|
|||||||||||||||||
Pondelok 11.Septembra 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hromadná havária v prvom koleMichael Schumacher v Monze víťazne vo formule 1 Nemec Michael Schumacher, jazdiaci na monoposte Ferrari, zdramatizoval svojím víťazstvom na Grand Prix Talianska monopostov formuly 1 v Monze súboj o titul majstra sveta, keď na vedúceho Fína Mika Häkkinena stráca už iba dva body. Schumacher v Monze zvíťazil spôsobom štart - cieľ v čase 1:27:31,638 hod. práve pred svojím najväčším konkurentom Häkkinenom jazdiacim na monoposte McLaren Mercedes. Tretie miesto si v napínavej Grand Prix vybojoval Nemec Ralf Schumacher na monoposte BMW-Williams pred Holanďanom Josom Verstappenom na Arrowse. Prvé dva body v tejto sezóne si za piate miesto na svoje konto pripísal Rakúšan Alexander Wurz (Benetton), ktorý ich uhájil pred Brazílčanom Ricardom Zontom (BAR-Honda). Automobilový okruh Autodromo Nazionale v Monze je najrýchlejšou traťou v seriáli MS formuly 1. Na dráhe s dlhými rovinkami jazdia piloti priemernou rýchlosťou takmer 240 km/h, na konci cieľovej rovinky dosahujú rýchlosť až okolo 360 km/h. Dramatické divadlo sa odohráva pravidelne v zákrute Curva Parabolica. Najväčší rozruch zažili diváci počas prvého kola, keď po hromadnej havárii skončilo mimo trate päť monopostov. Pri nehode bol ťažko zranený požiarnik Paulo Gislimberti, ktorého museli lekári za zvodidlami dokonca oživovať. Gislimbertiho následne previezli s ťažkými zraneniami hlavy a hrude do nemocnice. Nehodu pravdepodobne zapríčinil Nemec Heinz-Harald Frentzen, ktorý narazil do monopostov svojho tímového kolegu Taliana Jarna Trulliho a Brazílčana Rubensa Barrichella na Ferrari. Trojica potom ešte z trate zmietla Škóta Davida Coultharda (McLaren). Medzi monoposty, ktoré skončili mimo trate, po pár sekundách vletel Španiel Pedro de la Rosa, ktorého monopost Arrows pri nebezpečne vyzerajúcej havárii spravil viacero sált. Dojatý víťaz M. Schumacher sa na tlačovej konferencii po pretekoch rozplakal. Som šťastný a vyčerpaný, viac vám nedokážem povedať, nenachádzam tie správne slová, povedal Schumacher. Ešte stihol odpovedať na otázku novinárov, čo preňho znamená fakt, že vyrovnal počet víťazstiev v kariére Brazílčana Ayertona Sennu, ktorý triumfoval tiež 41-krát - a následne sa rozplakal. Znamená to pre mňa veľa, povedal dojatý. (TASR) Výsledky VC Talianska - 1. M. Schumacher (Nem. / Ferrari) 1:27:31,638 hod., 2. Häkkinen (Fín. / McLaren -Mercedes) +3,810 sek., 3. R. Schumacher (Nem. / BMW-Williams) +52,432, 4. Verstappen (Hol. / Arrows) +59,933, 5. Wurz (Rak. / Benetton) +1:07,426 min., 6. Zonta (Bra. / BAR-Honda) +1:09,292. Nedokončili: Coulthard (V. Brit./McLaren), Barrichello (Bra./Ferrari), Frentzen (Nem./Jordan), Trulli (Tal./Jordan), Irvine (V. Brit./Jaguar), Herbert (V. Brit./Jaguar), de la Rosa (Špa./Arrows), Villeneuve (Kan./BAR-Honda), Button (V. Brit./BMW-Williams). Najrýchlejšie kolo: Häkkinen 1:25,595 min. Celkové poradie MS po VC Talianska: 1. Häkkinen 80, 2. M. Schumacher 78, 3. Coulthard 61, 4. Barrichello 49, 5. R. Schumacher 24, 6. Fisichella 18 b. Pohár konštruktérov: 1. McLaren 131, 2. Ferrari 127, 3. BMW-Williams 34, 4. Benetton 20, 5. Jordan a BAR-Honda po 13, 6. Arrows 7. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |