|
|||||||||||||||||
Pondelok 18.Septembra 2000 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Príležitosť stále trváPrečo zaostávame v efektivite Nechcem iba bezbreho kritizovať, ale som v pozícii človeka, ktorý za posledné dva-tri roky preinvestoval do rozvoja cestovného ruchu a leteckej dopravy viac ako 300 miliónov Sk. Vytvoril som vyše 450 pracovných síl, zabezpečil som financovanie deväťmesačnej nezmyselnej odstávky Slovenských aerolínií. Dúfam preto, že som oprávnený a kompetentný vysloviť svoj ekonomický názor. Súčasný stav v leteckej doprave považujem za kritický. Sme opäť v roku 1995. Vtedy sme po dôkladnej analýze pripravili koncepciu, o ktorej dnes hovoríme. Kto tu zostal po niekoľkých útokoch konkrétnych osôb proti Slovenským aerolíniám ? Päťstomiliónová škoda, o ktorú sa pričinili, a my, ktorí reprezentujeme odbornosť a kvalitu. Myslím, že aj Európa nás chce vidieť podľa týchto kritérií. Ministerstvo dopravy v súčasnosti pripravuje materiál, ktorý je pokusom o koncepciu v leteckej doprave. V takej forme, v akej sa teraz nachádza, ide o zmes pozliepaných výstrižkov zo skrípt a odborných medzinárodných časopisov. Proste skupina teoretikov si myslí... a ďalej radšej nebudem pokračovať. Naproti tomu ľudia z praxe nielenže vedia ako na to, ale sú schopní uniesť riziko a veria si. Napokon je to logické, veď to všetko financujú. Základné problémy rozvoja Ak chceme rozvinúť leteckú dopravu, musíme konkrétne zodpovedať na nasledujúce otázky ako vytvoriť ochranné krytie leteckej spoločnosti, ktorá má rozvinúť sieť liniek, - ako zabezpečiť obsadenie nových destinácií a vytvoriť sieť medzinárodných obchodných zastúpení a hlavne, kto to zaplatí, - ako zabezpečiť (už 6 rokov sa o tom len hovorí) oslobodenie od cla nákupu nových lietadiel, ND a leteckej techniky, - ako zabezpečiť úľavy na letiskách a zabezpečiť na nich podstatne vyššiu frekvenciu, - ako zabezpečiť súhru aktívneho cestovného ruchu a leteckej dopravy, - ako reštrukturalizovať letiská, - ako zabezpečiť samoobslužnosť v nákladnej doprave, - ako vybudovať nové hangáre a technické zázemie na letiskách. Rezolútne odmietam pojem politicky deformovaný projekt vzniku Slovenských aerolínií. Naopak, investície do rozvoja bezpečnosti a kvality leteckej dopravy musia mať rovnakú hodnotu pre člena ktoréhokoľvek politického subjektu. Odmietame politické kšeftovanie v službách všeobecne. A ten, kto tu také pojmy zavádza, sám sebe vystavuje letenku do zabudnutia. Jedinečná šanca Investori v Slovenských aerolíniách a štát majú jedinečnú príležitosť presadiť sa v stredoeurópskom priestore. Zostávajú nám na to dva roky, pričom rok sme si už sami premrhali. Združili sme zo sveta navrátivších sa pilotov, mechanikov, ďalší letový a pozemný personál, máme vyspelý manažment, a keby sme netlačili nami nezavinený balík finančnej straty z minulého roka, už sme vo vynikajúcich ekonomických výsledkoch. Oblasti leteckej dopravy vrátane letísk a rozvoju cestovného ruchu bolo za posledných 10 rokov venované málo pozornosti. Verím, že aktivita tohto mítingu Hospodárskeho klubu nás pomkne ďalej. A na záver: dnes bola zverejnená informácia profesorov z Harvardskej univerzity, podľa ktorej je Slovensko na poslednom mieste spomedzi 59 do rebríčka zaradených krajín, čo sa týka efektívnosti leteckej dopravy. Urobí to niečo s kompetentnými? |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |