 %. Podiel exportu z celkovej produkcie OVP predstavuje 40 %. Ide teda o výnimočne úspešnú firmu. Každý vidí len konečný efekt, ktorým je úspešný predaj. Ale je to výsledok práce celého tímu ľudí, od vývoja aplikácie najnovších súčiastok cez výrobu až po marketing. Finančné zdroje, ktoré získavame, v prvom rade používame na rozvoj firmy, a nie na iné účely. To je veľmi dôležité, a preto OVP nemá problémy s finančným zabezpečením či už obratových prostriedkov alebo investícií, odpovedal nám generálny riaditeľ OVP Ing. Jozef Sitek na otázku, prečo sa ako jediná firma na Slovensku dokázali presadiť v oblasti elektrotechniky. Vláda nevytvára podmienky či už legislatívne, alebo z hľadiska podnikateľského vôbec na podporu stredných podnikov ako sme my, pri počte 380 zamestnancov a pri ročnom obrate viac ako 1 mld. Sk. Problém je v tom, že na Slovensko sa ľahko dostáva množstvo výrobkov za dumpingové ceny. Najmä nekvalitné výrobky z Ďalekého východu sú podstatne lacnejšie. Novou technickou úrovňou ešte neprerazili a iba s dotáciami vypredávajú staré modely. Vieme to jednoznačne, pretože napríklad Phillips predáva obrazovky všetkým odberateľom za rovnaké ceny, a keď spočítame materiálové náklady na výrobu televízorov, tak jednoznačne nám vychádza, že niektoré dovážané výrobky sú dotované. OVP vyváža až 40 % svojej produkcie. Pomáha mu naša vláda? Veď úspech OVP sa prejavuje v odvodoch do štátneho rozpočtu. Jednoznačne nepomáha, kategoricky odpovedá Jozef Sitek. A my dodajme, že napriek všetkým kvetnatým sľubom po voľbách je sila ekonomiky v tom, že vláda podporuje expanziu úspešných... Slovenský spotrebiteľ sa však podľa názoru Jozefa Siteka už naučil rozlišovať kvalitu a rád pridá na ňu dve, tri tisícky. My spotrebiteľovi ponúkame kvalitný výrobok s vysokými úžitkovými vlastnosťami s trojročnou záručnou lehotou a so servisom aj po tejto trojročnej záručnej lehote. Zahraničný výrobca nezabezpečuje prakticky nič, dovezie výrobky cez nejakú organizáciu, ktoré keď po dvoch, troch rokoch skrachuje, spotrebiteľ sa nemá na koho obrátiť. Sila OVP je práve vo výhodnej stratégii pre zákazníka: vo vhodnom pomere úžitkových vlastností a ceny. Keď výrobky OVP porovnáme s renomovanými svetovými značkami televízorov predávaných na našom trhu, a pritom skladaných z rovnakých súčiastok od Phillips, Motoroly, Siemensu a Thompson, televízory OVP sú pri rovnakých kvalitatívnych vlastnostiach lacnejšie o 30 až 40 %. V tom je pre našich spotrebiteľov výhoda kvalitného domáceho výrobcu. Peter Višváder |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |