Hospodársky denník
USD49,278 Sk
EUR42,958 Sk
CHF28,067 Sk
CZK1,209 Sk
  Pondelok  18.Septembra 2000
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Príležitosť stále trvá

Prečo zaostávame v efektivite

Nechcem iba bezbreho kritizovať, ale som v pozícii človeka, ktorý za posledné dva-tri roky preinvestoval do rozvoja cestovného ruchu a leteckej dopravy viac ako 300 miliónov Sk. Vytvoril som vyše 450 pracovných síl, zabezpečil som financovanie deväťmesačnej nezmyselnej odstávky Slovenských aerolínií. Dúfam preto, že som oprávnený a kompetentný vysloviť svoj ekonomický názor.

Súčasný stav v leteckej doprave považujem za kritický. Sme opäť v roku 1995. Vtedy sme po dôkladnej analýze pripravili koncepciu, o ktorej dnes hovoríme. Kto tu zostal po niekoľkých útokoch konkrétnych osôb proti Slovenským aerolíniám ? Päťstomiliónová škoda, o ktorú sa pričinili, a my, ktorí reprezentujeme odbornosť a kvalitu. Myslím, že aj Európa nás chce vidieť podľa týchto kritérií.

Ministerstvo dopravy v súčasnosti pripravuje materiál, ktorý je pokusom o koncepciu v leteckej doprave. V takej forme, v akej sa teraz nachádza, ide o zmes pozliepaných výstrižkov zo skrípt a odborných medzinárodných časopisov. Proste skupina teoretikov si myslí... a ďalej radšej nebudem pokračovať.

Naproti tomu ľudia z praxe nielenže vedia ako na to, ale sú schopní uniesť riziko a veria si. Napokon je to logické, veď to všetko financujú.

Základné problémy rozvoja

Ak chceme rozvinúť leteckú dopravu, musíme konkrétne zodpovedať na nasledujúce otázky – ako vytvoriť ochranné krytie leteckej spoločnosti, ktorá má rozvinúť sieť liniek,

- ako zabezpečiť obsadenie nových destinácií a vytvoriť sieť medzinárodných obchodných zastúpení a hlavne, kto to zaplatí,

- ako zabezpečiť (už 6 rokov sa o tom len hovorí) oslobodenie od cla nákupu nových lietadiel, ND a leteckej techniky,

- ako zabezpečiť úľavy na letiskách a zabezpečiť na nich podstatne vyššiu frekvenciu,

- ako zabezpečiť súhru aktívneho cestovného ruchu a leteckej dopravy,

- ako reštrukturalizovať letiská,

- ako zabezpečiť samoobslužnosť v nákladnej doprave,

- ako vybudovať nové hangáre a technické zázemie na letiskách.

Rezolútne odmietam pojem „politicky deformovaný projekt vzniku Slovenských aerolínií“. Naopak, investície do rozvoja bezpečnosti a kvality leteckej dopravy musia mať rovnakú hodnotu pre člena ktoréhokoľvek politického subjektu. Odmietame politické kšeftovanie v službách všeobecne. A ten, kto tu také pojmy zavádza, sám sebe vystavuje letenku do zabudnutia.

Jedinečná šanca

Investori v Slovenských aerolíniách a štát majú jedinečnú príležitosť presadiť sa v stredoeurópskom priestore. Zostávajú nám na to dva roky, pričom rok sme si už sami premrhali. Združili sme zo sveta navrátivších sa pilotov, mechanikov, ďalší letový a pozemný personál, máme vyspelý manažment, a keby sme netlačili nami nezavinený balík finančnej straty z minulého roka, už sme vo vynikajúcich ekonomických výsledkoch.

Oblasti leteckej dopravy vrátane letísk a rozvoju cestovného ruchu bolo za posledných 10 rokov venované málo pozornosti. Verím, že aktivita tohto mítingu Hospodárskeho klubu nás pomkne ďalej. A na záver: dnes bola zverejnená informácia profesorov z Harvardskej univerzity, podľa ktorej je Slovensko na poslednom mieste spomedzi 59 do rebríčka zaradených krajín, čo sa týka efektívnosti leteckej dopravy. Urobí to niečo s kompetentnými?

Počasie

Predpokladáme pretrvávanie ťažkostí u osôb s ochoreniami pohybového systému, najmä u reumatikov. Častejšie sa môžu vyskytovať depresie u psychicky labilných jednotlivcov a bolesti hlavy výraznejšie pri ochoreniach krčnej chrbtice. Pomerne pozitívne sú účinky počasia na pacientov so srdcovo-cievnymi ochoreniami. Uvedené zdravotné ťažkosti podmienené počasím sú miernej intenzity.Zajtra predpokladáme slabé zníženie telesnej a duševnej výkonnosti a koncentrácie. Vo zvýšenej miere sa môže vyskytovať nervozita, mrzutosť, malátnosť. Ľudia s poruchami krvného obehu sa majú vyhýbať nezvyčajným záťažiam.(zč)

Dnes bude premenlivá veľká, na juhozápade časom zmenšená oblačnosť. Na severe a východe na viacerých miestach prehánky alebo občasný dážď, inde zrážky len ojedinele. Najvyššia denná teplota 13 až 17, na juhozápade miestami 19 stupňov. Severozápadný až severný vietor s rýchlosťou okolo 3 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 4 stupňov. V utorok a stredu bude prevažne polojasno, iba na niektorých miestach prechodne zväčšená oblačnosť a ojedinele sa vyskytne slabý dážď. Zrána sa v údoliach bude miestami tvoriť hmla. Najnižšia nočná teplota v utorok 10 až 6, v horských dolinách a na severe okolo 3 stupňov. V stredu 12 až 8, na severe okolo 5, najvyššia denná v utorok 20 až 24, na severe okolo 17 stupňov, v stredu 22 až 27 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 6.36 a zapadne o 18.54 hod.

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 13. 9. 2000: Bratislava 99,63, Sliač 97,71, Košice 98,67, Poprad 93,28, za 14. 9. 2000: Bratislava 99,82, Sliač 97,72, Košice 98,60, Poprad 93,32, za 15. 9. 2000: Bratislava 100,02, Sliač 98,04, Košice 99,10, Poprad 93,72, za 16. 9. 2000: Bratislava 99,60, Sliač 97,78, Košice 98,80, Poprad 93,31.

Amsterdamdážď16
Atényjasno31
Belehraddážď20
Berlínpolooblačno15
Bratislavapolooblačno19
Bruseldážď15
Budapešťpolooblačno19
Bukurešťpolooblačno21
Frankfurtpolooblačno18
Helsinkijasno13
Istanbuljasno27
Kodaňoblačno15
Kyjevdážď11
Lisabonoblačno24
Londýndážď15
Madridpolojasno25
Milánooblačno21
Moskvajasno11
Oslodážď10
Parížpolooblačno19
Prahapolooblačno19
Rímoblačno28
Sofiadážď20
Štokholmjasno14
Varšavaoblačno12
Viedeňoblačno18
Záhreboblačno18
Ženevajasno19

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.